500000 suomalaista ulosotossa! Mitä ihmettä ?
Miten voi olla sehän on aivan jäätävä määrä ihmisiä jos otetaan lapset pois suomen väkiluvusta niin se on varmaan joka neljäs.
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut pojalle, 28v että älä ikinä ota pikavippejä. Minä lainaan rahaa. Aina silloin tällöin hän pyytää satasta tai paria. On tullut aina takaisin kun hänellä on tilipäivä ja vaikkei tulisikaan niin eipä se mikään maailmanloppu olisi.
Itse en ole ikinä ottanut senttiäkään pikavippejä. Silti ulosotossa on tällä hetkellä noin 60 000e.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia on 5,6 miljoonaa, näistä alaikäisiä vain 500 000. Lapsikin voi olla ulosotossa, tiesitkös? Ei siihen muuta tarvita kuin että jätät saamasi liikennesakon tai joukkoliikenteen tarkastusmaksun maksamatta. Kumpikin on henkilökohtainen ja suoraan ulosottokelpoinen.
Ulosotossa on siis alle 9% suomalaisista, näistä suurin osa nuoria ja keski-ikäisiä miehiä. Myös elatusmaksut peritään ulosotolla.
Onko se vähän?
Vierailija kirjoitti:
Ennen kun jotain tarvittiin, niin siihen ensiksi säästettiin. Nyt ostetaan ja sitten mietitään miten se maksetaan.. ja sitten ei makseta
On sitä ennenkin ollut porukkaa ulosotossa. Esimerkiksi 90-luvun lama ajoi monet korviaan myöten velkoihin.
Useat perussuomalais- ja kokoomuspoliitikot ovat ulosotossa.
Esimerkiksi Kokoomuksen Vuoden talousguru Patrik Itäniemi, joka tilasi mättöä Woltilla Klarna-laskuun ja jätti maksamatta :D
Esimerkiksi ylipersu Ano Turtiainen, joka jätti ilmoittamatta saamansa puoluetuen käytön. Häneltä ulosmitataan kymppitonneja.
Vierailija kirjoitti:
Pikavipit ja volttaus suurin syy
560 000 sotelaskua ulosotossa VUODESSA.
Hallituksen ratkaisu: nostetaan päivystyksen/poliklinikkakäynnin hintaa 45%, tk-maksuja 20-25%, lääkkeiden omavastuuta 20%, nostetaan lääkkeiden alvia jne. Siihen päälle leikataan ttukea ja muuta sos. turvaa.
Tai toinen vaihtoehto on että ulosotossa olevasta ihmisestä pitää saada sisäelimiä myyntiin, jos ei pysty maksamaan tiettyyn aikaan mennessä!
"Miten voi olla sehän on aivan jäätävä määrä ihmisiä jos otetaan lapset pois suomen väkiluvusta niin se on varmaan joka neljäs."
Tuo tarkoittaa sitä että viidesosa Suomen kotitalouksista on ollut ulosoton kohteena ja tällainen talouskriisi koskettaa taatusti koko ruokakuntaa eli pyöreästi jopa miljoonaa suomalaista.
Nämä voivat kyllä painottua sinkkujen talouksiin ja sama henkilö on voinut olla ulosoton kohteena useampia kertoja mutta valtavan suuri osa suomalaisista on joka tapauksessa täysin kestämättömässä tilanteessa.
Trolli ei joko osaa prosenttilaskua tai ei tiedä, paljonko suomalaisia on. Kumpikin viittaa vahvasti venäläiseen osaamiseen.
Mä päädyin ulosottoon ku miestä ei huvittanutkaan maksaa yhteistä lainaa jolla otettiin koti ja yritys. Velkaa tipahti syliin sen verran, että ei ollut mitään muuta mahdollisuutta ku ulosotto. Tuli ero ja elämä oli aika paskaa aika monta vuotta. Mä kuitenkin selvisin. Ex pääsi ku koira veräjästä. Teki uutta velkaa (jotka hänen nykyinen kai maksaa). Mutta ei ole aina kyse omista valinnoista (useimmiten toki on, mutta ei aina).
