Oletko löytänyt yhtään maalattua kiveä ja ilmoittanut siitä finstones Facebook ryhmään?
Kommentit (54)
Kaksi olen löytänyt, en käytä facebookia. Toisen siirsin toiseen paikkaan muutaman kilometrin päähän ja toinen on tuossa pöydällä.
Ai, niistä pitää ilmoittaa. No, varmaan maalarin ja kiven sijoittajan pitäs liittää kiveensä menettelyohjeet löytäjää varten. Ei jokainen kadunkulkija finstones-jutuista ole perillä.
Nää maalarit ja kivien jättäjät rupeavat jopa suutuksissaan parkumaan, jos ovat sen kivensä jättäneet paikkaan, jossa kulkeminen vahingoittaa suojeltua tai herkkää vaikkakin suojelun alle laittamatonta luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vastaan tulisi niin jättäisin siihen, en ilmoittelisi.
Se on vaan sanonta "vierivä kivi ei sammaloidu"
Ei ne kivet oikeasti liiku, tule vastaan eikä mene ohi.
Useita olen löytänyt. Lapsilleni olen vienyt ja kertonut mistä löytyi ja ne ilmoittaneet siellä fasepuukissa. Sitten kait johonkin vieneet. Kivet kumminkin siirtyneet 80 - 600 km löytöpaikasta.
Pari ekaa kertaa oli ihan kiva yllätys ja ilahdutti, mutta läheinen luontopolku ollut nyt pari kesää täynnä näitä että ei oikein jaksa enää innostua.. Ei ole sometunnuksia niin en ole ilmoittanut mihinkään, ja vaikka olisi niin tuskin siltikään.
Ja toivon todella että maalit ja lakat ei ole mistään temusta, mitkä sitten ripotellaan ulos ympäristöä myrkyttämään. Mutta kun ilmaiseksi tehdään niin eiköhän sitä halvinta ydinjätettä käytetä. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin kiven, otin siitä kuvan ja siirsin kiven paikkaan x. Julkaisin kuvan ja ilmoitin siirrosta. Sain palkaksi kurakommentteja miten "kivi on huonokuntoinen", "ei olisi saanut laittaa kiertoon", "miksi tällaista julkaistaan" jne. Mielestäni kivi ei edes ollut huono, vähän oli yhdestä kulmasta maali irronnut, ilmeisesti kolhun seurauksena. Enpä postaile sinne enää toista kertaa, enkä koske kiviin vaikka löytäisinkin.
Tuossa on tarkoitettu hyvää. Kivet lakataan usealla kerroksella siksi, ettei akryylivärit pääse luontoon. Jos kiveä ei ole lakattu, ryhmän säännöissä suositellaan poistamaan se kierrosta. Samoin, jos värit ovat levinneet, se kertoo, ettei lakkaus kestä säitä (ehkä on sisälakkaa tms). Mutta olisihan sen voinut nätistikin sanoa.
Ajan hukkaa. Oli lakattu tai ei luonto siitä nokkiinsa ota. Eri asia jos maalia olisi litroittain. T. Ammattimaalari
KIva ajatella, että Suomessa kaadettu puu tuhoaa maailmankaikkeuden ekosysteemin, mutta maalia saa kaataa maastoon litrakaupalla ennen kuin sillä on merkitystä.
Ajattelet asiaa liian monimutkaisesti. Vaikka noita maalattuja kiviä olisi miljoonia sillä ei ole merkitystä, taasen miljoonalla puulla olisi.
Olisiko oikeasti? Olen tässä viikon sisällä kaatanut noin miljoona puunrunkoa, oletko huomannut muutosta ekosysteemissä? Miljoona maalattua kiveä sen sijaan saisi aikaan melko inhan saastumisen.
Ei kannata lapselliseksi heittäytyä vaikka argumentit loppuukin. Tohdin jopa väittää että yhden puun kaato kuormittaa luontoa enemmän kuin miljoona maalattua kiveä.
Ihana tietää että tämäkin harraste aiheuttaa jollekin peppukipua. Ryhdyn heti itsekin toimeen ja lapsien kanssa ryhdymme kivien maalailuun!
Vierailija kirjoitti:
Pari ekaa kertaa oli ihan kiva yllätys ja ilahdutti, mutta läheinen luontopolku ollut nyt pari kesää täynnä näitä että ei oikein jaksa enää innostua.. Ei ole sometunnuksia niin en ole ilmoittanut mihinkään, ja vaikka olisi niin tuskin siltikään.
Ja toivon todella että maalit ja lakat ei ole mistään temusta, mitkä sitten ripotellaan ulos ympäristöä myrkyttämään. Mutta kun ilmaiseksi tehdään niin eiköhän sitä halvinta ydinjätettä käytetä. :/
Turhaan murehdit vaikka olisivat luijymaalia. Enemmän ovat maalarille vaaraksi.
Olen löytänyt, mutta en todellakaan omalla nimelläni ilmoittele julkisessa fb-ryhmässä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ai, niistä pitää ilmoittaa. No, varmaan maalarin ja kiven sijoittajan pitäs liittää kiveensä menettelyohjeet löytäjää varten. Ei jokainen kadunkulkija finstones-jutuista ole perillä.
Nää maalarit ja kivien jättäjät rupeavat jopa suutuksissaan parkumaan, jos ovat sen kivensä jättäneet paikkaan, jossa kulkeminen vahingoittaa suojeltua tai herkkää vaikkakin suojelun alle laittamatonta luontoa.
Kivien takana on ohjeet kirjoitettuna.
Löysin yhden kiven jo vuosia sitten. Se on hyllyssä edelleen. En ilmoittanut mihinkään Kun lopetin fb käytön ennen sitä.
Olen löytänyt 2, enkä ole ilmoittanut sinne ryhmään, en tosin koskenutkaan niihin.
Otan kuvia roskista ojanpenkalla ja ihastelen niitä kuin maalattuja kiviä. Luonnolle sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Otan kuvia roskista ojanpenkalla ja ihastelen niitä kuin maalattuja kiviä. Luonnolle sama asia.
No ei todrllakaan ole.
Olisiko oikeasti? Olen tässä viikon sisällä kaatanut noin miljoona puunrunkoa, oletko huomannut muutosta ekosysteemissä? Miljoona maalattua kiveä sen sijaan saisi aikaan melko inhan saastumisen.