Puoliso ei pyytänyt väitöskirjatilaisuuteen
Mies valmistuu tohtoriksi ja väitöskirjatilausuus ja illallinen tulossa. Ei mitään karonkkaa ei ole varaa sellaiseen. Meillä on kaksi lasta ja miehen mielestä minun ei kannata mennä mukaan kun ei ole lastenhoitajaa. Kutsui siskonsa ja veljensä vaan muita vieraita ei ole menossa. Onko teistä outoa?
Toisaalta ymmärrän miestä kun olen lihava nykyään ei ole varaa kampaajaan tms kotihoidotuella olen. Ei olisi varaa ostaa kyllä vaatteitakaan sinne.
Miehen siskon mielestä kuulemma outoa etten mene. Menisiitekö te? Itselläni on vain amis käytynä joten ehkä mies häpeää minua...
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä. Tohtorin puoliso ei puhu väitöskirjatilaisuudesta. Siinä vaiheessa on kyllä oppinut oikeat termit.
Kuule mies ei puhu mitään työasioistaan mulle. Elätkö 1950 luvulla? En tosiaan ole mikään " tohtorin puoliso" vaan ihan vaan minä.
En itse edes ajatellut että asiassa olisi jotain outoa ennenkuin miehen sisko sitä ihmetteli. En edes ajatellut että osallistuisin, en liity miehen työhön mitenkään. Rahatilanne meillä on huono kun vuokra on kallis ja minä olen kotona joten rahaa ei oikeasti ole tuhlattavaksi. Mitään tukia ei lapsilisän lisäksi saada ja kotihoidontuki on tosi pieni.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä yhdistää?
Musiikki aikaisemmin, ennen lapsia siis. Nykyään ei mikään. En olisi halunnut naimisiin mies tavallaan painosti.
Jospa miehen ykkösnainen osallistuu?
Vierailija kirjoitti:
Jospa miehen ykkösnainen osallistuu?
No ei osallistu vaikka mistä minä tiedän jos olisi joku suhde. Siskonsa kertoisi jis joku random nainen yhtäkkiä ilmestyisi sinne.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä. Tohtorin puoliso ei puhu väitöskirjatilaisuudesta. Siinä vaiheessa on kyllä oppinut oikeat termit.
Luitko aloittajan tekstin? Hän on amis ja akateeminen termistö voi tuntua todella vieraalta. Tuskin aloittajan puolisokaan tietää mitä ovat fiorella-farkut tai tramp stamp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karonkka on kyllä pakollinen juhla
Se on juhla vastaväittelijälle - ei väittelevälle
Sori siitä
Heillä on illallinen ravintolassa....ei virallista karonkkaa. Mies valmistuu teknillisen fysiikan tohtoriksi ei ole kaikilla karonkkaa siellä ollut mies kertoi parista työkaveristaan.
Voi taivas sua. Miehes vie sua kuin litran mittaa. Toi illallinen on se karonkka.
Ei teillä ole yhteistä tulevaisuutta, tosi kurjaa miehesi käytös sua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karonkka on kyllä pakollinen juhla
Se on juhla vastaväittelijälle - ei väittelevälle
Sori siitä
Heillä on illallinen ravintolassa....ei virallista karonkkaa. Mies valmistuu teknillisen fysiikan tohtoriksi ei ole kaikilla karonkkaa siellä ollut mies kertoi parista työkaveristaan.
Voi taivas sua. Miehes vie sua kuin litran mittaa. Toi illallinen on se karonkka.
Ei teillä ole yhteistä tulevaisuutta, tosi kurjaa miehesi käytös sua kohtaan.
No en ajattele että tämä on kurjaa. Ei minua kiinnosta miehen työasiat. Ja fyysinen puoli toimii hyvin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloittajan tekstin? Hän on amis ja akateeminen termistö voi tuntua todella vieraalta. Tuskin aloittajan puolisokaan tietää mitä ovat fiorella-farkut tai tramp stamp.
Minä olen akateeminen ja toki tiedän fiorella-farkut ja tramp stampin. :D Luulisi että aloittajankin kotona on puhuttu väitöstilaisuudesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis ja lihavakin vielä. Ja päälle provo.
Täällä on kyllä outoa porukkaa. Lihava amis ei voi olla naimisissa akateemisen kanssa? Onko kirjoittajat jotain 80 v?
Laitoin aloitukseen tietoa itsestäni kun ajattelin jos syynä on se että mies häpeää minua. Ei olisi nähtävästi pitänyt kirjoittaa lihavuudesta ja omasta koulutuksestani kun siitä nyt ilkeillään.
Ehkä syynä on se ettei tilaisuus ole miehelle itselleen tärkeä.
Taas näitä keksittyjä juttuja.
Akateemisissa piireissä on etiketit ja käytöstavat erittäin isossa roolissa, kun on kyse tämänlaisista tilaisuuksista. Eli, vaimo on aina mukana !
lastenhoitaja hoidetaan jostakin. Iltapuku olisi löytynyt vaikka lainattuna.
Ap Kertoisitko kuka on vastaväittelijä ja mikä yliopisto ? Niin voimme arvuutella kuka tuleva tohtori on kyseessä.
Ellei sinua ole hujattu, ja se mies on menossa ihan lähi baariin.
Jos tämä on totta, niin olen tosi pahoillani ap:n puolesta. Ihan törppö mies, jolla ei ole sydämen sivistystä. Itse alkaisin miettimään eroa, jos olisin tärkeysjärjestyksessä niin alhaalla.
Itse lensin hyvän ystäväni väitöstilaisuuteen (ja karonkkaan) toiseen maahan, sillä en halunnut missata niin upeaa saavutusta hänen elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä keksittyjä juttuja.
Akateemisissa piireissä on etiketit ja käytöstavat erittäin isossa roolissa, kun on kyse tämänlaisista tilaisuuksista. Eli, vaimo on aina mukana !
lastenhoitaja hoidetaan jostakin. Iltapuku olisi löytynyt vaikka lainattuna.Ap Kertoisitko kuka on vastaväittelijä ja mikä yliopisto ? Niin voimme arvuutella kuka tuleva tohtori on kyseessä.
Ellei sinua ole hujattu, ja se mies on menossa ihan lähi baariin.
Luuletko että kerron täällä yksityiskohtia? Ja miksi haluaisit tietää mieheni nimen,?
Mies ei liiku missään " akateemisissa piireissä" ei vietä aikaa työkavereiden tms kanssa työn ulkopuolella. Sen ajan mitä ehtii on lastemme kanssa.
Itselleen vuokraa asun tilaisuuteen ei taida olla kuin yksi kauluspaita muutenkaan.
Miten siihen etikettiin kuuluu vaimon mukana olo jos vieraita on vain 2 vastaväittäjän lisäksi?
Ja ei, emme ole puhuneet enkä tiedä edes miehen aihetta väitökselleen . Ei kiinnosta yhtään ne jutut.
Elättekö te kaikki ihmettelevät puolisonne kautta tätä elämää? Eihän se minuun liity millään tavalla jos mies saa opintonsa päätökseen?
Minä ihmettelin asiaa eilen kun miehen sisko soitti,,mutta en enää,,tässäkin ketjussa on moni kommentoinut ettei vieraita ko tilaisuudessa ollut.
Mies ei puhu työstään tai opinnoistaan kotona mitään, ei ole koskaan puhunut edes ennen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta, niin olen tosi pahoillani ap:n puolesta. Ihan törppö mies, jolla ei ole sydämen sivistystä. Itse alkaisin miettimään eroa, jos olisin tärkeysjärjestyksessä niin alhaalla.
Itse lensin hyvän ystäväni väitöstilaisuuteen (ja karonkkaan) toiseen maahan, sillä en halunnut missata niin upeaa saavutusta hänen elämässään.
Miehellä ei muutu mikään valmistumisen myötä, palkkansa tiedän kun olen Kela hakemuksia tehnyt ja se nousee ilmeisesti muutaman sata euroa, menee veroihin suurin osa.
Mielestäni miehen opinnot eivät liity minuun millään tavalla.
Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷
Tämä sama tyyppi kirjoittelee tänne tarinoita milloin mies ilmoittaa haluavansa erota, milloin miehen tytär on liian kiintynyt isäänsä..., näitä juttuja riittää, pöh vaan sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen akateeminen ja toki tiedän fiorella-farkut ja tramp stampin. :D Luulisi että aloittajankin kotona on puhuttu väitöstilaisuudesta...
Oletko kauppatieteilijä? Kysyin testin vuoksi käsitteistä fyysikkokavereiltani eikä kukaan tiennyt.
Voi olla provo, tai sitten ei. Jos ei ole, niin olen todella pahoillani puolestasi ap. Mies on hyväksikäyttäjä, kasvattamalla teidän yhteiset lapsenne, todennäköisesti ilman että mies on todennäköisesti panostanut lasten kasvatukseen tyyliin 0%, olet miehesi uran mahdollistaja. Hänen mielessään , sinusta on tullut välttämätön kodinkone, jolle ei siis halua tarjota edes yhtä illallista. Jos on totta, niin todella surullista. Itse akateemisessa maailmassa eläneenä olen nähnyt näitä paljon, eli vaimo hoitaa kaiken, "Isää" ei saa häiritä, kun se tekee nyt sitä väitöskirjaa. Tunnen monia väitöskirjan tehneitä, ja pakko sanoa että ihailen montaa väitöskirjan tehnyttä naista, jotka ovat tehneet esim lääketieteellistä uraa, hoitaneet lapset ja kotielämän siinä ohessa. Sitten on erikseen nämä "iskää ei saa nyt häiritä" miehet, jotka tosiaan ramppaavat siellä salilla ja tekevät väikkäriä. Vaimo hoitaa muun elämän. Koska miehet pääsääntöisesti pystyy (tai olevinaan pystyy) keskittymän vain yhteen asiaan. Ap, jos tämä pitää paikkansa, miehesi on hyväksikäyttäjä , itsekäs pee, ei ansaitse sinua eikä lapsiaan. Voimia sinulle ap, olet ansainnut paljon parempaa.