Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola kokemukset Italia

Vierailija
26.06.2025 |

Pihvin tilaus. Ei ollut tuttu ruokalaji. Tarjoilija kysyi medium? Sanoin, well done, johon tarjoilija, oletko varma? Pihvi ei ole hyvää kypsänä, hän jatkoi.  Ymmärsin, että kyseessä paksu pihvi,  jota melko mahdoton valmistaa kypsäksi. En kuitenkaan tykkää verisistä pihveistä ja monesti medium jätetään melko raaaksi, ainakin ulkomailla, joten en tilannut kyseistä pihviä. 

Tarjoilija suositti toista, joka olikin hyvä annos. Ohuita lihasuikaleet. . Tämä tietenkin normaalisti well done tehtynä. 

Toinen ravintola, jossa tilasin saman annoksen eli ohuet lihasuikaleet. Olin tilannut sen jo kaksi kertaa aikaisemmin ja aina tuotu kypsänä, ilman kysymistä koska kuuluu tehdä kypsänä. Kolmannella  kerralla tuotiin lihasuikaleet täysin raakana. Eri ravintola tietenkin. 

Olin melko järkyttynyt ja voivottelin, että  nyt mene hukkaan tahat, en pysty syömään noin raakaa. Oli oikeasti kypsennetty vain pinnalta hieman. 

Pyysin tarjoilijan paikalle ja valitin. Sanoin, että olen tilannut saman ruokalajin aikaisemmin ja aina tuotu kypsänä. Ette kysyneet kypsyysastetta, enkä huomannut itsekään sitä sanoa.Tarjoilija  sanoi, että  ok, mutta pyysi paikalle vielä toisen tarjoilijan, joka selitti seikkaperäisesti diina daa, miksi muka oli raakana tuotu, mutta voivat vielä kypsentää lisää ja sen tekivätkin. 

Hohhoijaa noita verisiä pihvejä! 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän