Koirat omistajien kanssa kaupassa
Kommentit (296)
Mua häiritsee enemmän omistajat koiran kanssa kaupassa. Koira harvemmin vie omistajaa kauppaan, mutta en ymmärrä omistajaa, joka vie koiran kauppaan.
Enkä ymmärrä myöskään kauppiasta, joka tämän mahdollistaa. Opaskoirat erikseen.
Meidän lähellä on kauppa, jossa kauppias järjestää "koirakauppapäiviä". En ymmärrä lainkaan. Milloin tulee kissapäivä? Laamapäivä? Lammaspäivä? Hiiripäivä?
Kaupat on ihmisille. Ei eläimille. Pl. eläinkaupat, joihin pääsee häiritsemättä muita asiakkaita.
Ja jos mietitään kuinka monella ihmisellä on allergioita vs. kuinka moni haluaa asioida eläimensä kanssa - en ymmärrä kauppiaan valintaa. Huomattavasti isommalla osalla asiakkaita on allergioita kuin eläimiä, mutta silti priorisoidaan eläimet ihmisten sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty jättämään koiraa kotiin siksi aikaa, kun käy kaupassa, sitten on parempi olla hankkimatta koiraa.
Edelleen. Mitä jos se sun kotisi on vaikka 500 km päässä sinusta, koirasta ja kaupasta?
Lemmikin hankkiminen on valinta. Jos aikoo olla 500 km päässä kotoa ja pitää siellä päästä kauppaan, ei ehkä sitten kannata hankkia lemmikkiä. En oikein ymmärrä, miksi koiranomistajien järjestelykysymykset olisivat meidän muiden asia.
Sihteellisuudentajusi on heikonlainen. Ymmärrätkö, että koira elää toistakymmentäkin vuotta. Tuskin suunnittelet itse jokaista kauppareissua tai matkaa viisitoista vuotta eteenpäin.
Alan taipumaan siihen, että olet trolli, koska en jaksa uskoa kenenkään olevan noin avuton oikeassa elämässä. Vai pitäisikö ihan aikuisten oikeasti uskoa, että reissu kauppaan 500 km päähän tulee ihan yllättäen ja ennakoimatta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä häiritsisi? Moni ihmisryhmä on häiritsevämpiä.
Vaikka siksi, että allergialääkkeistä huolimatta kärsin loppupäivän ja seuraavan yönkin kutinasta, kirvelystä, aivastelusta ja hengenahdistuksesta. En muista, että kenestäkään ihmisestä olisi koskaan tullut yhtä pahoja oireita. Paitsi koulukiusaajista, jotka löivät ja potkivat, mutta he eivät enää käy samoissa kaupoissa.
Mt-ongelmaisen höpöjuttuja. Pölyä irtoaa paljon enemmän eläinihmisten vaatteista kuin niistä harvoista koirista, jotka joskus kaupassa pääsevät piipahtamaan.
Ei irtoa. Jokainen allerginen voi kertoa sen sinulle.
Olen itsekin allerginen enkä pelkästään koiri
Mikä tuossa siis ottaa sinua päähän? On fakta, ettei koiranomistajan vaatteiden mukana tule yhtä suurta määrää eläinpölyä kuin jos paikalle toisi itse koiran. Lisäksi koiraa ei ole pakko ottaa mukaan, mutta vaatteet on yleensä hyvä olla päällä kaupassakin, niitä ei voi jättää kotiin samoin kuin koiran.
Vierailija kirjoitti:
Koira istuu paskaperseellä ostoskärryssä ja sinä laitat seuraavana asiakkaana ostokset, joista hyvin moni päätyy jääkaappiin, hyi he...tti
Tällainen utopia sinulla. 😂 Miten tyhmä voi ihminen ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koiranomistajana ymmärrä, miksi koira otetaan mukaan kauppaan tai kauppareissulle ylipäätään. Ainut tilanne, jossa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, on jos omistaja on yksin koirien kanssa autoreissulla sellaisella säällä, että autossa tulee nopean kaupassa kipaisunkin aikana liian kuuma. Joidenkin kauppojen edessä on "koiraparkkeja", lukollisia häkkejä, joihin voi jättää, muttei kaikkien, eikä sellaiseenkaan voi jättää, jos se ei ole varjossa.
