Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tuhoaa mielenterveyteni mutta mies vain puolustelee äitiään. Ero edessä?

Vierailija
25.06.2025 |

Olen niin lopussa, että pakko kirjoittaa tänne anonyymisti. Olenko minä tulossa hulluksi vai onko tämä oikeasti niin sietämätöntä kuin miltä se tuntuu? Saimme esikoisemme puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen anoppini on tehnyt elämästämme helvettiä.

Hän tulee kylään ilmoittamatta, omilla avaimillaan, ja ensimmäinen kommentti on aina joko sotkusta, väsymyksestäni tai vauvan "oudosta" vaatetuksesta. Hän jatkuvasti kyseenalaistaa kaiken, mitä teen: imetän "väärin", vauvan maito ei kuulemma riitä, ja kun vauva itkee, se on aina minun syytäni. Viime viikolla hän syötti vauvalle salaa sokerista mehua, vaikka olemme satakertaa sanoneet, että emme halua sitä.

Pahinta on, että mieheni ei näe tässä mitään ongelmaa. Kun yritän puhua asiasta, hän sanoo, että "äiti tarkoittaa vain hyvää" ja että olen "herkkä ja ylireagoin hormonien takia". Hänen mielestään minun pitäisi olla kiitollinen, että anoppi on niin "kiinnostunut" lapsenlapsestaan. Tuntuu, että olen yksin tässä taistelussa ja mieheni on valinnut puolensa.

Eilen anoppi julkaisi Facebookiin kuvan vauvasta, vaikka olemme selvästi kieltäneet sen. Kun raivostuin, mieheni sanoi, että minun pitäisi pyytää anopilta anteeksi, koska pahoitin hänen mielensä. Olen pisteessä, jossa vihaan anoppiani niin paljon, että se alkaa heijastua jo parisuhteeseemme. Onko ainoa vaihtoehto laittaa miehelle uhkavaatimus: joko minä ja meidän perheemme säännöt, tai äitisi? Pelkään, että menetän kaiken.

Kommentit (484)

Vierailija
461/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kirjoituksissa taas aikajanat mättää.  Ei 60+ muista miten heitä on vauvoina ruokittu.

Kyllä he ovat lapsensa ruokkineet 80-90-luvun opeilla.  Luulisin ainakin.

Hyvämuistisia anoppeja jos "näin minuakin ruokittiin v. 1959 kun olin vauva"

Olen syntynyt 1959. Itse on muista, miten ruokittiin, mutta olen kuullut kerrottavan. Varma tieto on, se että vielä 1960-luvulla vauvoille on sokerivettä annettu. Ihan omin silmin näin, ja muistan.

Ilmeisesti näin on. Ex-anoppini yritti antaa 90-luvulla vauvalleni sokerivettä pullosta, kuten oli lastenhoitajansa antaneet exällenikin 60-luvulla.

Vauvasi on nyt kolmekympp

Mun lapsenlapset ovat nuoria aikuisia.  Lasteni elämä on ollut muualla, en ole heitä ohjeillani rasittanut enkä huusholleissaan pyörimällä.

Samaa suosittelen kaikille, antakaa lastenne olla aikuisia. Ja kun lastenlapset kasvaa teineiksi, hyväksykää sekin,  heille oma nuoren elämänsä.  Heillä on omat vanhemmat.

Vierailija
462/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kirjoituksissa taas aikajanat mättää.  Ei 60+ muista miten heitä on vauvoina ruokittu.

Kyllä he ovat lapsensa ruokkineet 80-90-luvun opeilla.  Luulisin ainakin.

Hyvämuistisia anoppeja jos "näin minuakin ruokittiin v. 1959 kun olin vauva"

Olen syntynyt 1959. Itse on muista, miten ruokittiin, mutta olen kuullut kerrottavan. Varma tieto on, se että vielä 1960-luvulla vauvoille on sokerivettä annettu. Ihan omin silmin näin, ja muistan.

Ilmeisesti näin on. Ex-anoppini yritti antaa 90-luvulla vauvalleni sokerivettä pullosta, kuten oli lastenhoitajansa antaneet exällenikin 60-luvulla.

<

Voi tietysti olla että olen se välinpitämätön ja etäinen, joku voi sanoa niinkin, kun en ole osa aikuisten lasten arkea apulaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuiset ihmiset jäävät jamaan että vanhemmillaan avaimet?  Useimmin tämä tarina on niin että meilläpäin on tapana pitää ulko-ovi lukitsematta eikä sitä tapaa voi muuttaa.

Mitä lasten perheissä käyn annan avaimen lähtiessäni pois jos se on annettu lasten ulkoiluttamista varten.

Minulla on poikani asunnon vara-avain ja hänellä samoin minun avaimeni. Mutta koskaan ei sopimatta mennä toisen asuntoon.

Näin se toimii normaaleilla ihmisillä.

Jos vaikka sovitaan kukkien kastelusta reissun ajan, se ei tarkoita lupaa käydä läpi toisten kaappeja tai tuoda yllätykseksi uutta mattoa. Tämä on syy, miksi anopilta otettiin avain pois. Itki kyllä vuolaasti, kun häntä näin ikävästi kohdellaan. SäVikaa omassa käytöksessään ei ymmärtänyt ollenkaan. 

Vierailija
464/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne on lähes poikkeuksetta anopit jotka ovat umpihulluja? Mikä siinä on että niillä on tarve painaa alas nuorempia naisia?

No, minä en itse sietäisi hetkeäkään tuollaista, vaan laittaisin anopin ruotuun ja ottaisin avaimet pois ellei mene jakeluun. Käytöstavat koskee myös anoppeja. Jos se olisi kumppanille ongelma, painukoon muualle. Meillä on vain yksi elämä, eikä kenenkään tarvi tuhlata sitä sylkykuppina olemiseen. M45

Hmm. Esimerkiksi narsistinen persoonallisuushäiriö on tilastollisesti miehillä paljon yleisempää kuin naisilla, joten en nyt ihan heti usko, että "lähes poikkeuksetta" anopit ovat umpihulluja, ja appiukot ei.

Sitä paitsi ne umpihullut anopit ovat joskus olleet umpihulluja miniöitäkin, joten osan täällä kirjoittavista miniöistäkin täytyy olla kaheleita. Mutta eipä sitä kukaan ti

Johtuu siitä, että anoppi on vanha ja lisääntymiskyvytön eukko joka kokee nuoren naisen uhaksi. On katkera omasta vanhenemisestaan ja yrittää toista väheksymällä saada nostettua itseään ylemmäs. Hyvin tyypilistä käytöstä vanhenevilla, etenkin vaihdevuodet ohittaneilla naisilla.

Melkein nauratti kun luin tämän ! Olen kohta kuusikymppinen, vaihdevuodet jo aikapäiviä ohi enkä todellakaan koe yhtäkään nuorta naista uhaksi itselleni millään tavalla ! En ole pätkääkään huolissani saatikka katkera vanhenemisesta, kaikki joskus vanhetaan - myös sinä. Itse olen täysin tyytyväinen poikieni ( ja tyttärieni) valitsemiin kumppaneihin ja kohtelen heitä aina ystävällisesti, samoin toivon itseäni kohdeltavan. Täällä monilla nuorilla naisille kummallinen luulo, että vaihdevuosi-ikäiset naiset olisivat jotenkin elämäänsä pettyneitä ja katkeria. Mä rakastan elämääni juuri nyt ! Ollaaan miehen kanssa kahdestaan ja nautitaan elämästä eikä todellakaan kaivata mitään pikkulapsi aikoja saatikka teinivuosia, ne on ollu ja nähty - tää melkein kuusikymppisen onnellisen naisen elämä maistuu juuri nyt ! Ja mä luulen, että kaltaisiani on paljon lisää - toi "kateellinen nuorelle naiselle" juttu on kyllä niin aikansa elänyt että voivoi. Ja kuollaan sit kun sen aika on. Nyt nautitaan !

Vierailija
465/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kateellisuudesta kirjoittajat näkevät joka paikassa kateellisia.  Työpaikassa esihenkilö ja työkaverit on mulle kateellisia kun olen nuori ja kauniimpi kuin ne.   Vaatemyyjä oli kateellunen kun olen nuori ja hyväkroppainen. Kälyt kateellisia, anoppi kateellinen, äiti kadehtii oppiarvoani ja kauneuttani, päiväkodin muut äidit on mulle kateellisia kun mulla parempi auto ja vaatteet ja olen paremman näköinen.  Näin loputtomiin.

