Miksi käytät pankkitunnuksia tunnistautumiseen muualle kuin pankkipalveluiuin
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne maksaa korkeintaan pari euroa/kk. Jos ei palveluun pysty tunnistautumaan mobiilivarmenteella, ei mun tarvitse sitä käyttää. Säästyy pankkitunnukset siihen, mihin ne on tarkoitettukin...
avainlukulista kestää 10 vuotta satunnaiskäyttäjällä
Kyllä. Mutta syötäpä kerran pankki tunnukset, salasana ja mobiiliavain jollekin huijaussivustolle, jossa mobiilivarmenne ei edes toimi, ja kaikki tilisi on kohta tyhjennetty. Toki kun käytät avainlukulistas, niin pitäisi saada se haltuun tai arvata oikea avainluku...
Ei mulla ole mitään tarvetta käydä huijaussivuilla. Ja noin muutenkin kertakäyttöinen salasana on turvallisempi kuin mikään pysyvä varmenne, joka on helppo kopioida.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki, miten sen mobiilivarmenteen saa asennettua tuohon peruskapulaan, jossa ei ole nettiä.
Helposti.
Eli et osaa kertoa. Sitä vähän minäkin.
Kerroinhan jo. Mobiilivarmenne EI TARVITSE mitään älypuhelinta, äppiä tai muuta vastaavaa. Se aktivoidaan SIMKORTILLE OPERAATTORIN TOIMESTA. eli kun otat sen käyttöön niin käytännössä joko ET TEE MITÄÄN tai jos on taivaan vanha sim-kortti niin LAITAT UUDEN SIM KORTIN PUHELIMEEN.
Laitan uuden sim-kortin? Tajuatko sä penikka, että uuden sim-kortin tilaaminen maksaa? Ei sitä voi vain laittaa, vaan se pitää ensin TILATA ja MAKSAA
Yksikään operaattori ei veloita uudesta simmistä silloin kun se vaihdetaan sen takia että liittymään saatavilla oleva palvelu vaatii uuden sim-kortin. Operaattori tietää sen kyllä heti että onko sim korttisi 90-luvulta vai uudempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki, miten sen mobiilivarmenteen saa asennettua tuohon peruskapulaan, jossa ei ole nettiä.
Helposti.
Kerroinhan jo. Mobiilivarmenne EI TARVITSE mitään älypuhelinta, äppiä tai muuta vastaavaa. Se aktivoidaan SIMKORTILLE OPERAATTORIN TOIMESTA. eli kun otat sen käyttöön niin käytännössä joko ET TEE MITÄÄN tai jos on taivaan vanha sim-kortti niin LAITAT UUDEN SIM KORTIN PUHELIMEEN.
EI TARVITSE HUUTAA!!!!! Olisit vain vastannut asiallisesti heti etkä olisi yrittänyt nokitella millään "helposti" ulinoilla.&
Oletin, että olisit aikuinen ja osaisit vastata asiallisesti. Pahoittelut, että tein vääriä oletuksia.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että en omista mobiililaitetta. Kännykkäni on vuodelta 2003.
Et omista mobiililaitetta, mutta mobiililaitteesi on vuodelta 2003... Jep jep.
Kuinka saatananIdiootteja täällä oikein kirjoittelee.
Ja paskat. Ei ole avainlukukorttia turvallisempaa tunnistautumistapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
Laitan uuden sim-kortin? Tajuatko sä penikka, että uuden sim-kortin tilaaminen maksaa? Ei sitä voi vain laittaa, vaan se pitä
Kyllä veloittaa. Veloittavat jopa siitä, jos vaihtaa liittymää. Kyllä ne rahastaa osaavat. Siksi en lähde niiden pelleilyihin mukaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne maksaa korkeintaan pari euroa/kk. Jos ei palveluun pysty tunnistautumaan mobiilivarmenteella, ei mun tarvitse sitä käyttää. Säästyy pankkitunnukset siihen, mihin ne on tarkoitettukin...
Työnantajani ei salli mobiilivarmenteen tilausta, joten pankkitunnistuksella mennään.
No itse luovuin työsuhdepuhelimesta ja otin oman liittymän, jota pystyy hallinnoimaan mielensä mukaan. Saa multisimin, mobiilivarmenteen....
