Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhteessa ihmisen kanssa joka ei ole juurikaan seurustellut

Vierailija
26.06.2025 |

Onko kokemuksia tälläisestä? Olemme olleet etäsuhteessa lähes 5 vuotta, näemme 2-4 pv viikossa ja lomat yhdessä. Minä olen siis se kokeneempi osapuoli, olen ollut aiemmin avioliitosa sekä avoliitossa.  Ongelmaksi on muodostunut se, että miehen toimintatavat ovat omituisia. Häneltä kuoli juuri sukulainen ja ei pyytänyt minua hautajaisiin. En ole nähnyt hänen perhettä kun hyvin vähän, hän aina  selittelee että välimatka pitkä (400 km) niin minun vaikea tulla hänen luo, kun minulla  on teini-ikäinen lapsi. Hän on nähnyt minun lähipiiriä melko usein. Jos minun läheiseni kuolisi, olisi itsestään selvää että hän olisi paikalla.  Loukkaannuin tästä ja hän vain totesi että No hautajaiset (kirkko) on kaikille avoin,.voin tulla jos haluan. Mutta hänen käytöksestä näkee ettei halua minua sinne. Onko tälläisessä suhteessa mitään järkeä missä on näin epätasapuolista tämä touhu? 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurattaa minkälaisiin suhteisiin alennutaan että voi sanoa että itsellä on joku mies. Tuskin tämä edes on tottakaan.

Minusta suhde kuulostaa juuri hyvältä mukaan lukien se, ettei tarvitse osallistua tuntemattoman hautajaisiin. Toki kun ap:ta asia vaivaa, niin se pitää nostaa puheeksi. Nyt et enää hyväksy miehen selityksiä, että järjestelyt ovat omaksi parhaaksesi vaan toteat, että ei pidä paikkaansa, haluat enemmän.

Vierailija
22/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei vain kohtaa oletukset suhteen laadusta ja toimintatavoista. Ehkä löytäisitte kumpikin parempaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on syynsä, miksi joku on pysynyt pitkään sinkkuna. 

Listen to your heart. Mitä kaipaat? Mitä mies kaipaa? Oletteko rehellisiä tarpeistanne ja toiveistanne? 

Vierailija
24/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kenenkään hautajaisiin halua. Eikä kiinnosta miesystävän suku.

Vierailija
25/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa aina kun haluaa ja enemmänkin. Ap

Teini kotona, en usko tähän ollenkaan.

Teini on siinä iässä että on lähinnä omassa huoneessaan silloin kun kotona, ei tule yöllä makuuhuoneeseen tai juuri muutoinkaan.ap

Vierailija
26/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt mieheni vanhempia koskaan.  En käynyt edes  hautajaisissa kun mieheni äiti kuoli. On sanonut että heillä on outo suku eikä monet pidä yhteyttä joten ei häntäkään enää kiinnosta. Mieheni isä kuulemma lähti kun miehei oli 6 vuotias eikä mieheni ole jutellut isänsä kanssa sen jälkeen kuin pari kertaa. Enon kanssa miehelläni on hyvät välit ja kävin jouluna siellä. Mieheni käynyt vanhempieni luona monta kertaa koska asuvat lähellä. En varmaan helposti lähtisi 400 km päähän itse.

Vierailija
27/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo minusta vain siitä että hänellä on vaikeat tai etäiset suhteet omaan perheeseen, voin vähän samaistua, en ole koskaan ottanut puolisoa mukaan kun käyn heillä. Syitä on monia, mutta syy ei liity puolisoon. Esim. Sukuni on kova haukkumaan ihmisiä selän takana. Miksi veisin sinne haukuttavaksi mitään minulle tärkeää?

Sama. En vois viedä puolisoa kotiini. 

Toisaalta, en sitten seurustelekaan.

Huonot mallit toimineet esteenä minkään suhteen solmimiselle?

Vierailija
28/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän olisikin eri juttu jos miestä ei kiinnostaisi myöskään nämä minun lähisukulaiset, mutta on esim. Kehottanut tapaamaan isääni useammin (emme ole erityisen läheisiä) ja toista lähisukulaista ketä nään kanssa useasti, niin aina on häntäkin mielellään näkemässä.En käsitä miksi homma ei toimi molemmin puolin. Tuntuu että hänen suvulle olen joku salarakas josta kaikki tietävät  mutta minua ei tavata. 

Vierailija
29/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti oli siis ap.

Vierailija
30/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähisukulaisten tapaaminen ja hautajaisiin osallistuminen on sinun parisuhteesi kulmakiviä, niin ehkä kannattaisi miettiä antaako suhde sinulle yhtään mitään? Seuraavaksi saatat valittaa, miten anoppi ja appi ovat ihan hirveitä? Tai miten sinusta supistiin hautajaisissa? 

