Miten muistuttaa vanhusta kuoleman läheisyydestä?
Äidin 62-vuotias sisko tuhlaa rahojaan vaatteisiin ja kaikkeen turhaan.
Miten voisi parhaiten kannustaa häntä säästäväisyyteen ja luopumaan kaiken turhan hankkimisesta, kun hän ei kuitenkaan niitä montaa vuotta tule käyttämään. Menee vain rahaa aivan turhaan hukkaan ja perillisten on vaikea myydä kaikkea sellaista. Toki joka kerta puhelimessa ja aina kun nähdään, muistan kertoa hänelle, että hänen ikäisensä ihminen tuskin enää elää montakaan vuotta. Eihän hänellä ole edes lapsia, jotka voisivat puuttua turhaan kuluttamiseen. Hänhän voi kuolla vaikka jo huomenna.
t. Sanni
Kommentit (76)
Joku 42 vee voi elää vielä vaikka 55 vuotta eli yli puolet elämää jäljellä. Ei näistä voi tietää, annetuista päiviemme määristä. Minusta tämä vaikutti 'perinnön kärkkyjän' provolta. Suurin osa täällä tehdyistä aloituksista tosin on provoja.
Hyvää vkl.👋
Vierailija kirjoitti:
Ei 62-vuotiasta voi edes kutsua vanhukseksi
Työelämää 62 vuotiaalla keskimäärin vielä 6 vuotta ja laskennallista elinikää 26 vuotta.
Hukkaan ne rahat menee, kun hän ostaa vaatteita ja ulkomaanmatkoja, järjetön tuhlaaminen on aika vastuutonta puuhaa, pitäisi toki ottaa muutkin ihmiset huomioon, ei saa olla itsekäs. Hänellä on jo tarpeeksi kaikkea. Mulla ei ole muuta kuin velkaa ja tiedättekö, että opiskelu ei ole ilmaista tässä maassa.
t. Sanni
Vierailija kirjoitti:
Ei 62-vuotiasta voi edes kutsua vanhukseksi
Jotkut tuon ikäiset näyttävät kyllä ihan vanhuksilta.
Vierailija kirjoitti: Hukkaan ne rahat menee, kun hän ostaa vaatteita ja ulkomaanmatkoja, järjetön tuhlaaminen on aika vastuutonta puuhaa, pitäisi toki ottaa muutkin ihmiset huomioon, ei saa olla itsekäs. Hänellä on jo tarpeeksi kaikkea. Mulla ei ole muuta kuin velkaa ja tiedättekö, että opiskelu ei ole ilmaista tässä maassa. t. Sanni
MIten muistuttaa Sannia: ahneus on perisynti.
Hassu aloitus. Juuri siksi hän käyttää itse rahansa parhaaksi katsomallaan tavalla, jotta ehtii käyttää ja nauttia niistä itse ennen kuolemaansa. Jäljellä on ehkä yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
62-vuotias ei ole vanhus.
Monet tuon ikäiset näyttävät vanhuksilta ja kuulostavat vanhuksilta, jopa pukeutuvat samoin kuin vanhukset. Voi toki olla joitakin poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kysy vaikka millaiset hautajaiset äitisi haluaisi järjestettävän niin luulisi viestin menevät perille.
Kannattaa kannustaa kuluttumaan rahat pois ja myymään omaisuutta niin ettei perintöä jää riideltäväksi.
Asia ei kuulu tuolle APlle pennin vertaa, saa syöttää vaikka kaikki kerjäläiset kyliltä jo niin haluaa.
PS hyvä provo aikoihin
Setäni jäi juuri eläkkeelle 65- vuotiaana ja alkoi jostain syystä törsäämään ihan järjettömyyksiin; käy esim. lounailla, vaikka olisi aikaa tehdä tehdä itsekin ruokaa, ei kierrä tarjouksia jne. Aikoo kuulemma mennä johonkin lähikaupunkiin hotelliin yöksi, vaikka kotiinkin pääsisi yöksi.
Miten hienovaraisesti voisi puuttua tähän holtittomuuteen? Jos hän tuhlaa kaiken varallisuutensa, niin kuolinpesän perijöillä ei ole välttämättä varaa maksaa perintöveroa, vaan joutuu myymään asunnon. Se on väärin, koska sehän tavallaan kuuluu heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan me voidaan kuolla vaikka huomenna.
Musta aukko voi nielaista maapallon minuutin päästä mutta Jumalan armosta 🙏🏻 niin ei käy
Lähde?
Vierailija kirjoitti: Hukkaan ne rahat menee, kun hän ostaa vaatteita ja ulkomaanmatkoja, järjetön tuhlaaminen on aika vastuutonta puuhaa, pitäisi toki ottaa muutkin ihmiset huomioon, ei saa olla itsekäs. Hänellä on jo tarpeeksi kaikkea. Mulla ei ole muuta kuin velkaa ja tiedättekö, että opiskelu ei ole ilmaista tässä maassa. t. Sanni
Kukahan tässä on itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
62-vuotias ei ole vanhus.
Monet tuon ikäiset näyttävät vanhuksilta ja kuulostavat vanhuksilta, jopa pukeutuvat samoin kuin vanhukset. Voi toki olla joitakin poikkeuksia.
Haista paska. Sinun pomosi on 62-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Setäni jäi juuri eläkkeelle 65- vuotiaana ja alkoi jostain syystä törsäämään ihan järjettömyyksiin; käy esim. lounailla, vaikka olisi aikaa tehdä tehdä itsekin ruokaa, ei kierrä tarjouksia jne. Aikoo kuulemma mennä johonkin lähikaupunkiin hotelliin yöksi, vaikka kotiinkin pääsisi yöksi.
Miten hienovaraisesti voisi puuttua tähän holtittomuuteen? Jos hän tuhlaa kaiken varallisuutensa, niin kuolinpesän perijöillä ei ole välttämättä varaa maksaa perintöveroa, vaan joutuu myymään asunnon. Se on väärin, koska sehän tavallaan kuuluu heille.
Kiitos vihjeestä. Minä en ainakaan jätä sinulle mitään.
Minä vien mummin (73v) hautausmaalle viemään kukkia haudalleen. Minusta se on kaunis tapa muistuttaa, että tähän sinäkin vielä päädyt papan vierelle.
On siis kahdelle hankittu hautapaikka.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan me voidaan kuolla vaikka huomenna.
Toivottavasti Sanni jo tänään! 😂
Olen 66 ja käytän rahani just niin kuin itse haluan. Onneksi minulla ei ole yhtään ahnetta Sannia kärkkymässä perintöä jota hän ei ole ansainnut.
Toivottavasti tuhlaa kaikki rahansa. Joku olet erittäin tyhmä tai tää on provo.
Ei tarvitse muistuttaa. Tässä iässä on elämää enemmän takana kuin edessä. Siltikin on mukavaa, jos saa olla terveenä. En kyllä voisi allekirjoittaa laulun sanoja "en päivääkään vaihtaisi pois...". Joitakin asioita muuttaisin, mutta turhaa niitäkään on surra. Tehty, mikä tehty.
- n69v -