Sitä en tajua yhtään, että yhdistetään koiran lenkitys ja ostosreissu. Koira ei nauti vähääkään kaupoissa kiertämisestä, vaan stressaantuu vain. Jos ihminen on niin kiireinen, ettei ehdi käydä erikseen koiran kanssa lenkillä ja kaupassa, pitää jättää koira hankkimatta.
Minun koirani rakastaa käydä kaupassa, oikein pyytää sinne. Siellähän on ihanaa ruuantuoksua.
Aika harvoin se pääsee mukaan, koska lähikaupoista ainoa, joka sallii koirat, on todella kallis pikkuruokakauppa. Välillä kuitenkin käymme siellä ja maksan välillä suosiolla ruuasta enemmän tukeakseni sitä kauppaa.
Olen itseasiassa allerginen itsekin, mutta ei koirasta siinä nopealla kauppareissulla irtoa allergeenejä. Joskus ratikassa ja bussissa olen mennyt vähän kauemmaksi koirista tai kissoista, kun niissä ollaan pitkäänkin paikoillaan. Penkeistä tosin tarttuu varmasti enemmän kuin ilmasta, kun eri lemmikinomistajat ovat istuneet kissapölyisillä vaatteillaan. Jos ratikassa tai bussissa ei saa allergiaoireita, kun ei näe eläintä, mutta kaupassa saa yhdeltä vilkaisulta, niin se oire on psykosomaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee enemmän omistajat koiran kanssa kaupassa. Koira harvemmin vie omistajaa kauppaan, mutta en ymmärrä omistajaa, joka vie koiran kauppaan.
Enkä ymmärrä myöskään kauppiasta, joka tämän mahdollistaa. Opaskoirat erikseen.
Meidän lähellä on kauppa, jossa kauppias järjestää "koirakauppapäiviä". En ymmärrä lainkaan. Milloin tulee kissapäivä? Laamapäivä? Lammaspäivä? Hiiripäivä?
Kaupat on ihmisille. Ei eläimille. Pl. eläinkaupat, joihin pääsee häiritsemättä muita asiakkaita.
Ja jos mietitään kuinka monella ihmisellä on allergioita vs. kuinka moni haluaa asioida eläimensä kanssa - en ymmärrä kauppiaan valintaa. Huomattavasti isommalla osalla asiakkaita on allergioita kuin eläimiä, mutta silti priorisoidaan eläimet ihmisten sijaan.
Plus se, että allergia ei ole valinta, mutta eläimen pitäminen on. Samaten allergiaa ei voi jättää kotiin, mutta eläimen voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira istuu paskaperseellä ostoskärryssä ja sinä laitat seuraavana asiakkaana ostokset, joista hyvin moni päätyy jääkaappiin, hyi he...tti
Oletko lukutaidoton, vai etkö osaa sisäistää ? Siellä on KOIRAKÄRYT, merkitty isolla tekstillä ja alusella koiralle
Ei tulisi mieleenkään laittaa omaa koiraa kärryyn jonkun matosen paskaperseen jäljeltä. Enkä muutenkaan vie koiraa kauppaan.,kunnioitan muita asiakkaita.👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Koiralähtöisyys on hyvä.
Ei asiaa meidän kauppoihin.
Ovensuuhun kuten vuosikymmenet aiemminkin. Miksi ei onnistu enää?
Olen nähnyt kun mummo piti kainalossaan pientä koiraa ja kun mummo alkoi valikoidat tomaatteja laarista, niin koira nuoleskeli niitä alempana olevia tomaatteja ehkä hänen huomaattaan.
Toivottavasti vielä löytyy koirattomia kauppoja jatkossakin. Ne nuoleskelevat kakkakasoja ulkona ja tunkevat kuononsa niihin ja mitä nyt nuuskivatkaan lenkillä.
Ei se ole koiran vika jos omistaja on itsekäs. Kaupoissa voisi olla vaikka tuloaulassa jotain koirien säilytyskoppeja, mutta ruokatavaroiden sekaan niitä ei pitäisi tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koiranomistajana ymmärrä, miksi koira otetaan mukaan kauppaan tai kauppareissulle ylipäätään. Ainut tilanne, jossa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, on jos omistaja on yksin koirien kanssa autoreissulla sellaisella säällä, että autossa tulee nopean kaupassa kipaisunkin aikana liian kuuma. Joidenkin kauppojen edessä on "koiraparkkeja", lukollisia häkkejä, joihin voi jättää, muttei kaikkien, eikä sellaiseenkaan voi jättää, jos se ei ole varjossa.
