Miksi käytät pankkitunnuksia tunnistautumiseen muualle kuin pankkipalveluiuin
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa mobiilivarmennetta. Yritin omaelisassa sitä hankkia, mutta tuli ilmoitus, että mobiilivarmenteen hankkiminen ei onnistu.
Sun pitää varmaan vaihtaa liittymätyyppiä. Jopa mun karvalakkimalliliittymässä on se.
Koska mobiilivarmennetta ei saa muuta kuin suomalaisiin liittymiin. Suomi ei edelleenkään tarjoa ulkosuomalaisille mitään muuta kuin pankkitunnukset ja ne onnettomat, jotka eivät saa tiliä avattua/ ylläpidettyä, eivät pysty hoitamaan asioitaan enää yhtään mitenkään.
En halua mitään tunnistejuttuja puhelimeen. Tunnistaudun kaikkialle pankin ID-laitteella.
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki, miten sen mobiilivarmenteen saa asennettua tuohon peruskapulaan, jossa ei ole nettiä.
Niin, mullakin on puhelin soittamista ja varsinkin vastaamista varten. En siihen edes saa ladata mitään sovelluksia tai muutakaan ylimääräistä kun on työsuhdepuhelin. Oikeat asiat hoidetaan oikealla tietsikalla, vähintään läppärillä. Ymmärrän että kännykkä on leikkikalu monille.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne maksaa korkeintaan pari euroa/kk. Jos ei palveluun pysty tunnistautumaan mobiilivarmenteella, ei mun tarvitse sitä käyttää. Säästyy pankkitunnukset siihen, mihin ne on tarkoitettukin...
Työnantajani ei salli mobiilivarmenteen tilausta, joten pankkitunnistuksella mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa mobiilivarmennetta. Yritin omaelisassa sitä hankkia, mutta tuli ilmoitus, että mobiilivarmenteen hankkiminen ei onnistu.
Sun pitää varmaan vaihtaa liittymätyyppiä. Jopa mun karvalakkimalliliittymässä on se.
Ei pidä. Olen ennemmin ilman tuota varmennetta. Ei siitä mitään merkittävää hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne maksaa korkeintaan pari euroa/kk. Jos ei palveluun pysty tunnistautumaan mobiilivarmenteella, ei mun tarvitse sitä käyttää. Säästyy pankkitunnukset siihen, mihin ne on tarkoitettukin...
avainlukulista kestää 10 vuotta satunnaiskäyttäjällä
Vierailija kirjoitti:
Puhelinliittymäsi ei ole sinun nimissä/et ole sen operaattorille rekisteröity käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi? Pankkitunnuksella kirjautuminen vaatii tasan yhtä paljon taitoa kuin mobiilivarmennekin. Turvallisuus on lähinnä operaattorien myyntipuhetta.
No kerro miksei ole turvallinen? Mitä huijarit voivat tehdä?
Ihan samoja asioita kuin pankkitunnuksia käytettäessäkin. Ei mobiilivarmenne aukoton ole.
Mobiilivarmenteessa ei saa verkkopankin käyttäjätunnusta eikä salasanaa. Pelkällä puhelinnumerolla ei oikeastaan pysty tekemään yhtään mitään pahaa.
Mitä sä luulet sillä kertakäyttöisellä salasanalla saavasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinliittymäsi ei ole sinun nimissä/et ole sen operaattorille rekisteröity käyttäjä.
Kenen muun nimissä se olisi, kun olen ihan itse ko. liittymän aikoinaan hankkinut? Ja se vasta outoa olisi, jos en olisi Elisan rekisteröity käyttäjä, mutta minulla silti olisi heidän liittymänsä ja tunnukset omaelisa-palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajani ei salli mobiilivarmenteen tilausta, joten pankkitunnistuksella mennään.
No itse luovuin työsuhdepuhelimesta ja otin oman liittymän, jota pystyy hallinnoimaan mielensä mukaan. Saa multisimin, mobiilivarmenteen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki, miten sen mobiilivarmenteen saa asennettua tuohon peruskapulaan, jossa ei ole nettiä.
Helposti.
Eli et osaa kertoa. Sitä vähän minäkin.
Kerroinhan jo. Mobiilivarmenne EI TARVITSE mitään älypuhelinta, äppiä tai muuta vastaavaa. Se aktivoidaan SIMKORTILLE OPERAATTORIN TOIMESTA. eli kun otat sen käyttöön niin käytännössä joko ET TEE MITÄÄN tai jos on taivaan vanha sim-kortti niin LAITAT UUDEN SIM KORTIN PUHELIMEEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
Kerroinhan jo. Mobiilivarmenne EI TARVITSE mitään älypuhelinta, äppiä tai muuta vastaavaa. Se aktivoidaan SIMKORTILLE OPERAATTORIN TOIMESTA. eli kun otat sen käyttöön niin käytännössä joko ET TEE MITÄÄN tai jos on taivaan vanha sim-kortti niin LAITAT UUDEN SIM KORTIN PUHELIMEEN.
EI TARVITSE HUUTAA!!!!! Olisit vain vastannut asiallisesti heti etkä olisi yrittänyt nokitella millään "helposti" ulinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä ainakin käyn pankissa vähintään päivittäin. Joskus jopa useammin kuin kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta syötäpä kerran pankki tunnukset, salasana ja mobiiliavain jollekin huijaussivustolle, jossa mobiilivarmenne ei edes toimi, ja kaikki tilisi on kohta tyhjennetty. Toki kun käytät avainlukulistas, niin pitäisi saada se haltuun tai arvata oikea avainluku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
Laitan uuden sim-kortin? Tajuatko sä penikka, että uuden sim-kortin tilaaminen maksaa? Ei sitä voi vain laittaa, vaan se pitää ensin TILATA ja MAKSAA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse luovuin työsuhdepuhelimesta ja otin oman liittymän, jota pystyy hallinnoimaan mielensä mukaan. Saa multisimin, mobiilivarmenteen....
kyllä minulla oli mobiilivarmenne työsuhdeliittymässäkin aktivoituna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
EI TARVITSE HUUTAA!!!!! Olisit vain vastannut asiallisesti heti etkä olisi yrittänyt nokitella millään "helposti" ulinoilla.
No olisit ITSE ottanut edes selvää MITEN SE MOBIILIVARMENNE TOIMII ennen kuin alat märisemään joistakin älypuhelimista ja netistä. KUMPAAKAAN ei tarvitse mobiilivarmenteeseen.
Siksi, että en omista mobiililaitetta. Kännykkäni on vuodelta 2003.
Se joka sössii pankkitunnukset, sössii mobiilinkin