Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

imettävät äidit, auttakaapa visaisessa pulmassa!

Vierailija
27.03.2007 |

missä kahvilassa tai ravintolassa hgin keskustassa on sellainen lastenhoitohuone tai paikka missä voi imettää muiden katseilta piilóssa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse imetin aina ihan vessassa (kunhan oli siisti) jos lastenhoitohuonetta ei ollut tai oli varattu. Ihan helposti se käy, istahda pytylle, paita auki ja anna mennä.

Eri asia jos lapsi viihtyy rinnalla pitkään, sitten ei ole kaikkein mukavin vaihtoehto.

Vierailija
2/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eri asia jos lapsi viihtyy rinnalla pitkään, sitten ei ole kaikkein mukavin vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ole vaan älytöntä ruuhkaa.

Vierailija
4/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku henkilökunnan taholta tulee pois ajamaan, sitten uskon. mutta näin menettävät maksavan asiakkaankin.

Vierailija
5/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sovituskoppiin tai veskiin ei oikein viitsisi mennä muiden tiellä. siksi kysynkin: missä on lastenhoitohuone jossa voisi imettää ilman että joku tulee urputtamaan?

Vierailija
6/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkinen imettäminenkin herättää ympärillä paljon paheksuntaa. en kuitenkaan ihmettele tarvetta julkiseen mettämiseen jos vaihtoehdot ovat äidillä todellakin näin vähissä..

Vierailija
7/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaisin viidennen lapsen kohdalla ongelman pysymällä kotona. Kerran kävimme kylässä parhaan kaverin luona, eikä tullut paha mieli, kerran kävimme veljenpojan nimiäisissä ja sielläpä ei ollut paikkaa imettää, ajoin isomman lapsen huoneesta ruokailijat pois vaikka heillä oli syöminen kesken. Vauvan oli saatava maitonsa, vaikka sitten pitäisivät mua kuinka törkeänä tahansa. Muuten, se olikin ainoa kerta koko parituntisella vierailulla, kun pääsin ylipäänsä istumaan! 15 minuuttia. Sanonpa vaan että ihmiset muuttuvat todella itsekeskeisiksi sokeiksi arvostelukyvyttömiksi paskoiksi kun tulotaso nousee tarpeeksi. Enää en käy veljelläni kylässä, siis ikinä.

Ja jos vielä kaikista varotoimista huolimatta saan yhden lapsen (?) en todellakaan aio käydä koko imetysaikana missään, paitsi neuvolassa.

Lasten kannaltahan tämäkään ei ole hyvä ratkaisu tietenkään.

Vierailija
8/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen on paljon mukavampaa kahvilassa kunnon tuolilla tai vaikkapa sohvalla, kuin jossain haisevassa vessassa (söisitkö itse vessassa?). Itse ujostelin ensialkuun, mutta imetyspaita oli pelastus, kukaan ei nähnyt mitä tein. Kahvilassakin voi mennä istumaan nurkkaan, ei tarvitse istua keskellä kahvilaa jos ujostuttaa.

Alkuperäiseen kysymykseen en valitettavasti osaa vastata, kun en ole helsinkiläinen. Mutta ainakin minun kotikaupungissani lastenhoitohuoneita on keskustan suurimmissa tavarataloissa, sekä joissain vaatekaupoissa (H&M, KappAhl). Mutta, niissä imettäminen ei ole kovin mukavaa. Sitäpaitsi, jos vauva syö vaikka puoli tuntia, ehtii oven takana odottavalla pikkutytöllä tai -pojalla tulla pissat housuun, ja vaipanvaihtoon haluavalla vauvalla ehtii päästä kova itku. Lastenhoitohuoneet kun ovat myös lasten vessoja, vaipanvaihtopaikkoja, ja joissain voi lämmittää ruokapurkinkin. Itse olen päästänyt aina halukkaat vessaan ja vaipanvaihtoon, vaikka olen imettänytkin lastenhoitohuoneessa, sillä ei ole mielestäni oikein pitää toisia odottamassa liian kauan.

Vierailija
9/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä tein.

En minä ole ikinä olettanut, että kun mennään kylään, niin siellä on joku imetyspaikka. Olohuoneessa olen imettänyt, toki sen verran häveliäästi ettei vatsanahkani ja rintani ole paljastunut.

Lapsia on kolme, jokaisen vauva-aikana ollaan menty, ja mennään jatkossakin. Rintaruokinnalla olevan lapsen kanssa meneminen on mielestäni kaikkein helpointa, kun ruoka on aina mukana, tarjoiluvalmiina! Oma ongelma sitten, jos ei osaa imettää kuin " imetyshuoneessa" , eikä esim. puiston penkillä.

Kukaan muu kuin aviomieheni ei ole nähnyt vilaustakaan rinnoistani tai raidallisesta vatsanahastani, vaikka olenkin imettänyt ihan missä vaan.

Vierailija:

Itse ratkaisin viidennen lapsen kohdalla ongelman pysymällä kotona. Kerran kävimme kylässä parhaan kaverin luona, eikä tullut paha mieli, kerran kävimme veljenpojan nimiäisissä ja sielläpä ei ollut paikkaa imettää, ajoin isomman lapsen huoneesta ruokailijat pois vaikka heillä oli syöminen kesken. Vauvan oli saatava maitonsa, vaikka sitten pitäisivät mua kuinka törkeänä tahansa. Muuten, se olikin ainoa kerta koko parituntisella vierailulla, kun pääsin ylipäänsä istumaan! 15 minuuttia. Sanonpa vaan että ihmiset muuttuvat todella itsekeskeisiksi sokeiksi arvostelukyvyttömiksi paskoiksi kun tulotaso nousee tarpeeksi. Enää en käy veljelläni kylässä, siis ikinä.

Ja jos vielä kaikista varotoimista huolimatta saan yhden lapsen (?) en todellakaan aio käydä koko imetysaikana missään, paitsi neuvolassa.

Lasten kannaltahan tämäkään ei ole hyvä ratkaisu tietenkään.

Vierailija
10/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa!! Miksi siis pienen vauvan pitäisi? En ikimaailmassa imettäisi lastani vessassa!!

Vierailija
11/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei siellä yksin olla vaan paikallaon monta muutakin imettävää äitiä.

Sama Stockan kutosen kahvilassa oli ainakin ennen paljon äitejä vauvoineen.

Vierailija
12/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kampissa on maksullinen lastenhoitopaikka (2¿) siellä voi rauhassa sohvalla imettää ja siistissä paikassa vaihtaa vaipat jne. Samoin siellä on lastenvaateliike jossa saa sohvalla imettää. Stokkalla on myös helppoa kuten joku jo sanoikin.

Jos sulla on auto niin kävin aina itse kaupungilla autossa rauhassa imettämässä.

Vierailija
13/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkalla 4 krs:ssa on lastenhoitotila, missä voi imettää puolijulkisesti, muutkin ovat siellä lastenhoitoasioissa. Yleensä miehiä ei juurikaan näy. Aleksanterinkadun lasten H&M:ssä on lastenhoitohuone, missä voi hyvin imettää.

Vierailija
14/14 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun jotkut imettäjät vaativat sen kullatun tuolin että saavat vauvansa ruokittua.