Minä en luovu, koska 20€/kk ja nopea netti. Tuohon hintaan en mistään vastaavaa saisi ja tuo kerryttää myös muutaman murusen työeläkettä. Voisin minäkin tähän toisen liittymän hommata, mutten tarvitset. Mobiilivarmennetta en muutoinkaan ole hommaamassa, oli liittymän haltija kuka hyvänsä. En ole sitä riskiryhmää, joka söhlii huijareiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
avainlukulistat on helvetin paljon turvattomampia kuin digitaaliset tunnistautumistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et omista mobiililaitetta, mutta mobiililaitteesi on vuodelta 2003... Jep jep.
Kuinka saatananIdiootteja täällä oikein kirjoittelee.
Näköjään tosisaatananidiootteja, kuten sinun viesteistäsi huomaa. Normaaliälyinen ei raivoa siitä, jos joku ei toimi samalla tavalla kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sitten on, jollei mobiililaite?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajani ei salli mobiilivarmenteen tilausta, joten pankkitunnistuksella mennään.
No itse luovuin työsuhdepuhelimesta ja otin oman liittymän, jota pystyy hallinnoimaan mielensä mukaan. Saa multisimin, mobiilivarmenteen....
kyllä minulla oli mobiilivarmenne työsuhdeliittymässäkin aktivoituna.
Kyllä sen voi siihen aktivoida, kun liittymällä ei ole muita käyttäjiä eli olet rekisteröity käyttäjä (numerotiedustelussa näkyy esim Maija Meikäläinen, Oy yritys ab) ja yritys on sen sallinut. Välttämättä kaikki yritykset eivät salli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne on maksullinen, pankkitunnukset ilmaiset.
Käytän kyllä tunnistautumista mobiilipankin kautta, johon tarvitsee sormenjäljen.
Ei ole mun operaattorilla maksullinen. Sama hinta käytänkö vai en.
Telia taitaa olla ainut operaattori jolla maksuton mobiilivarmenne.
Elisalla on myös.
Ei minulla ainakaan ole ilmainen.
Sisältyy nykyään kaikkien Elisan liittymien hintaan.
0 €/kk 1 kk ajan, jonka jälkeen 2,99 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avainlukulistat on helvetin paljon turvattomampia kuin digitaaliset tunnistautumistavat.
Sulla on varmaan joku järkevä perustelu väittellesi. Ja ihan ilman kirosanoja, kiitos.
No ihan vain koska mä voin. Jos se hajottaa ap:n persettä, se on voivoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en luovu, koska 20€/kk ja nopea netti. Tuohon hintaan en mistään vastaavaa saisi ja tuo kerryttää myös muutaman murusen työeläkettä. Voisin minäkin tähän toisen liittymän hommata, mutten tarvitset. Mobiilivarmennetta en muutoinkaan ole hommaamassa, oli liittymän haltija kuka hyvänsä. En ole sitä risk
Jeps. Joku maksaa saadakseen jotain mitä ei välttämättä tarvitse, joku taasen säästää, vaikka ehkä tarvitsisikin jotain, mitä ei kuvittele tarvitsevansa. Käytännössä taitaa kaikki 5g liittymät olla yli 20€/kk, joten jos sellainen on työsuhdepuhelimessa, niin onhan se rahanarvoinen etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaan joku järkevä perustelu väittellesi. Ja ihan ilman kirosanoja, kiitos.
Jos et ymmärrä mikä ero on nelinumeroisella luvulla ja 2048-bittisellä salausavaimella turvallisuuden kannalta niin sitä on turha sinulle alkaa kertomaan
Nyt on kyllä yksi oudoimpia pakkomielteitä, mitä olen av-palstalla nähnyt. Ja olen sentään käynyt täällä säännöllisesti liki 20v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sitten on, jollei mobiililaite?
Ei sitä ainakaan mobiilitunnistautumiseen voi käyttää, vaikka mobiililate olisikin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ymmärrä mikä ero on nelinumeroisella luvulla ja 2048-bittisellä salausavaimella turvallisuuden kannalta niin sitä on turha sinulle alkaa kertomaan
Odotan vielä sitä järkevää perustelua. Autan alkuun: se nelinumeroinen luku on kertakäyttöinen. Jokaisella kirjautumiskerralla sinun pitää etsiä listasta uusi numero. Eli mitenkäs tämä olikaan turvattomampaa kuin se, että käytät samaa avainta uudestaan ja uudestaan?
Esimerkiksi yritysliittymässä ei välttämättä ole käyttäjää rekisteröity, vaikka siihen on omaelisatunnukset. Toki joskus ainakin oli, ettei salaiseen numeroon saanut mobiilivarmennetta, mutta en tiedä, miten nykyään...