500000 suomalaista ulosotossa! Mitä ihmettä ?
Miten voi olla sehän on aivan jäätävä määrä ihmisiä jos otetaan lapset pois suomen väkiluvusta niin se on varmaan joka neljäs.
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Nämä leikkaukset on lisänneet varmaan vakuudettomien lainojen ja vippien ottamista joko asumismenoihin tai ruokaa. Kun tukien saaminen venyy. Sit kun luottotiedot menee ni sit ei tarvi ostella mitää edes ruokaa woltista. Itel tuli uo kun joudyin sijaiskärsijäksi toisen sekoilun takia. No eipä enää se tyyppi voi tuoda mulle enempää ongelmia.
Miksi pitäisi ostaa ruokaa woltista?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä tieto? En minä eikä kukaan läheiseni ole ollut koskaan ulosotossa. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät osaa elää varojensa mukaan.
Ei ne tutut välttämättä siitä kerro. Aika häpeällinen aihe.
Mun ex oli vuosia ulosotossa pelkän kiusan takia. Hän ei maksanut elareita, ei edes kun ulosotto lähetti laskun niistä. Hän halusi, että elarit ulosotetaan hänen palkastaan. Näin elatusapu ei ollut lapsilla kuun alussa kuten sovittu vaan aina kuun puolen välin jälkeen. Se oli hänelle niin tärkeä asia, että hän oli ulosotossa siihen asti kunnes kuopuskin oli 18v. Absurdi juttu, ei sitä tervepäinen ymmärrä. Mutta nyxänsä ymmärtää ihan mitä vaan, vaikka sen että miehen exän kiusaaminen vei heiltä mahdollisuuden saada asuntolainaa.
Paljon luvussa on pienyrittäjiäkin.konkn tehneitä. Ostovoimaa ei ole,raha ei liiku. Vielä on jäljellä valtion ja kuntien työntekijöiden palkat, että aseita voivat ostaa ja suuret johtajat pärjää suurissa valtion yrityksissä. Se on kärpäsen paska nämä syömävelat rahvaalla. Kapinaan.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on noin tuplaten tuon, kun hallitus ryhtyy leikkelemään perustoimeentulotukeakin. Siinä kohtaa on pakko valita, maksaako laskun vai ostaako ruokaa.
Maksaa laskun ja varastaa ruoan. Ruoka on ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kun jotain tarvittiin, niin siihen ensiksi säästettiin. Nyt ostetaan ja sitten mietitään miten se maksetaan.. ja sitten ei makseta
On sitä ennenkin ollut porukkaa ulosotossa. Esimerkiksi 90-luvun lama ajoi monet korviaan myöten velkoihin.
Joo mutta ei nyt sentään työssäkäyvät ninkuin nyt
Minulla on vieläkin ulosotossa 90-luvun laman seuruksia. Olen käynyt töissä koko tämän ajan, mutta vieläkään ei ole kaikkea maksettu pois.
eri
Eikö niiden olisi pitänyt vanheta jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on noin tuplaten tuon, kun hallitus ryhtyy leikkelemään perustoimeentulotukeakin. Siinä kohtaa on pakko valita, maksaako laskun vai ostaako ruokaa.
Maksaa laskun ja varastaa ruoan. Ruoka on ihmisoikeus.
Mahtava idea! Sakot sitten ulosottoon, kun ei ole rahaa niitä maksaa.
En ole ulosotossa. Ihan perus Pentti. Ihan ok tienaan. Silti mennyt melkoinen siivu Wolttiin, mikä tuntuu henkisesti pahalta. Asumme ihan vähän kaupunkinäkökulmasta kaupasta kauempana ja minulla on välillä jaksamisen kanssa ongelmia, sillä nivelrikko. No, todella ikävän koukuttavaa on Wolttaus. Täytyy todeta, että hyvin ovat hyödyntäneet noita kampanjoita ja sitä, että "jos tilaat ajan x sisällä toisestakin puljusta, esim. kauppa tai ravintola, niin 0€ kuljetusmaksu". Tosi pahasti jää koukkuun. Että onnea vaan Woltin omistajille. Aika rasvainen hymy on kuvissa, mitä viimeaikoina näkynyt. Taitaa olla yhtä nus... ja sikail... elämä heillä. Ällöö tho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kun jotain tarvittiin, niin siihen ensiksi säästettiin. Nyt ostetaan ja sitten mietitään miten se maksetaan.. ja sitten ei makseta
On sitä ennenkin ollut porukkaa ulosotossa. Esimerkiksi 90-luvun lama ajoi monet korviaan myöten velkoihin.
