Miksi et tervehdi naapuriasi?
Minusta on moukkamaista kulkea ohi niin kuin toista ei olisi olemassakaan. Mihin jäi käytöstavat?
Kommentit (60)
Ei ne moikkaa mua ensin. Tuijottaa vaan. Outoja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Onko tästä säädetty jokin pakkolaki?
Ei, mutta se on kohteliasta ja kuuluu hyviin käytöstapoihin. Sen lisäksi jopa kannattaa olla hyvissä väleissä, voit tarvittaessa saada vaikka sohvankantoapua eikä tarvitse täällä valittaa, ettei ole ketään joka auttaisi.
Ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta se on kohteliasta ja kuuluu hyviin käytöstapoihin. Sen lisäksi jopa kannattaa olla hyvissä väleissä, voit tarvittaessa saada vaikka sohvankantoapua eikä tarvitse täällä valittaa, ettei ole ketään joka auttaisi.
Eli sinulla on itsekäs motiivi tervehtiä. Tässä on yksi syy miksi en tervehti. En halua päästää ihmisiä omaan henkilökohtaiseen tilaani, kun he näkevät minussa pelkää hyötyä.
En ole koskaan tervehtinyt naapureita tai kyläläisiä. En oikein edes pysty kun mulla on aina iso koirani mukana, jota on pidettävä kiinni kaksin käsin kaikin voimin lenkillä, yrittää lenkillä ohittelijoita päin. Erästä naapuria kyllä aina tervehdin, koska hän tuli mulle usein juttelemaan,a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla on itsekäs motiivi tervehtiä. Tässä on yksi syy miksi en tervehti. En halua päästää ihmisiä omaan henkilökohtaiseen tilaani, kun he näkevät minussa pelkää hyötyä.
Ei, en ole mielestäni itsekäs vaan peräänkuulutan hiukan yhteisöllisyyttä. Yksi naapuri kastelee pihakukkani kun olen poissa, minä teen toisen naapurin puolesta hänen lumityönsä kun ei hän itse enää jaksa. Ja kaikki tervehdin toisiamme. Lisäsin tuon sohvankantojutun kommenttiini kun jostain syystä kaikille ei pelkkä kohteliaisuus riitä syyksi tervehtiä.
No kaikkea käytöstä ei tarvitse hyväksyä. Ja juorukkuus, piikittelevä puhetyyli, toisten hyväksikäyttö jopa taloudellisesti ei oikein ole mukavaa..Parempi pitää etäisyyttä.
Mä tervehdin kaikkia tän rivitaloyhtiön pihalla vastaan tulevia. Ei aavistustakaan, asuuko jotkut niistä edes tässä taloyhtiössä vai ovatko vain syystä tai toisesta käymässä. Yhtä tyyppiä en enää tervehdi, koska on mt-ongelmainen nelikymppinen mies ja asuu äitinsä kanssa. Äitiään kyllä tervehdin ja välillä jäädään juttelemaankin, mutta tää poika vain ärsyyntyy, jos joku puhuu hänelle. Tai edes katsoo hänen suuntaansa. On siis sovittu tän äidin kanssa, että en tervehdi hänen poikaansa, koska on sitten kiukkuinen äidilleen, jos joku tervehti.
Olen asunut myös kerrostaloissa ja ei niissä tosiaan tiennyt, onko joku vastaantulija naapuri vai ei. Nuorena olin arempi ja tosiaan tervehdin vain niitä, joista tiesdin, missä asunnossa ylipäätään asuivat. En mä tuolla kaduillakaan tervehdi jokaista, joka näyttää vähän tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä pyytäisin naapureita kantamaan sohvaa?
Aika moni täällä avautuu siitä, kun ei ole mitään tukiverkkoja, ei ystäviä eikä ketään kenelle soittaa. Kannattaa aloittaa tukiverkkojen ja ystävien haaliminen vaikka pienillä harjoitteilla, esim. siten että sanot reippaasti terve naapureille tai samoilla nurkilla asuville.