Sitä en tajua yhtään, että yhdistetään koiran lenkitys ja ostosreissu. Koira ei nauti vähääkään kaupoissa kiertämisestä, vaan stressaantuu vain. Jos ihminen on niin kiireinen, ettei ehdi käydä erikseen koiran kanssa lenkillä ja kaupassa, pitää jättää koira hankkimatta.
Minun koirani rakastaa käydä kaupassa, oikein pyytää sinne. Siellähän on ihanaa ruuantuoksua.
Aika harvoin se pääsee mukaan, koska lähikaupoista ainoa, joka sallii koirat, on todella kallis pikkuruokakauppa. Välillä kuitenkin käymme siellä ja maksan välillä suosiolla ruuasta enemmän tukeakseni sitä kauppaa.
Olen itseasiassa allerginen itsekin, mutta ei koirasta siinä nopealla kauppareissulla irtoa allergeenejä. Joskus ratikassa ja bussissa olen mennyt vähän kauemmaksi koirista tai kissoista, kun niissä ollaan pitkäänkin paikoillaan. Penkeistä tosin tarttuu varmasti enemmän kuin ilmasta, kun eri lemmikinomistajat ovat istuneet kissapölyisillä vaatteillaan. Jos ratikassa tai bussissa ei saa allergiaoireita, kun ei näe eläintä, mutta kaupassa saa yhdeltä vilkaisulta, niin se oire on psykosomaattinen.
Kyse ei kaupassa ole yhdestä vilkaisusta eikä yhdestä koirasta. Eihän yksi koira haittaakaan. Mutta kun ajan myötä siellä käy satoja koiria - tai sama yksi koira sata kertaa - eläinpölyä kertyy aika paljon. En itsekään tajunnut tätä, ennen kuin aloin saada oireita näissä paikoissa, joihin saa viedä eläimiä.
Lähikaupassa normikärryissä ja yks pieni koira oli ostoskorissa yäk, terveystarkastajan pitäisi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisenä koiranomistajana voin sanoa, että siinä ohikulkevassa koirassa oli varmaan vähemmän tippuilevia karvoja ja eläinpölyä, kuin minussa lenkkarit oli vuorattu aina irtokarvoilla ja vaatteista tippuili karvoja ympäriinsä 😁 jos allergikko ei saanut minusta hengenahdistusta julkisessa, niin ihmettelen kun saa sen hengenahdistuksen, kun käytävän toisella puolen kävelee koira ohi
tuntuu välillä, että aika pienestä ihmiset saa oireita.. pitäisi joskus tehdä sokkotesti mustat lasit päähän, koira kulkee ohi käytävällä ja leikkikoira polyesteristä valmistettuna kulkee ohi käytävällä kuinka monta hengenahdistusta tulee kummassakin tilanteessa
sen ymmärrä jos alkaa silittelee koiraa tai on niin ahtaassa tilassa, että pöly pääsee leijailemaan, jolle altistuu mut et
>Sotket nyt asioita. Ihmisestä irtoava kuollut ihosolukko ei allergisoi toisia ihmisiä.
ihmisistäkin eli siis ihmisten vaatteista eläinpöly.. ihmisten mukana koiratalouksista kauppaan kantautuva eläinpöly. Sitä on vaatteissa valtava määrä. Sekö ei allergisoi, mutta ohikulkevasta koirasta saa kuolemanhalvauksen?
Lihapulla, missä nasta sisällä. Niitä pari sinne kärryyn.
Vierailija kirjoitti:
Nämä koiranomistajat ovat täysin kahjoa porukkaa. Ravintolaan koirat, kauppaan koirat, koira paskannutetaan keskelle pyörätietä, koira kusetetaan naapurin postilaatikon tolppaan. Sen lisäksi tässä naapurissa on yhteiskunnan oleskelija, jolla on 6 pikkukoiraa, kimakka ääniset. Eilen illalla 23 aikaan keksi lähteä ulkoiluttamaan niitä. Ne haukkuvat kilpaa toisen naapurin parvekkeella olevien isompien koirien kanssa. Eli tämä nainen herätti koko perukan tällä toiminnalla. Eihän se oleskelijoita haittaa, mutta jotku heräävät 4 jälkeen ja menevät viideksi töihin.
Olen ihan samaa mieltä että koiria EI pidä tuoda ravintolaan, ei kauppoihin, kauppakeskuksiin ei kirjastoihin tai oikeadtaan mihinkään yleiseen sisätilaan. On osattava ajatella muutakin kuin itseään.
