Pienet lapset likaisissa vaatteissa
Mieheni 3 -vuotiaat kaksostytöt on meillä vuoroviikoin ja heidän vaihto päiväkodin kautta, koska keskusteluvälit äitiin tulehtuneet. Itselläni on 4 ja 5 -vuotiaat lapset ja olen täys-yh, koska isää ei kiinnosta. Silti, vaikka hoidan lapseni yksin, on pistänyt silmään, että omat lapset on pääsääntöisesti puhtaissa, sopivan kokoisissa vaatteissa, mutta miehen lapset kun haetaan, niin heillä on todella likaiset vaatteet, joissa näkyy selvästi koko viikon ruokailu, eri paria olevat sukat, vääränlaiset kengät (talvikengät nyt kesäkuussa) ja liian isot housut, jotka ei tahdo pysyä päällä. En onneksi itse hae noita lapsia eikä miehen mielestä yo. mainituissa asioissa ole mitään ihmeellistä, mutta itseäni nolottaisi hakea lapsiani tarhasta. Ehkä minä olen sitten vaan nipo kun tekee pahaa katsoa lasta likaisissa vaatteissa. Ja siis tietenkin omatkin sotkevat enkä ole heti stressissä paitaa vaihtamassa, mutta kyllä nuo miehen lapset on ollut koko viikon samoissa vaatteissa, koska ruokajämätkin on todella pinttyneet. Meiltä lähtee aina puhtaissa kun olen vaatteet pessyt heti heidän tultua.
Kommentit (66)
Mistä tiedät, että viikon ruokalista?
Ehkä ei joka asiassa kannattaisi olla päällepäsmärinä ja yrittää olla oikeassa, koska lapsen vaatteiden siisteys on niin suhteellisia käsitteitä.
Jos lapsen vanhempien, lastensuojelun (kerrot tehneesi lasun) päiväkodin henkilökunnan lapset ovat puettu asianmukaisesti, eikä ole ollut huomautettavaa, niin sitä ei silloin ole ollut.
Kannattaa olla puuttumatta asioihin, mitkä ei kuulu vastuualueihin.
Puhu miehelle, jos hän alkaisi lähivanhemmaksi, ei tuolla äidillä ole elämänhallinta kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lasten äidillä puute rahasta tai jotain ongelmia? Ei pese vaatteita tai vaihda? Entä tarhan ongelmat? Vai ei hahmota mitkä ovat oikeat koot. Voisiko miehesi kysyä lasten äidin mummolta, jos ei saa muualle yhteyttä, että mikä on syynä tähän tai mikä avuksi.
Ei ole puutetta rahasta, mutta aika selvää on, että jotain muita ongelmia - henkisiä ehkä, jolloin ei kykene huolehtimaan lapsistakaan. Lasu on tehty, mutta ei se ole mihinkään johtanut. Meillä käyty tsekkaamassa myös paikat ja on pidetty palavereja, mutta se on ihan turhaa liipalaapaa se sossujen kanssa voivottelu.
Siinä tapauksessa liiottelet asioita, jos ei lastensuojelu halua puuttua asiaa. Ja toisekseen, jos lapset voisivat huonosti ja olisivat likaisissa vaatteissa, päiväkoti ottaisi yhteyttä lastensuojeluun. Älä puut
Lastensuojelu on niin pahasti ruuhkautunut, että ei ehdi kaikkeen puuttua.
Ehkä olen pikkusieluinen, mutta eriparisukat häiritsevät?
Likaiset vaatteet ymmärrän, mutta nuo sukat. Anna lasten olla lapsia ja saada valita itse edes sukat jalkaan. Olivat samaa paria tai eivät. Eriparisukat ei todellakaan kerro kotioloista mitään.
Siinä tapauksessa liiottelet asioita, jos ei lastensuojelu halua puuttua asiaa. Ja toisekseen, jos lapset voisivat huonosti ja olisivat likaisissa vaatteissa, päiväkoti ottaisi yhteyttä lastensuojeluun. Älä puutu, mikä ei edes kuulu sinulle.
Ettei vain halua olla hankala ihminen miehesi ex-puolisolle.