Miksi lapset pitäisi ottaa pois? Jos esimerkiksi syyllistyt alaikäisenä rikokseen, josta tuomitaan vahingonkorvauksia, ne menevät ulosottoon mikäli niitä ei makseta. Alaikäiselläkin voi olla jo luottotiedot menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kun jotain tarvittiin, niin siihen ensiksi säästettiin. Nyt ostetaan ja sitten mietitään miten se maksetaan.. ja sitten ei makseta
On sitä ennenkin ollut porukkaa ulosotossa. Esimerkiksi 90-luvun lama ajoi monet korviaan myöten velkoihin.
Joo mutta ei nyt sentään työssäkäyvät ninkuin nyt
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä tieto? En minä eikä kukaan läheiseni ole ollut koskaan ulosotossa. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät osaa elää varojensa mukaan.
Suomiareenassa oli keskustelu aiheesta
Ai miten niin . Ei mulla oo kun 40 donaa ulosotossa . En mielestäni laske sitä vielä ulosoton asiakkaaksi. Osan ehkä saan maksettua joskus pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut pojalle, 28v että älä ikinä ota pikavippejä. Minä lainaan rahaa. Aina silloin tällöin hän pyytää satasta tai paria. On tullut aina takaisin kun hänellä on tilipäivä ja vaikkei tulisikaan niin eipä se mikään maailmanloppu olisi.
Itse en ole ikinä ottanut senttiäkään pikavippejä. Silti ulosotossa on tällä hetkellä noin 60 000e.
Joo, myös maksamaton asuntolaina, maksamattomat vuokrat ja muut maksamattomat sopimusperusteiset maksut voidaan panna ulosottoon. Sairauskulut, tarkastusmaksut, sakot, rikoskorvaukset, vahingonkorvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta ei nyt sentään työssäkäyvät ninkuin nyt
Kyllä ihan työssäkäyvätkin. Osalla oli takauksia lainoihin, joita ei sitten konkurssin myötä saatu maksettua jne. jne. Taidat olla aika nuori, kun et muista tuota aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia on 5,6 miljoonaa, näistä alaikäisiä vain 500 000. Lapsikin voi olla ulosotossa, tiesitkös? Ei siihen muuta tarvita kuin että jätät saamasi liikennesakon tai joukkoliikenteen tarkastusmaksun maksamatta. Kumpikin on henkilökohtainen ja suoraan ulosottokelpoinen.
Ulosotossa on siis alle 9% suomalaisista, näistä suurin osa nuoria ja keski-ikäisiä miehiä. Myös elatusmaksut peritään ulosotolla.
Onko se vähän?
On se aika vähän. Suunnilleen sen verran meillä on vielä persuja. Ja kas kummaa, todennäköisesti useimmat ulosotossa olevat ovat persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, myös maksamaton asuntolaina, maksamattomat vuokrat ja muut maksamattomat sopimusperusteiset maksut voidaan panna ulosottoon. Sairauskulut, tarkastusmaksut, sakot, rikoskorvaukset, vahingonkorvaukset.
Ei ole maksamattomia asuntolainoja tai vuokriakaan. Eikä tarkastusmaksuja, sakkoja, rikoskorvauksia tai vahingonkorvauksia.
Nämä leikkaukset on lisänneet varmaan vakuudettomien lainojen ja vippien ottamista joko asumismenoihin tai ruokaa. Kun tukien saaminen venyy. Sit kun luottotiedot menee ni sit ei tarvi ostella mitää edes ruokaa woltista. Itel tuli uo kun joudyin sijaiskärsijäksi toisen sekoilun takia. No eipä enää se tyyppi voi tuoda mulle enempää ongelmia.