Voi hemmetti, lokakuussa pitää ostaa uus läppäri
Tarvin sitä vain noin kerran kuussa, joten olisiko jollain suositella halpaa läppäriä, jossa toimisi OpenOffice?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ei linuxia, se vaatii jonkun nörtin säätämään joka vaiheessa.
Ehkä sinulla, normaalijärkisellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joskus 20 vuotta sitten.
Kylläpä se näyttää vähän säätöä vaativan. Asensin faijan pöytäkoneeseen Mintin ja ajattelin että kaipa se nyt toimii. Pari kertaa kun olen ollut käymässä ja mennyt koneelle niin se on ollut jotenkin jumissa. Ekalla kerralla kone oli päällä ja laitoin näytön päälle niin se oli vaan täynnä jotain värillistä sotkua. Toisella kertaa kone oli valmiustilassa eikä näyttöön tullut mitään kun siitä herättelin. Ilmeisesti Nvidian näytönohjain ja Linux ei sovi kauhean hyvin yhteen. Löysin netistä vinkin että piti editoida jotain nvidian tiedostoa joka korjaa ainakin valmiustilan jumituksen, ihmettelenpä vaan miksei se korjaus voi olla vakiona niissä ajureissa vaan pitää itse tehdä.
Artifaktaaminen kertoo kylläkin laitteistoviasta.
yleisin syy on, että kone täynnä paskoa ja se ylikuumenee.
Ostin 2 viikkoa sitten uuden. HP. Edellinen 10 vuotta vanha. Olen häpi🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joskus 20 vuotta sitten.
Kylläpä se näyttää vähän säätöä vaativan. Asensin faijan pöytäkoneeseen Mintin ja ajattelin että kaipa se nyt toimii. Pari kertaa kun olen ollut käymässä ja mennyt koneelle niin se on ollut jotenkin jumissa. Ekalla kerralla kone oli päällä ja laitoin näytön päälle niin se oli vaan täynnä jotain värillistä sotkua. Toisella kertaa kone oli valmiustilassa eikä näyttöön tullut mitään kun siitä herättelin. Ilmeisesti Nvidian näytönohjain ja Linux ei sovi kauhean hyvin yhteen. Löysin netistä vinkin että piti editoida jotain nvidian tiedostoa joka korjaa ainakin valmiustilan jumituksen, ihmettelenpä vaan miksei se korjaus voi olla vakiona niissä ajur
Ei ole laitteistovikaa koska Windowsin kanssa ei tällaisia ongelmia ollut eikä pölyäkään ole. Kyllä se nyt vain on myönnettävä että Linuxissakin on joskus vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Artifaktaaminen kertoo kylläkin laitteistoviasta.
Tai sysipaskasta ajurista ja Nvidiahan nyt ei ole ajureitaan kauhean hyvin Linuxiin viitsinyt kehitellä. Aivan viime aikoina vasta herännyt tekemään jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole laitteistovikaa koska Windowsin kanssa ei tällaisia ongelmia ollut eikä pölyäkään ole. Kyllä se nyt vain on myönnettävä että Linuxissakin on joskus vikaa.
Tai se wintoosa oli vaan niin jumissa, että toimi suojaavana pullonkaulana näyttikselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse päivitin äsken 12 vuotta vanha läppärin Win11 Flyby11 avulla.
Paljon se maksoi ja onko se vaikeaa?
jos sulla on kymppiversio, niin sen saa päivitettyä ilmaiseksi 11 versioon, jos koneesi jaksaa sitä pyörittää. koneesi tiedostoisa löytyy kyllä ohjeet mitä luultavimmin se 11 versio on jo pakkoladattu koneellesi, mutta ehkä et ole sitä vielä asentanut.
Eikä se W10 mihkään lopu kun nyttenkin myydään lisenssiä...Ison osan koneista voi päivittää jos tehot piisaa, eikä maksa mitään. Tää nyt on saanut samanlaiset mittakaavat ku aihe että kun vuosituhat vaihtuu niin koneet sekoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai se wintoosa oli vaan niin jumissa, että toimi suojaavana pullonkaulana näyttikselle.
No nyt menee aika äärimmäisyyksiin jo tämä pingviinien fanitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL, et ilmeisesti tiedä mistä puhut koska Nvidia suoriutuu tunnetusti poikkeuksellisen kehnosti Linuxissa verrattuna Windowsiin ja AMD/Inteliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää mikä käyttis koneessa on. Mulla ei ole aavistustakaan.
googlaa tuo kysymyksesi, niin saat yksityiskohtaiset ohjeet
No vielä nopeampaa on avata asetukset ja katsoa se Järjestelmä osiosta.
Kylläpä se näyttää vähän säätöä vaativan. Asensin faijan pöytäkoneeseen Mintin ja ajattelin että kaipa se nyt toimii. Pari kertaa kun olen ollut käymässä ja mennyt koneelle niin se on ollut jotenkin jumissa. Ekalla kerralla kone oli päällä ja laitoin näytön päälle niin se oli vaan täynnä jotain värillistä sotkua. Toisella kertaa kone oli valmiustilassa eikä näyttöön tullut mitään kun siitä herättelin. Ilmeisesti Nvidian näytönohjain ja Linux ei sovi kauhean hyvin yhteen. Löysin netistä vinkin että piti editoida jotain nvidian tiedostoa joka korjaa ainakin valmiustilan jumituksen, ihmettelenpä vaan miksei se korjaus voi olla vakiona niissä ajureissa vaan pitää itse tehdä.