Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhteessa ihmisen kanssa joka ei ole juurikaan seurustellut

Vierailija
26.06.2025 |

Onko kokemuksia tälläisestä? Olemme olleet etäsuhteessa lähes 5 vuotta, näemme 2-4 pv viikossa ja lomat yhdessä. Minä olen siis se kokeneempi osapuoli, olen ollut aiemmin avioliitosa sekä avoliitossa.  Ongelmaksi on muodostunut se, että miehen toimintatavat ovat omituisia. Häneltä kuoli juuri sukulainen ja ei pyytänyt minua hautajaisiin. En ole nähnyt hänen perhettä kun hyvin vähän, hän aina  selittelee että välimatka pitkä (400 km) niin minun vaikea tulla hänen luo, kun minulla  on teini-ikäinen lapsi. Hän on nähnyt minun lähipiiriä melko usein. Jos minun läheiseni kuolisi, olisi itsestään selvää että hän olisi paikalla.  Loukkaannuin tästä ja hän vain totesi että No hautajaiset (kirkko) on kaikille avoin,.voin tulla jos haluan. Mutta hänen käytöksestä näkee ettei halua minua sinne. Onko tälläisessä suhteessa mitään järkeä missä on näin epätasapuolista tämä touhu? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimatkaa 400 km ja näette joka viikko ja mies tulee aina luoksesi, eli hän kulkee matkan viikottain edestakaisin. Kyse ei ainakaan siitä ole, että hän olisi välinpitämätön / ei haluaisi kanssasi olla 

Silti hän selvästikin haluaa pitää sinut erossa omasta suvustaan ja siihen on varmasti syynsä. Ehkä kyseessä on suojelunhalu sinua kohtaan, jos hän tietää, että sinua ei kuitenkaan otettaisi hyvin vastaan? Kerroit, että äitinsä kuittaili sinulle ja että aistit, ettei napanuora ole kokonaan katkennut. Veikkaan vahvasti, että liittyy tähän äitisihteeseen, lapsuuden perheeseen. 

Vierailija
42/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on seurustellut saman miehen kanssa kohta pari kymmentä vuotta. Sisar ei ole esitellyt koskaan miestä muille sukulaisille kuin lapsilleen, olen tavannut sattumalta miehen ihan ohimennen kerran emmekä ole muuta kuin moikanneet. Jokainen elää sillä tyylillä kuin haluaa ja jos joku ei vain halua jakaa suhdettaan suvun kanssa niin se on ihan ok. Meidän suvussa elossa olevien sukupolvien sukulaiset eivät liiemmälti muutenkaan ole tekemisissä toistensa kanssa eivätkä osallistu toistensa elämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Miksi pitäisi ängetä tuntemattoman ihmisen hautajaisiin? Ei tulisi itselle mieleenkään! Mun mielestä pitää omaisten ja oikeasti vainajalle läheisten surra rauhassa! Eipä hautajaiset muutenkaan mitään mieltäylentäviä tilaisuuksia ole. Minä en mennyt oman mieheni sukulaisen hautajaisiin, koska en edes tuntenut tätä kuollutta sukulaista. Miekään ei ollut hänen kanssaan mitenkään läheisissä väleissä, mutta hänen nyt oli sukulaisuuden vuoksi mentävä paikalle.

Vierailija
44/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen äitinsä ei ollut  Ok minua kohtaan, kuittaili minkä ehti minulle ja miesystäväni ei muka huomannut mitään. Isänsä oli  ihan ok. Aistin kyllä että napanuora ei ole ihan poikki mutta silti häiritsee miksi en ole tekemisissä suvun kanssa, on siellä ihmisiä jotka ovat myös kyselleet minun tapaamisen perään. Ap

Siis se sama äiti, josta edellisellä sivulla kirjoitat näin: 

Niin ja miehen äiti oli siis sanonut että olen tervetullut hautajaisiin. Ap

Vierailija
45/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole juuri ollut aikuisiällä sinkku, mutta jos alkaisin suhteeseen uuden ihmisen kanssa, en luultavasti esittelisi suvulleni tai ainakaan vanhemmilleni. Sukuni on hyvin pahansuopaa ja lahkouskovaista, ja heidän mielestään kaikki eri tavalla ajattelevat ovat virheellisiä. Tätä voi olla vaikea tajuta, jos oma suku on enemmän voimavara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi