Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla käynyt näin? (imetysasiaa)

Vierailija
27.03.2007 |

Vauva on 8kk. Täysimetin 5kk. Vauva ei ole suostunut syömään pulloa koskaan. Noin kaksi viikkoa vauva on kieltäytynyt syömästä rintaa päivällä. Syönyt kuitenkin kaksi kertaa yöllä sekä aamulla ja illalla rintaa. Päivällä olen sekoittanut korviketta ruokaan ja yrittänyt opettaa vauvalle nokkamukia. Korviketta menee päivässä 2dl.

Olen ollut melko stressaantunut viimeaikoina ja nyt esikoinen oli oksennustaudissa. Valvoin PALJON kolmena edellisenä yönä ja tänään rinnoista ei tule enää pisaraakaan maitoa. Maidon tulo on siis lakannut kuin seinään! Paljon vauvan (8kk) päivittäinen maidon tarve on? Paljon minun pitäisi saada siis korviketta menemään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei huoli pulloa.

Vierailija
2/6 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nestettä on myös kiinteissä ruuissa, ja määrän arviointi on aika vaikeaa.

Koeta vielä pullosta, mutta anna jotakin mieluisan makuista. Kovin makeaa ei saa mahatautiselle juottaa, se voi pahentaa nestehukkaa. Mutta uppoaisiko vedellä laimennettu gefilus-mehu? Kun pullosta saa hyvänmakuista juomaa, sitä yrittää juodakin enemmän kuin maitoa tai vettä... kuulostaa hullulta, mutta nyt on teillä akuutti tilanne ja vauvan pitäisi saada juomaan, hinnalla millä hyvänsä.

Yritä yhä imettääkin, kokeile unisen vauvan imetystä eli juuri päiväunien päälle jne. Juo itse paljon, maidontulo voi kohentua nopeastikin.

Meillä nuorimmainen rintalakkoili pahimpien 30 asteen helteiden aikana, kun oli 5-kuinen. Eikä myöskään osannut juoda pullosta. Imetin nimenomaan unisena ja niin, että hytkytin vauvaa sylissäni (istuin runkopatjan reunalla ja nytkytin meitä jousien varassa ylös ja alas. Liike rauhotti vauvan imemään).

Jos maidontulosi on totaalisen slut, niin sitten tosiaan tuota pulloa...

Ripulitautisella ei voi seurata pissaamista, joka olisi varma merkki siitä, että vauva saa tarpeeksi nestettä. Mutta seuraa tarkkaan yleisvointia, yhtäkkinnen väsähdys on merkki kuivumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei malttanut olla rinnalle niin kauaa että maitoa olisi herunut.

En tiennyt silloin vielä että kuuluu asiaan ja menee ohi kun jaksaa yrittää ja tarjoaa rintaa kun lapsi on väsynyt.

Kuopuksen kohdalla olin viisaampi. Täysimetin 6kk ja taas tuli " päivälakko" 8kk iässä mutta tarjosin vain rintaa ahkerasti ja 2 viikossa alkoi taas syömään normaalisti.

Vierailija
4/6 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suositus päivässä,siis vähintään.

Vierailija
5/6 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten nyt seuraat hänen pissaamistaan. Jos pissaa kertyy pitkin vuorokautta viitisen vaippaa märiksi, ei huolta. Tuonikäinen juo kiinteiden ohella 6-8 dl maitoa.

Vierailija
6/6 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin juuri lypsää rintoja ja sieltä tulee nyt sellaista vaaleaa nestettä. Eli ihan " kuolleet" rinnat eivät olekkaan. Yritän vielä jatkaa aamu- ja iltaimetyksiä. Pitää jatkaa harjoituksia myös nokkamukin kanssa ja yrittää siirtyä pulloon, jos ei imetys eikä nokkamuki onnistu.