Olen aivan rakastunut Espanjaan ja espanjalaisiin <3 Vaikuttaisi olevan ainoa järjissään oleva maa länsimaailmassa.
Sanoivat jyrkän ei:n "ne jyrää meitin heti huomenna :o" - sotahysterialle, aivan järjettömälle asevarustelulle ja kaupan päälle vaativat vielä kovia sanktioita kansanmurhaa toteuttavaa Israelia kohtaan.
Ihana maa ja kansa! Arvostan 👍
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä olla aika dille jos pitää espanjalaisia fiksuina. Niin tyhmää ja laiskaa sekä arroganttia kansaa en ole missään mualla tavannut. Ja kyllä, tiedän mistä puhun koska olen asunut siellä pitkään. Maa on täysin korruptoitunut, hirveän vanhanaikainen byrokraatti valtio. Espanja on kupannut EU:lta milloin mitäkin tukea, itse tältä maalta ei ole mitään innovaatiota syntynyt moneen sataan vuoteen vai tuleeko mieleen mikään espanjalainen keksintö?
Olen asunut pitkään Espanjassa itsekin ja allekirjoitan tuon lähes täysin.
Kun tähän lisää faktan, että ibero ja tartessian kieli olivat muinaissuomea, niin tollous, kehitysmaalaisuus ja korruptio ovat todella huolestuttavassa määrin vallitsevia piirteitä.
Poikkeuksiakin tosin on, mutta kokonaisuudessaan...
Siinä samaa mieltä, että Israel sotarikosoikeudenkäyntiin. Sanchez on parempi kuin aiemmat ja useimmat muut poliitikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kauniita nuoria ihmisiä siellä. Kävin Madridissa ja ihastelin miten kauniita, hoikkia, iloisia ja sosiaalisia nuoret oli.
Euroopan kaunein/komein ja fiksuin kansa. Rohkein myös! Eivät antaudu paniikin valtaan ja uskaltavat sanoa asiat kuin ne on.
t. itsekin espanjalainen ja vasse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä olla aika dille jos pitää espanjalaisia fiksuina. Niin tyhmää ja laiskaa sekä arroganttia kansaa en ole missään mualla tavannut. Ja kyllä, tiedän mistä puhun koska olen asunut siellä pitkään. Maa on täysin korruptoitunut, hirveän vanhanaikainen byrokraatti valtio. Espanja on kupannut EU:lta milloin mitäkin tukea, itse tältä maalta ei ole mitään innovaatiota syntynyt moneen sataan vuoteen vai tuleeko mieleen mikään espanjalainen keksintö?
Kun tähän lisää faktan, että ibero ja tartessian kieli olivat muinaissuomea, niin tollous, kehitysmaalaisuus ja korruptio ovat todella huolestuttavassa määrin vallitsevia piirteitä.
Siin
Meni sitten ohi 80 vuotta teroilua kun eivät pitäneet siitä semmosta mölyä kuin terot itse nyt? Tyypillistä.
Kyllä se on Saksa! Saksa on ainoa todellinen sivistysmaa T: Antti Laine
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kun Espanja sallii julmat härkätaistelut ja raaat Galgokoirien joka syksyiset hirttäjäiset, se ei ole sivistysvaltio.
Boikotoikaa eläinrääkkäjä Espanjaa ja kaikkia sen tuotteita.
Tämä! Samat "kauniit ja fiksut" ei lotkauta korvaansa noille hirvittävyyksille. Lemmikit asuu parvekkeilla kytkyssä kunnes heitetään kadulle.
Samoin respectia Espanjalle. Muu eurooppa lietsoo ihan tosissaan sotaa ja kyykyttää kansalaisiaan niin yksi maa jolla on oikeasti "munaa" sanoa että ei kiitos. Suomalaiset ovat sellaisia nuoleskelijoita ettei muita samanlaisia löydy mistään. Ensin oltiin rähmällään itään ja nyt vielä enemmän länteen.