Joo mutta ei nyt sentään työssäkäyvät ninkuin nyt
Minulla on vieläkin ulosotossa 90-luvun laman seuruksia. Olen käynyt töissä koko tämän ajan, mutta vieläkään ei ole kaikkea maksettu pois.
eri
Eikö niiden olisi pitänyt vanheta jo?
Ei, koska kyse on 90-luvun laman seuraksista, ei veloista, jotka ovat syntyneet nimenomaan silloin.
Mun ex osti osamaksulla tavaraa, sit sen jälkeen maksoi osa maksuja vipeillä kun meinaa etääntyä. No sit osan vipeistä jäi maksamatta. Pakko oli mun sit pienillä rahoilla ostaa ruuat ihmisille ja eläimille. Kun toisen rahat riitti velkoihin ja asumismenoihin. No rahan käyttö tottumukset eri mulla oli ollu aina tiukempi linja.
No onnex ei tartte enää siinä elää. Tuli ero lopulta.
Olen aina elänt tukien varassa. Kaveri kerran ehdotti että mene töihin ja osta auto. No kun en uskalla ottaa riskiä.
Kun työt loppuu, niin ei ole varaa maksaa autoa ja parkkipakkaa ja pian autokin pitää raahata johonkin ja siitä alkaa tulla kuluja ja velat iskee päälle.
Työn ottaminen vastaan ja auton hankinta on riskaabelia ja siinä piilee suuret vaarat, jos työstä saatavat ei ole vähintäänkin 4000e netto kuussa.
Töissä käydessä helposti luulee että rahaa on enemmän käytössä, mutta oikeastaan oma vapaa-aika on vähemmän ja rahaa on vain sen verran että voi maksaa auton kulut. Auto pitää olla että voi käydä töissä.
Kun elät tukien varassa vaatimattomasti niin ei ole vaaraa.
Samaan aikaan osakesijoittajia on lähes miljoona. Kansa jakautuu kahtia, häviäjiin ja voittajiin.
https://www.porssisaatio.fi/perehdy-tutkimuksiin/porssisaation-tilastot…
Ai jaa. Mutta Hesarin pääkirjoituksessa luki juuri, että kuka tahansa töissä käyvä kykenee ostamaan itselleen stadista asunnon ja vuokratkin ovat kohtuullisia, niin pakkohan noiden on olla itse syyllisiä tilanteeseensa. Suomihan on täydellinen, kun näin keskiluokkaisessa lehdessäkin lukee. Ei voi vika olla yhteiskunnassa ainaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina elänt tukien varassa. Kaveri kerran ehdotti että mene töihin ja osta auto. No kun en uskalla ottaa riskiä.
Kun työt loppuu, niin ei ole varaa maksaa autoa ja parkkipakkaa ja pian autokin pitää raahata johonkin ja siitä alkaa tulla kuluja ja velat iskee päälle.
Työn ottaminen vastaan ja auton hankinta on riskaabelia ja siinä piilee suuret vaarat, jos työstä saatavat ei ole vähintäänkin 4000e netto kuussa.
Töissä käydessä helposti luulee että rahaa on enemmän käytössä, mutta oikeastaan oma vapaa-aika on vähemmän ja rahaa on vain sen verran että voi maksaa auton kulut. Auto pitää olla että voi käydä töissä.
Kun elät tukien varassa vaatimattomasti niin ei ole vaaraa.
Minäpäs eläkin tukien varassa JA minulla on auto. Ei mitään ongelmaa.
Onhan tästä ollut ketjuja täällä jo aiemmin. Puolimiljoonaa ulosotossa, puolimiljoonaa työtöntä ja työelämän ulkopuolella, noin 300 yritystä menee nurin joka kuukausi, kodittomuus on kasvussa.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Mutta Hesarin pääkirjoituksessa luki juuri, että kuka tahansa töissä käyvä kykenee ostamaan itselleen stadista asunnon ja vuokratkin ovat kohtuullisia, niin pakkohan noiden on olla itse syyllisiä tilanteeseensa. Suomihan on täydellinen, kun näin keskiluokkaisessa lehdessäkin lukee. Ei voi vika olla yhteiskunnassa ainaakaan.
Kivahan se on vastuuta vyöryttää muille, mutta se ei tosiaan ole yhteiskunnan vika, jos ihminen elää yli varojensa. Stadin keskustassa asuminen ei ole ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tästä ollut ketjuja täällä jo aiemmin. Puolimiljoonaa ulosotossa, puolimiljoonaa työtöntä ja työelämän ulkopuolella, noin 300 yritystä menee nurin joka kuukausi, kodittomuus on kasvussa.
Kyllä kannatti äänestää perskokkareet hallituspuolueeksi!
https://www.verkkouutiset.fi/a/lahes-puolet-suomalaisista-ei-suunnittel…
"Viime vuonna ulosotossa oli yli puoli miljoonaa suomalaista. "
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."
eri