Minäkään en ymmärrä itä ihmisiä joille ei ole mitään väliä mihin koora kusee. Annetaan kooran kusta kerrostalossa heti ovesta ulos päästyä rapun pieleen, talon seinälle tai metrin pääsdä olevaan istutukseen. Talvella penkat ja seinustat on kusesta keltaisena toisten ikkunoiden alla on kun yleinen käymälä, kusta-paskaa täynnä. Koirat on kiboja mut jotkut tyhjäpääomisyajst on aivan käsittämätyömän piittaamatonta porukkaa.
Sitten on just nä joista on hauskaa kun pieni erittäin kimakka ja kovaääninen buudeli huutaa räkytyää rappukäytävässä eikä omistaja edes kiellä "se on niin ilahtunu ku tulee tuttuja kylään"..... Joo, mut vitut siitä, koko talo raikuu kun sun rakki huutaa rapussa ja vielä sisälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukutaidoton, vai etkö osaa sisäistää ? Siellä on KOIRAKÄRYT, merkitty isolla tekstillä ja alusella koiralle
Ei tulisi mieleenkään laittaa omaa koiraa kärryyn jonkun matosen paskaperseen jäljeltä. Enkä muutenkaan vie koiraa kauppaan.,kunnioitan muita asiakkaita.👍👍👍👍
Minä taas kunnioitan koiraani enkä vie kauppaan. Menemme luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiralähtöisyys on hyvä.
Ei asiaa meidän kauppoihin.
Ovensuuhun kuten vuosikymmenet aiemminkin. Miksi ei onnistu enää?
Koiria varastetaan.
"ihmisistäkin eli siis ihmisten vaatteista eläinpöly.. ihmisten mukana koiratalouksista kauppaan kantautuva eläinpöly. Sitä on vaatteissa valtava määrä. Sekö ei allergisoi, mutta ohikulkevasta koirasta saa kuolemanhalvauksen?"
Allergisoi sekin, mutta sitä tulee vähemmän, kuten sanottu. Lisäksi vaikka kauppaan päätyisikin muutama molekyyli eläinpölyä asiakkaan vaatteiden mukana, ei se tarkoita, että olisi ok maksimoida eläinpölyn määrä tuomalla itse eläinkin sinne. Mitä suuremmalle määrälle altistuu, sitä voimakkaampi on reaktio.
Ihan järkkyä seistä jonottamassa jollekin palvelutiskille tai kassalle samassa jonossa jonkun koirakärryllisen tyypin kanssa. Se koira ulisee ja vikisee ja hyppii ja riehuu siellä kärryssään. Omistaja sitten siinä paijaa ja lääppii sitä eläintä ja ostoksia - ja se koiran hilse leviää ja leijuu joka paikkaan.
Mulla on myös vaikea "hajuallergia". Eläin, joka paitsi ravistellessaan levittää sitä hilsettä kauppaan, jonka luulisi olevan näistä asioista suht' puhdas tila, ei olekaan sellainen, ja lisäksi siellä leijuu eläimen levittämä lemu - tai pesuaine, jolla se eläin on pesty. Toisinaan eläimille käytetyt pesuaineet haisee vielä järkymmin kuin ihmisten vastaavat.
Tänä päivänä vaan halutaan inhimillistää eläimetkin. Voi mun murre parkaa, en voi jättää sitä yksin kotiin, sen pitää tulla mamman kanssa kauppaan. Ja sitten nää mammat ja papat niiden murrenjensa kanssa vielä pitää hirveetä esitystä niiden hurttiensa kanssa. "Voi murre, älä nyt läähätä niin kauheasti, kyllä mamma ja koko kylä huomaa, miten ihana sä oot..."
Nämä koirakärryjen käyttäjät on pahempia kuin lapsilleen lässyttävää esitystä pitävät vanhemmat tai isovanhemmat.
Kauppaa mainitsematta kerroin kauppiaalle että en voi enää vakiasikkaana tulla heidän ruokakauppaan jossa tuli lupa tuoda koiria. Aikoi tehdä asiakaskyselyn. En ole sen koommin siellä käynyt.
Mikä siis ole mielestäsi oikeudenmukainen ratkaisu? Se, että lemmikin valinnut ihminen kantaa vastuunsa valinnoistaan, vai se, että osa ihmisistä jätetään pysyvästi kaiken ulkopuolelle toisten lemmikkiharrastuksen takia?