Vierailija
466/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei anna yhtä suurta tyydytystä, ei ees kunnon orgasmi, kuin anopin loukkaaminen ja jos saa sen itkemäänkin, päivä on hyvä päivä silloin.

Vierailija
467/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei anna yhtä suurta tyydytystä, ei ees kunnon orgasmi, kuin anopin loukkaaminen ja jos saa sen itkemäänkin, päivä on hyvä päivä silloin.

Minä sain anopin (nykyään ex-anoppi) itkemään kun annoin sille orgasmin, se päivä oli hyvä päivä.

Vierailija
468/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta avaimet pois. Kukaan vieras ei saa tulla sun kotiisi kutsumatta. Sun koti ei ole mikään edustuskoti nyt kun sulla on vauva. Voitte tavata anoppia lähikahvilassa tai anopin kotona sovittuna aikana. Jos et halua mennä tapaamiseen niin laita mies ja vauva sinne.

Vierailija
469/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää jankkaus pyörii nyt turhaan anopin ja taaperon äidin ympärillä. Miehelläkin on tunteet eikä kukaan mieti mitä kaikkea mies joutuu kestämään kun kaksi naista on sekaisin eikä mistään tunnu tulevan mitään. Voi mennä monta kuukautta ennen kuin naisten hormonimyrskyt neutraloituu. 

Vierailija
470/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin vähätellä vaimoaan? Olla "diplomaattinen"? Tuo äijä ois luiskassa äitinsä kanssa heti

Vierailija
471/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilta avaimet pois. Kukaan vieras ei saa tulla sun kotiisi kutsumatta. Sun koti ei ole mikään edustuskoti nyt kun sulla on vauva. Voitte tavata anoppia lähikahvilassa tai anopin kotona sovittuna aikana. Jos et halua mennä tapaamiseen niin laita mies ja vauva sinne.

Tai pelkästään mies. Miksi lapsi pitäisi mielipuolen seuralle altistaa?

Vierailija
472/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää jankkaus pyörii nyt turhaan anopin ja taaperon äidin ympärillä. Miehelläkin on tunteet eikä kukaan mieti mitä kaikkea mies joutuu kestämään kun kaksi naista on sekaisin eikä mistään tunnu tulevan mitään. Voi mennä monta kuukautta ennen kuin naisten hormonimyrskyt neutraloituu. 

Mitkä hiton hormonimyrskyt? Aloituksen anoppi on totaalisen asiaton, täysin rajaton, mahdollisesti narsistinen. Mitä kaikkea se tuore isukki on joutunut noita-akan takia kärsimään? Raukka pitää äitinsä päällepäsmäröintiä normaalina, kun on tuillaiseen kasvanut. Kun äiti on tyytyväinen, kaikki on hyvin. Äiti tulee pitää tyytyväisenä, vaikka perheen kustannuksella, kun tarkoittaa vain hyvää? Äiti itse kertoi niin. 

Tuosta kuviosta irtautuminen on mahdollista, mutta vaatii mieheltä paljon. 

Vierailija
473/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hiton hormonimyrskyt? Aloituksen anoppi on totaalisen asiaton, täysin rajaton, mahdollisesti narsistinen. Mitä kaikkea se tuore isukki on joutunut noita-akan takia kärsimään? Raukka pitää äitinsä päällepäsmäröintiä normaalina, kun on tuillaiseen kasvanut. Kun äiti on tyytyväinen, kaikki on hyvin. Äiti tulee pitää tyytyväisenä, vaikka perheen kustannuksella, kun tarkoittaa vain hyvää? Äiti itse kertoi niin. 

Miehen pitää totella vaimoaan, laittaa oma elämänsä pois kokonaan ja tukea vaimon "omaaelämää."   Muehen tulee kieltää äidiltään mummous ja sanoa irti välit sukuunsa.vaimon suku on ainoa oikea ja äiti oikea mummo.

Vierailija
474/484 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehen pitää totella vaimoaan, laittaa oma elämänsä pois kokonaan ja tukea vaimon "omaaelämää."   Muehen tulee kieltää äidiltään mummous ja sanoa irti välit sukuunsa.vaimon suku on ainoa oikea ja äiti oikea mummo."