Ehkä miehen elämään puututaan liikaa ja hän haluaa säilyttää itsenäisyytensä teidän suhteessanne? Tehdä itse omat päätöksensä ja edetä omassa tahdissaan kanssasi? 

Sinä et tunne miehen arkea riittävästi. Hänen äitinsä voi olla ihan ok sinua kohtaan, mutta täys hirviö poikaansa kohtaan? Niistä ei sinulle ehkä kerrota, mutta kannattaa miettiä miehenkin kannalta. MIksi hänellä ei ole riittävästi kokemusta parisuhteista? Miksi hän rakastui sinuun, joka olet turvallisesti 400 km päässä ja hän lähtee mieluummin sinun luoksesi kuin pyytää kotiinsa? Joskus taustalla voi olla mutkittaita tunnesidoksia lapsuudenkotiin.

Vierailija
31/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen äitinsä ei ollut  Ok minua kohtaan, kuittaili minkä ehti minulle ja miesystäväni ei muka huomannut mitään. Isänsä oli  ihan ok. Aistin kyllä että napanuora ei ole ihan poikki mutta silti häiritsee miksi en ole tekemisissä suvun kanssa, on siellä ihmisiä jotka ovat myös kyselleet minun tapaamisen perään. Ap

Vierailija
32/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karmeeta, jos tää kokematon on mies. Kannattaa suosiolla jättää väliin.  

Vierailija
33/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole soveliasta hinkua hautajaisiin esittäytymään suvulle. Väärä paikka. Mutta muuten kyllä teidän kannattaisi puhua asiat selviksi. 

Vierailija
34/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan vedonnut lapseeni. Hän haluaa aina tulla minun luokseni, asun pk-seudulla ja hän pienellä paikkakunnalla. Aina jos alan puhumaan että olisi kiva käydä hänen luonaan niin vetoaa tuohon pitkään välimatkaan.ap

Kovin epäilyttävää. Kaikki ei ole kunnossa.

Vierailija
35/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähisukulaisten tapaaminen ja hautajaisiin osallistuminen on sinun parisuhteesi kulmakiviä, niin ehkä kannattaisi miettiä antaako suhde sinulle yhtään mitään? Seuraavaksi saatat valittaa, miten anoppi ja appi ovat ihan hirveitä? Tai miten sinusta supistiin hautajaisissa? 

Ehkä miehen elämään puututaan liikaa ja hän haluaa säilyttää itsenäisyytensä teidän suhteessanne? Tehdä itse omat päätöksensä ja edetä omassa tahdissaan kanssasi? 

Sinä et tunne miehen arkea riittävästi. Hänen äitinsä voi olla ihan ok sinua kohtaan, mutta täys hirviö poikaansa kohtaan? Niistä ei sinulle ehkä kerrota, mutta kannattaa miettiä miehenkin kannalta. MIksi hänellä ei ole riittävästi kokemusta parisuhteista? Miksi hän rakastui sinuun, joka olet turvallisesti 400 km päässä ja hän lähtee mieluummin sinun luoksesi kuin pyytää kotiinsa? Joskus taustalla voi olla mutkittaita tunnesidoksia lapsuudenkotiin.

Mies on ehkä naimisissa.

Vierailija
36/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo käytös liittyy siihen ettei ole aiemmin seurustellut? Ei se seurustelemattomuus ole tässä se syy. Jostain syystä ei ilmeisesti halua esitellä sinua sukulaisilleen, mutta se tuskin johtuu siitä ettei ole aiemmin seurustellut. Tuntuu vaan erikoiselta että otsikossakaan et kysy miksei mies halua sinua sukutapaamisiin, vaan linkität kaiken erikoisen käytöksen tuohon seurustelemattomuuteen. 

Vierailija
37/45 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kokemattomuus on syvältä. 

Vierailija
38/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelevä kiintymyssuhde ehkä. Selittäisi myös seurustelemattomuuden. Ei halua viedä suhdetta uudelle tasolle, koska se ahdistaa? Kannattaa ottaa asia kunnolla keskusteluun ja puhua siitä, mitä kumpikin suhteelta haluaa.

Vierailija
39/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trietenkin se sun teini tökkii ja tekee tapaamisesta ei niin kivan.

Vierailija
40/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa aina kun haluaa ja enemmänkin. Ap

... Eli keksitty Provo... Eli ei todellinen juttu. Nainen ei tuommoiseen oikeasti  vastaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi