Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidille rajat

Vierailija
27.06.2025 |

Äitini, ihan järjissään oleva vanhus, on aina ollut syyllistävä ja tuomitseva. En ole koskaan saanut mitään positiivista häneltä tai jos joskus (muiden läsnäollessa vetää roolia) jotain näennäisen kohteliasta sanoo niin äänensävy on pilkallinen tai ilmeilee niin että tyhmäkin tajuaa ettei sitä tarkoita.

Hän sanoo mitä suusta sattuu milloinkin tulemaan, loukkaa, syyllistää, ivaa ym ja OLETTAA että minä annan anteeksi kun aikaa kuluu. Ilman että hänen itsensä täytyy nöyrtyä pyytämään anteeksi. Ei kohtele muita näin, ainakaan sisaruksiani ja muita sukulaisia. 

Viimeisimmän vttuilun jälkeen en ole hänelle soittanut enkä vastannut viesteihin. Kahdesti olen vastannut hänen soittoonsa ja ensin oli pilkallinen. Toisessa puhelussa kyseli joko olen suuttumuksesta päässyt yli. Ei aikomustakaan pyytää anteeksi. Löin luurin korvaan kun alkoi jälleen syyttelemään minua. 

Katsotaan kuinka kauan menee että narsisti oppii pyytämään anteeksi käytöstään. Tällä kertaa en anna periksi. Äidille tulee nyt rajat, viimeinkin. Onko muilla kokemuksia miten ja millä tavalla narsisti oppii, vai oppiiko koskaan? Onko viisaampaa vain katkaista välit kokonaan?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, pystyykö aloittaja tarkastelemaan objektiivisesti omaa käytöstään. Harva pystyy. 

Tällä en tarkoita, etteikö äidin käytöksessä voisi olla vikaa.

No tätäkin olen usein miettinyt että olenko tosiaan niin paha ollut pienestä lapsesta asti että voisi oikeuttaa äidin käytöksen. Olin hirvittävän arka ja ujo, alkoholistiperheeseen syntynyt lapsiparka.

Eikö jokainen hae jossain vaiheessa syytä itsestään jos huomaa että toinen ei minusta pidä, teki mitä hyvänsä? Ei se itsesääliä ole vaan halua ymmärtää. Etenkin kun äiti on saanut yhden sisarukseni tähän pilkkaamiseen mukaan. 

Vierailija
42/43 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on erilainen kommunikointityyli, sen takia, ette kuule/ymmärrä toisianne.

Olet oikeassa, naurettavaa kyllä. Minä puhun asiallisesti, äiti pilkkaa. Kumpi sinusta toimii fiksusti ja kommunikoi aikuismaisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole äitisi. Kukaan ei kirjoita äidistään tuolla tavoin. 

Minä voisin kirjoittaa täysin samalla tavalla. Äitini on ilkeä ja vittuileva vanhus, joka luulee, että jaksan vuodesta toiseen kuunnella sitä sontaa. En jaksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme