Palstan alle 25v äidit!!! Miten asutte?
Oletteko vain äitejä vai myös talonomistajia? Täällä kade 36 vuotias vuokralla asuva mummeli.
Kommentit (71)
tämäpäs selittääkin tämän palstan tason. keskenkasvuisia mahti äitejä
Vai onko ikä saanut sinut kuvittelemaan, että on vain yksi tapa elää elämää? Toivottavasti ei.
Meidän elämä ei pääty siihen, kun meistä tulee vanhempia. Me osaamme edelleen nauttia elämästä, matkustella ja opiskella.
Harmi, että sinä koet äitiyden niin rajoittavana, ettei em. asioita voi enää tehdä...
Vierailija:
mun pointti on, et kaiken tän ehtii vanhempanakin. En todellakaan olis halunnu olla 21v äiti. Nyt olen äiti ja onnellinen etten mennyt liian nuorena hankkimaan lapsia. Ehdin opiskella ammatin, nähdä maailmaa, kokea muutakin kun rivitaloasumisen ja 2 ja puoli lasta (ja kultaset noutajat) niin nuorena kuin alle 25...Olettekste opiskeellet mitään vaan suoraan vaan lukion tai amiksen penkiltä lapsia pukkaamaan?
niin mitä vikaa on amiksessa? olen sen käynyt ja pidän juuri siitä työstä johon olen valmistunut!
Mikä sai sinut ajattelemaan, että olen keskenkasvuinen mahtiäiti?
T:54
Jaa, no itse olen erittäin tyytyväinen elämääni, ja ihan sopivan ikäinen äidiksi. En tiedä miten keskenkasvuinen itse olit 23-vuotiaana..
Ja kyllä, koulu on kesken, mutta valmistunen yliopistosta kuitenkin ajallaan.
parikymppisenä. Vasta lähempänä 30 olin valmis äidiksi. Jokainen tyylillään, mutta sen olen nähnyt turhankin usein lähipiirissäni miten nuoret äidit roikkuu vanhempien rahapusseilla ja on miltei joka vkl työntämässä lapsia hoitoon että pääsevät vähän bilettämään..ja tämä oli minun mielipiteeni.
Ennen joulua muutettiin omaan (lue pankin) omakotitaloon, haave toteutui vaikka odotin että toteutuisi joskus vuosien päästä. kotona siis mieheni sekä meidän kaksi lasta... remonttia tehden tässä elellään ja nautitaan...
Asutaan omistusasunnossa. Tästä ollaan juuri kyllä muuttamassa omakotitaloon.
sille mikä lie numero olitkaan kun kirjoitit et " ei elämän tarvi loppua lapsen saannin jälkeen" taas kerran kuka sellaista on väittänyt? totta kai se sua rajoittaa hieman mitä teet ja mitä et. ettepä te raukat paljoa tunnu täällä tekevän. Köyhiä opiskelia liian nuoria äitejä palsta täynnä. Asiat nähdään niin mustavalkoisina kun maailmaa ei olla nähty Kanarian saaria pidemmäs ja kotiäiteinä ollaan kykitty 20 vuotiaasta asti. Puolustautukaa vaan sanomalla et sellasta elämää halusitte. oletta itse kateellisia!
minä 23v, mies 24v, lapset 4v11kk, 3v8kk ja 9,5kk. kyllä joskus ostetaan omaa mutta budjetti kestä tällä hetkellä.
Mieheni on samanikäinen. Asutaan kerrostalo kolmiossa, joka juuri ostettiin pankin lainalla.
vuokralla ihan helmessä rivarissa. omaa ei osteta vielä pitkään aikaan koska kumpikaan ei halua menettää yöuniaan ja henkisen kehityksen mahdollisuutta sen takia että meillä olisi 200 000e lainaa.
haaveillaan matkustelusta sitten kun koulut on käyty. ehkä muutetaan jonnekin päin eurooppaa joksikin aikaa töihin
Minä tienaan enemmän kuin vanhempani. Äitini on työtön. Lapset ovat pari kertaa vuodessa hoidossa. Enkä ymmärrä mitä tällä asialla oli ap:n kysymysten kanssa tekemistä?
Vierailija:
sille mikä lie numero olitkaan kun kirjoitit et " ei elämän tarvi loppua lapsen saannin jälkeen" taas kerran kuka sellaista on väittänyt? totta kai se sua rajoittaa hieman mitä teet ja mitä et. ettepä te raukat paljoa tunnu täällä tekevän. Köyhiä opiskelia liian nuoria äitejä palsta täynnä. Asiat nähdään niin mustavalkoisina kun maailmaa ei olla nähty Kanarian saaria pidemmäs ja kotiäiteinä ollaan kykitty 20 vuotiaasta asti. Puolustautukaa vaan sanomalla et sellasta elämää halusitte. oletta itse kateellisia!
Vierailija:
Vierailija:
teidän iässä mulla ei ollut vielä huolen häivää asunnoista ja lapsista ja miehistä. Bailasin maailmalla, asuin 10 ihmisen kans kimppakämpässä Sydneyssä...rivarit, omakotitalot ja lapset oli kaukainen haave... nyt kun oon 30 ne on ihan ok ja hymyssä suin muitselen kuinka nuoruutta tuli oikeasti elettyä täysillä
Jos joku on elänyt varhaisaikuusuutensa näin, niin hyvä hänelle. Ei se tee hänestä vähempi arvostetumpaa kuin teistäkään. Ja ikä sinänsä ei tee yhtään mitään ihmiselle, tyhmä on tyhmä minkä ikäisenä tahansa!
Ei auta vaikka mitä sanoisimme. :(
Ei muuten ole käymättä. Koulut siis. Olen aika varmasti hyvin paljon korkemmin koulutettu kuin te yhteen pistettynä. Sillä mun ammattiin tarvitaan ainakin 6-8 v yliopistossa.
Mulle kerran sanottiin, et tällä palstalla on tosi paljon idiootteja jotka näkee kaiken niin mustavalkosena kun olla ja voi. piti ihan itse tulla katsomaan. Suomalainen ei usko ennen kuin näkee.
mä en tykkäis kirveelläkään asua jossain korvessa omakotitalossa. hirvee duuni jatkuvasti päällä. onneks me asutaankin etelässä meren rannalla ihan kerrostalossa.
olen 23-vuotias. Ensi viikolla pääsemme muuttamaan rakentamaamme omakotitaloon. Yksi lapsi on meillä.