Espanjalaiset olivat ainoita jotka uskalsivat kysyä Orpolta että miksi Suomi tekee yhteistyötä äärioikeiston kanssa. Siitäkin kunnia heille rehellisestä kysymyksestä.
Tuhotkaa valhejuutalaiset jotka vainoavat kristittyjä!
Vierailija kirjoitti:
Todella kauniita nuoria ihmisiä siellä. Kävin Madridissa ja ihastelin miten kauniita, hoikkia, iloisia ja sosiaalisia nuoret oli.
Rikollisuus kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaiset olivat ainoita jotka uskalsivat kysyä Orpolta että miksi Suomi tekee yhteistyötä äärioikeiston kanssa. Siitäkin kunnia heille rehellisestä kysymyksestä.
Haha, tämä on mennyt ihan ohi :D Mites Lapanen sönkkäsi vastaukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin, Espanjahan oli äärioikeistolainen puoli vuosisataa.
Vierailija kirjoitti:
Samoin respectia Espanjalle. Muu eurooppa lietsoo ihan tosissaan sotaa ja kyykyttää kansalaisiaan niin yksi maa jolla on oikeasti "munaa" sanoa että ei kiitos. Suomalaiset ovat sellaisia nuoleskelijoita ettei muita samanlaisia löydy mistään. Ensin oltiin rähmällään itään ja nyt vielä enemmän länteen.
Totta suomi on sellainen nuolijamaa ettei toista löydy🤮
Vierailija kirjoitti:
Saksassa saat sivistyneesti pois perseennuolijoiden holhousvaltioista. Ole kyllä pyörinyt Espanjassakin, mutta Saksa on mun juttu. Saksassa on Euroopan halvin alkoholi ja die Autobahn! Makuasioita kai.
T: Antti Laine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta suomi on sellainen nuolijamaa ettei toista löydy🤮
No ei! T: Antti Laine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudesta voi parantua, kuten Espanja osoittaa. Suomi puolestaan toistaa tekemänsä virheet uudelleen ja uudelleen. Mitään ei opittu vuosista 1940-1944.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, tämä on mennyt ihan ohi :D Mites Lapanen sönkkäsi vastaukseksi?
Näytti vaivaantuneelta. Ei osannut sanoa mitään. Siitä löytyy varmaan useampikin video. netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta espanjalaiset eivät arvosta sinua. Jos muuta väität, et juurikaan espanjalaisia tunne.
Miksi eivät arvosta. Eivätkö he arvosta ulkomaalaisia.
turistit ne ainakin haluaa hevon vttuun maastaan
Miten Espanjan kansantalouden kävisi ilman turisteja? V: Huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudesta voi parantua, kuten Espanja osoittaa. Suomi puolestaan toistaa tekemänsä virheet uudelleen ja uudelleen. Mitään ei opittu vuosista 1940-1944.
Haista kommunistirüssä paska!
T: Antti Laine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on huudella, kun maarajaa on vain turvallisiin maihin (Portugali, Ranska). Olisi Espanjan mielekin toinen, jos naapurina olisi Kiina, Venäjä tai vaikka Irak.
Helppoa olisi meilläkin, juurikin jos ei huudeltaisi niin kovasti. Valitettavasti olemme pelkotilamme muodostaneet aivan itse.
No pelkotila muodostuu, kun isoisoisä vietiin Siperiaan eikä koskaan päässyt takaisin, kun naapurista veljesparvesta yksi kaatui rintamalle ja oma isoisä haavoittui. Kun suvun maat jäivät luovutetun alueen kanssa rajan toiselle puolelle. Kun tuttavat vaiennettiin työleireillä ja heidän lapsiaan yritettiin aivopestä pikkupioneerileireillä...
Sen aikaisia ihmisiä ei ole enää elossa.
Kyllä minun 92-vuotias mummoni ainakin eli sota-ajan läpi.