Miehen pitää ottaa miehen rooli ja tehdä parisuhteen alusta lähtien selväksi lapsuuden perheelleen - myöskin äidilleen -, että "tässä on sydämeni valittu, olkaapa hyvät ja kunnioittakaa meitä yksikkönä". Samoin tulee naisen menetellä oman sukunsa suhteen, jos siellä esiintyy epäselvyyksiä tämän asian ymmärtämisessä.

Kun perustetaan perhe, ollaan aikuisia ja käyttäydytään aikuisten tavoin. Suhteet toimivat hyvin, kun jokainen tietää paikkansa suvun piirissä. Lapsen puoliso ei ole mikään "ulkopuolinen", "tunkeilija" eikä "ylimääräinen".

Vierailija
475/484 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikainen henkilö ei saa ottaa mitään roolia. Ne kuuluvat ummehtuneeseen menneisyyteen ja kivikaudelle. Kaikki ihmiset ja muut luonnonoliot ovat samanarvoisia, yhtä älykkäitä ja vahvoja. Maapallo kuuluu kaikille.

Vierailija
476/484 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kateellisuudesta kirjoittajat näkevät joka paikassa kateellisia.  Työpaikassa esihenkilö ja työkaverit on mulle kateellisia kun olen nuori ja kauniimpi kuin ne.   Vaatemyyjä oli kateellunen kun olen nuori ja hyväkroppainen. Kälyt kateellisia, anoppi kateellinen, äiti kadehtii oppiarvoani ja kauneuttani, päiväkodin muut äidit on mulle kateellisia kun mulla parempi auto ja vaatteet ja olen paremman näköinen.  Näin loputtomiin.

No kyllähän se nyt vaan on jo vanha totuus, että vanhat naiset usein kadehtii nuoria kauniita naisia. Ja se näkyy käytöksessä. Nuoria äitejä kadehditaan ja syljetään silmille ties mitä. En koskaan ole kuullut miesten arvostelevan esimerkiksi tuoretta äitiä. Aina ne on naisia ja usein vanempia naisia juuri. 

Vierailija
477/484 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että anoppi on vanha ja lisääntymiskyvytön eukko joka kokee nuoren naisen uhaksi. On katkera omasta vanhenemisestaan ja yrittää toista väheksymällä saada nostettua itseään ylemmäs. Hyvin tyypilistä käytöstä vanhenevilla, etenkin vaihdevuodet ohittaneilla naisilla

Näin on. Myös itse kokenut tuon. Pahimpia ovat anoppi ja anopin tyttäret. 

Vierailija
478/484 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää ottaa miehen rooli ja tehdä parisuhteen alusta lähtien selväksi lapsuuden perheelleen - myöskin äidilleen -, että "tässä on sydämeni valittu, olkaapa hyvät ja kunnioittakaa meitä yksikkönä". Samoin tulee naisen menetellä oman sukunsa suhteen, jos siellä esiintyy epäselvyyksiä tämän asian ymmärtämisessä.

Kun perustetaan perhe, ollaan aikuisia ja käyttäydytään aikuisten tavoin. Suhteet toimivat hyvin, kun jokainen tietää paikkansa suvun piirissä. Lapsen puoliso ei ole mikään "ulkopuolinen", "tunkeilija" eikä "ylimääräinen".

Amen! Mutta tätä kaikki eivät ymmärrä. Roikutaan henkisesti lapsuuden perheessä. Ja Anoppi lapsissaan. Komennellaan,ilkeillään, päsmäröidään,  määräillään ja muuta inhottavaa. 

Vierailija
479/484 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anopit tuppaa olla niin kamalia?Täytyy olla joku laki mikä pakottaa heitä olemaan sellaisia?Ei vaan voi olla rento.

Vierailija
480/484 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sitä pientä vauvaa tarvi anoppilaan laittaa. Ei anoppi omista lasta. Itse perheessä jokainen päättää, ketä tapaa ja kenen tapaaminen on hyväksi. Jokaisella on oikeus päättää, kenen kanssa on tekemisissä ja kenen ei. Lasten puolesta päättää vanhemmat omien tuntemusten mukaan. Hyviä, rakentavia ihmisiä tavataan mielellään, kun jaksaa, ehtii ja itselle ja toiselle sopii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän