Lapsi tuli, tissit meni
Olen 28 v. nainen. Minulla oli kiinteät kauniit C-kupit ennen imetystä. Lapsi oli rintaruokinnalla 8 kuukautta, minkä jälkeen tissini ovat kuin tyhjät pussit. Mieskin jättää rakastellessamme " hienotunteisesti" rintsikat tai aluspaidan riisumatta. Harmittaa! Olen aina ollut kauneusleikkauksia vastaan, mutta olen nyt ajatellut laitattaa silikonit. Kommentteja, kokemuksia?
Kommentit (32)
Tämä viestiketju on loistava ja asiallisista kommenteista käy varsin hyvin ilmi ne keskeiset tunteet, joita asiaan liittyen naisten päässä imetyksen ruumiillisiin seuraamuksiin liittyy.
Perheellisenä miehenä olen itse seurannut asioiden kulkua varsin läheltä ja haluaisin lausua muutaman sanan niistä mielestäni erittäin olennaisista näkökulmista, joita miehenä toivoisin jokaisen naisen ja miksei myös miehen omalta osaltaan pohtivan.
Raskausaika ja erityisesti imetys muuttaa luonnollisesti useimpien naisten vartaloa ja erityisesti rintoja pysyvästi - halusipa muutosta tai ei. Been there done that.
Mikäli nainen uskoo/toivoo voivansa saada/saa entiset tisunsa takaisin kauheella treenillä, laihduttamalla, lihottamalla, laitattamalla implantit tms. niin hänellä on epäilemättä tuntemuksiinsa ja tarpeelliseksi näkemiinsä toimiin täysi oikeus, sillä viime kädessähän kyse on hänen henkilökohtaisesta itsemääräämisoikeudesta ja itsekuvastaan. Ts. on hienoa, mikäli ihminen voi aktiivisilla toimillaan vaikuttaa omaan hyvinvointiinsa ja viihtyvyyteensä omassa kropassaan, mikä epäilemättä usein heijastuu siihen, miten haluttavana ja kauniina naiset ja yhtälailla me miehetkin itsemme vastakkaisen sukupuolen silmissä näemme.
Elämää eri vinkkeleistä katselleen miehen näkökulmasta rintojen koolla tai kulmakertoimella ei ole kuitenkaan juuri väliä, ellei nainen kykene hyväksymään omaa vartaloaan juuri sellaisena kuin se on ja mieltämään itseään haluttavana ja upeana itselleen merkityksellisten ihmisten, ja erityisesti oman kumppaninsa seurassa. Ts. täydelliset tisutkaan eivät auta tai herätä miehessä intohimoa, jos nainen itse on kykenemätön irtautumaan jatkuvasta itsekontrollista ja kokemaan itsensä upeana. Nauttikaa elämästä, vaikka se vaatisikin välillä kykyä nauraa painovoiman ja erinäisten tekijöiden vaikutuksille omassa kropassa.
Tuntuu käsittämättömältä lukea, että joku mies ei kykene käsittelemään vaimonsa vartalossa synnytyksen ja imetyksen myötä tapahtuneita vääjäämättömiä muutoksia (viittaus viesteihin, joissa oma mies ei halua riisua vaimoaan alasti rakasteltaessa jne.). Mielestäni moinen kielii vain siitä, ettei mies ole itse sinut oman kroppansa ja vallitsevan todellisuuden kanssa, joihin painovoima niinikään tulee ennemmin tai myöhemmin vaikuttamaan.
Sellainen mies, joka ei ymmärrä arvostaa naistaan raskauden, synnytyksen sekä imetyksen jäljiltä, ansaitsee mononkuvan takapuoleensa!! Toinen potku meneekin sitten naiselle, joka ottaa tekotissit ja näin ylläpitää naisen " velvoitetta" pitää kroppansa ikinuorena.
Onnea silti etsinnälle! Voin mainita asiasta miehelleni. Kaikin puolin " laadukas" , eikä minua haittaisi jos tekisi tuollaisen palveluksen toiselle ilman seksiä - itsetyydytystä mukiin en sellaiseksi luokittele.
Vastaus tissikeskusteluun. Mulla on sama tilanne. Olen muuten tiptop-kondiksessa ahkeran salitreenin ansiosta. Salin suihkussa huomaa hyvin, kuka nainen on imettänyt ja kuka ei. Kuinka kadehdinkaan nuorien lapsettomien naisten terhakoita kiinteitä tisuja. Minulla oli samanlaiset ennen kahta lastani, mutta ne ajat ovat iäksi menneet. Asia ei nimittäin minua vaivaa niin paljon, että ottaisin silikonit. Miehenikin ainakin väittää, että pitää minusta patalappuineni sellaisena kun olen. Ja alkaa hänelläkin mahaa ja korkeaa otsaa jo näkyä, vaikka komea tapaus on vieläkin.