Itsekin olen nuorena jättänyt naapureita moikkaamatta ja vasta vanhemmiten olen ymmärtänyt miten äärettömän typerää ja noloa käytöstä sellainen on.
En tervehdi selkäänpuukottavaa juoruämmää ja tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole mielestäni itsekäs vaan peräänkuulutan hiukan yhteisöllisyyttä. Yksi naapuri kastelee pihakukkani kun olen poissa, minä teen toisen naapurin puolesta hänen lumityönsä kun ei hän itse enää jaksa. Ja kaikki tervehdin toisiamme. Lisäsin tuon sohvankantojutu
On se, olet pelkkä narsisti.
Vierailija kirjoitti:
En tervehdi selkäänpuukottavaa juoruämmää ja tiedät sen itsekin.
Mulla on sama että ahdistaa kaikki juorut ja kyylät joten jätän heti tervehtimättä. Se on merkki ettei vähempää voisi kiinnostaa enkä
halua olla heidän kanssaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole mielestäni itsekäs vaan peräänkuulutan hiukan yhteisöllisyyttä. Yksi naapuri kastelee pihakukkani kun olen poissa, minä teen toisen naapurin puolesta hänen lumityönsä kun ei hän itse enää jaksa. Ja kaikk
On se, olet pelkkä narsisti.
Huomaa minut. Sitten voikin alkaa tyydyttää niitä omia narsistisia tarpeita, esim uteiliaisuuden nälkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole mielestäni itsekäs vaan peräänkuulutan hiukan yhteisöllisyyttä. Yksi naapuri kastelee pihakukkani kun olen poissa, minä teen toisen naapurin puolesta hänen lumityönsä kun ei hän itse enää jaksa. Ja kaikki tervehdin toisiamme. Lisäsin tuon sohvankantojutu
Mä kyllä ymmärrän sun pointtisi tuosta yhteisöllisyydestä, mutta ihan oikeasti läheskään kaikki ei halua luoda mitään yhteisöllisyyttä sun kanssasi. Tai mun. Yhteisöllisyys syntyy ihan muunlaisista asioista kuin että hätäsesti ohi kulkiessa sanoo moi. Mä olen moikannut yhtä tässä taloyhtiössä asuvaa miestä jo yli 20 vuotta, mutta ei tulisi mieleenkään käydä pyytämässä sitä kantamaan mun sohvaa vain sen takia, että olen useamman sata kertaa sanonut hänelle moi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki kaipaa SINUN tavoin sitä yhteisöllisyyttä ja se on itsekästä vaatia sitä muilta mikä on SINULLE tärkeää.
Hyvät tavat kunniaan.! Joka paikassa näitä " sokeita" naapureita esiintyy. Joskus tällaisen tullessa vastaan, mieleen tulee, että kerro lisää kotioloistasi. 😯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai niistä naapureista voi saada helvetinmoisen riesan. Ei kiinnosta tervehtiä tai olla missään tekemisissä.
Tukiverkkoja ei kyllä luoda tervehtimällä naapureita. Tukiverkkojen luominen vaatii sosiaalisuutta eikä tervehtiminen kyllä sitä ole. Tervehtiminen on vain tapa.
Minua ahdistaa, että joudun törmätä ihmisiin kotipihalla tai rapussa. Kaipaan yksityisyyttä. En halua puhua. Haluaisin asua omakotitalossa, mutta ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja kyttääjä ukkoja en tervehdin, kun yleensä luulevat, että olen kiinnostunut ja voivat ehkä saada seksiä.Ovat muutenkin vähäälyisiä, silmät seisoo ja tuijotetaan ja tuijotetaan.
Sen sijaan nuoria "inceleitä" jahdataan.
Miksi mä pyytäisin naapureita kantamaan sohvaa?