Ei ne kaikki miehet tykkää isoista rinnoista! Oma mieheni sanoo että isot rinnat eivät ole kiihottavat eivätkä kauniit!
Itse olen b-kuppi
Rinnat oli ennen terhakka A/B nyt AA. Oma pääkoppani ei ole oikein sisäistänyt, että olen täysin lauta nykyisin. Olen tässä pohtinut pääni puhki, miten ihmeessä sitä kesällä tulisi pukeutua. Millaisia paitoja voisi käyttää. Tuntuu, että kaikki on niin avarakauluksesia. Onko geelirintsikat hyvät? Entäs jotkin irtotäytteet? (silikooneihin ei ole varaa)
Ihan kiva kuulla, että useimmille miehille oma nainen on kiva ja haluttava, ja usea mies osaa arvostaa lasten synnyttämistä ja imettämistä!
Itsetunnosta kai tuo paljon on kiinni. Miettikää vain jotain 50-80v. entisiä näyttelijöitä ym, jotka uskaltaa olla varsin avokauluksisissa puseroissa, vaikka tissit oiskin jo vanhuuttaan ryppyiset ja roikkuvat! Eikä kai moni siltikään niitä tissejä halveksi tai rumana pidä, vai? Ja näitä ihmisiä saatetaan silti pitää edelleen suht hyvännäköisinä. Ainakin he itse. :-) Mutta kun itsellä ei kaikki ole täydellistä, niin siihen tulee kiinnitettyä ihan eri tavalla ja paljon kriittisemmin huomiota.
Minun mielestäni:
Ei ainakaan säkkiin, ihan kivasti vartalonmyötäisiin vaatteisiin, vyötäröä korostaviin. Olen nähnyt luonnostaan varsin (ei imettäneitä) pienirintaisia jopa rinnattomalta näyttäviä naisia, jotka ovat silti varsin viehättävän oloisia. Ryhdikäs kävely ja kiva pukeutuminen ja tukka yms. tekevät kuitenkin kokonaisuuden, eivät pelkät rinnat.
Ja ehkäpä jostain vaatepostimyyntikuvastoista voisi myös katsoa vinkkiä, esim. elloksen kuvastossa näytti olevan uimapukukuvissakin suht pienirintaisia naisia, joten niistä kuvista voi päätellä, millaiset uikkarit ehkä itselle sopisivat. Liian isoja ei varmastikaan kannata hankkia, muttei liian pieniäkään. Samalla tavalla voi katsoa, mitkä vaatteet istuvat hyvin pienirintaisille. Tietty kuvissa voi aina olla huijausta (tekorintoja liivien sisällä ym.)
avarakauluksisuutta kannattaa katsoa ja kokeilla paitoja päälle, miltä näyttää. jos ei kauluksesta normaaliasennossa näy mitään kovin ryppyistä ihoa, niin ei mielestäni silloin tarvitse pienikaula-aukkoisia käyttää. Ei pienirintaisuutta mielestäni pidä pelätä näyttää. Ja kyllähän sen rintojen koon noin suurinpiirtein näkee vaatteesta kuin vaatteesta. Kokeleimalla oppii, mikä itselle sopii ja mihin kantti riittää.
Meillä oli liikunnanopettaja, jolla oli varsin pienet ja rypistyneet rinnat, muttei koskaan suihkussa sitä hävennyt, vaan rohkeasti ja ylpeästi kantoi imetyksen jäljet ja hoikka vartalo oli muuten ok ja mitä seksivalistustunneilla puhui, vaikutti siltä,että miehensä kanssa nautti seksielämästään kovasti paljon. Siihenhän vaikuttaa fyysinen kunto varmasti paljon enemmän kuin ulkonäkö. Ja rohkeus on tietty toinen juttu. :-) Näin asiasta toiseen mennäkseni. :-)
tuo on ihan hyvä pointti, mut eikös imetys onnistu myös silikonien kaa? vai onko vaan mainoskikka? ja on sanottu kyl myös et vasta 2v imetyksen jälkeen, kun ei enää maitoa tiehyissä, eikö?
Tämä ei ole vitsi! Löytyisikö täältä laadukasta miestä, joka luovuttaisi spermaansa laadukkaalle naiselle hedelmöittämistä varten. En halua mennä spermapankkiin, vaan arvioida miehen itse.
Ja selvyyden vuoksi, menetelmänä olisi ns. muumimuki eli yhdyntää ei ole luvassa. Eikä myöskään mitään oikeuksia tai velvollisuuksia lapseen.
Mahdollisesti kiinnostuneet, laittakaa viesti ketjuun, niin palaan sähköpostiosoitteella.
minäkään en imettänyt täyspäiväisesti ollenkaan ja kuukauden parin päästä lopetin kokonaan kun maitoa ei tullut vaikka kuinka yritti. Ja silti rinnat kun lapaset.