Onko järkeä mennä osa-aikatyöhön, jos rahaa jää käteen vain 200 euroa nykyistä enemmän?
Tai vähän vähemmän, kun laskee mukaan työmatkakulut.
Kommentit (192)
Eikös se ole pakko mennä, oli mielestäsi järkevää tai ei.
2400 vuodessa + mahdolliset lomarahat+ mahdolliset virike/liikuntaedut+mahdollinen työterveyshuolto.
Omille aivoille on parasta tehdä jotain.
Menisin jos se työ ei ole ihan hanurista. Osittain sen ylimääräisen rahan takia ja osittain koska toisi vaihtelua päiviin. Työ saattaa myös auttaa uuden duunin saamisessa myöhemmin.
Johonkin puhelinmyyntiin en menisi vaikka olisi kokopäivätyö. Ennemmin muuttaisin toiselle puolelle maata.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole pakko mennä, oli mielestäsi järkevää tai ei.
Kuka siihen nyt pakottaisi? Ei työkkäristä mitään työpaikkoja ainakaan tarjota, jos sitä meinasit. Eikä ainakaan osa-aikaisia hommia, joita eivät käytännössä laske edes työksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Menisin jos se työ ei ole ihan hanurista. Osittain sen ylimääräisen rahan takia ja osittain koska toisi vaihtelua päiviin. Työ saattaa myös auttaa uuden duunin saamisessa myöhemmin.
Johonkin puhelinmyyntiin en menisi vaikka olisi kokopäivätyö. Ennemmin muuttaisin toiselle puolelle maata.
Asiakaspalvelua, joten on hyvin mahdollista, että työ on välillä erittäin syvältä.
Ap
Laita veroilmoon omat maksamasi vaatteet! Lisää tietoa verottajalta.
Olen tehnyt, vaikka tiedän että moni ei tekisi. Vasta valmistuneena kaikki työkokemus kuitenkin toivottavasti hyödyttää joskus. Samalla olen hakenut muita töitä, joita myös työssäkäyvänä saa helpommin. Lisäksi kyllä se pienikin raha jotain hyödyttää kun on ihan persaukinen.
Mutta jos olisin vanhempi (en uran alussa tai muutenkaan havittelisi mitään "uraa") ja säästössä olisi jotain/ tai kulut muuten pienet, en kyllä itsekään vaivautuisi. Onhan tuo pitkällä tähtäimellä täysin järjentöntä. Ymmärrän jokaista joka ei siihen lähde, ovat varmaan jopa fiksumpia kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa kuukauden ruuat.
Saa jos jaksaa vaan työpäivän jälkeen vielä tehdä ruokaa. Mulla ainakin on ruokakulut kasvaneet aina töissä ollessa, kun olen väsyneenä tehnyt jotain pikaratkaisuja.
Ap
Kannatko sinä koko päivän sementtisäkkejä, kun kuudessa tunnissa väsyt noin pahoin? Ainahan voi kokkailla viikonloppuna tulevan viikon ruuat.
25 kg raaka-ainesäkkejä nostellessa ja koko päivän (vuorotyössä vielä!) edestakaisin kuumassa ja kosteassa tilassa juoksennellessa kyllä väsyy. Tuo kyseinen työ ei ole onneksi yhtä rankkaa, mutta vaatii koko työvuoron ajan seisomista.
Ap
Onpa mielenkiintoinen työ. Eikö käytössä ole ollut tr
Minä olisin veikannut jotain keittiöhommia. Tuli aikoinaan pestyä perunoita ja kuorittua niitä, tuli päivän mittaan kanneltua ja nosteltua aika monta 25 kg säkkiä. Tai käsiteltyä kaaleja. Tosin tuolla ei ollut kuuma, kun oli viileässä noita käsittelemässä. Toisessa paikassa, missä höyrykeiteltiin perunoita ja oli muitakin kuumia patoja ja uuneja. Nuo oli kyllä ihan täyspitkiä päiviä, vuorotyötä aamusta iltaan.
Itse menin vaikka jäi 0€ enemmän kuin opintotuesta, jonka siinä menetin. Nykyään kokoaikatyössä samassa paikassa ja säästöön jää 2000€/kk.
Menisin. Työnteko on arvokasta. 200 e/kk on merkittävä rahasumma myös, taloudellisesta näkökulmasta tuo sijoituslaskelma kertoikin olennaisen.
Eläkekertymäänsä kannattaa myös ajatella kun tätä pohtii.
Jos motivaatiota ei ole, jospa tukia leikataan tulevaisuudessa lisää.
Saahan sillä kahdella sadalla jo vähän paremmat grillihiilet Kamadoon.
Vierailija kirjoitti:
On toki. Saa kokemusta ja järkevää tekemistä. Passivoituminen on työttömän suurin uhka.
On järkeä, saat vähän enemmän rahaa ja sinun on helpompi etsiä toista työtä joko siihen rinnalle tai parempipalkkaista työtä johon voit sitten vaihtaa nykyisen työsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa kuukauden ruuat.
Saa jos jaksaa vaan työpäivän jälkeen vielä tehdä ruokaa. Mulla ainakin on ruokakulut kasvaneet aina töissä ollessa, kun olen väsyneenä tehnyt jotain pikaratkaisuja.
Ap
Kuinka raskasta työtä olet tehnyt? Moni meistä käy päivät töissä, hoitaa kodin, muksut ja mahdolliset lemmikit, harrastaa, tekee pihatyöt ja mahdollisesti huolehtii myös iäkkäistä vanhemmistaan, eikä vingu väsymystä.
Sunlaisten kommentoijien takia sitä väsyttääkin tänä päivänä. Päivästä toiseen kun kaltaisiasi piilouhriutujia tapaa niin mielenterveys on koetuksella.
Mitä piilouhriutujia? Toi on aika tavallista, ainakin naisen elämää jossain vaiheessa. N65
Olen usein mennytkin vaikka ei kovin järkevää olekaan. Tottumuksesta vissiin kun 30 vuotta samassa työpaikassa ja sitten irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Ei tullut enää vakipaikkaa kuitenkaan. Nyt onneksi eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään työpaikka lounaisiin menee tuo 200€/kk + auton kulut/bussikortti niin kyllä miinukselle menee.
Sä voit ottaa omat eväät mukaan.Jos olet kotona ,etkö silloin syö mitään?
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt, vaikka tiedän että moni ei tekisi. Vasta valmistuneena kaikki työkokemus kuitenkin toivottavasti hyödyttää joskus. Samalla olen hakenut muita töitä, joita myös työssäkäyvänä saa helpommin. Lisäksi kyllä se pienikin raha jotain hyödyttää kun on ihan persaukinen.
Mutta jos olisin vanhempi (en uran alussa tai muutenkaan havittelisi mitään "uraa") ja säästössä olisi jotain/ tai kulut muuten pienet, en kyllä itsekään vaivautuisi. Onhan tuo pitkällä tähtäimellä täysin järjentöntä. Ymmärrän jokaista joka ei siihen lähde, ovat varmaan jopa fiksumpia kuin minä.
Minä taas en ymmärrä,mitä fiksua on siinä ,että elää tuilla,joka on todella noloa,sen sijaan että tekisi jotain elatuksensa eteen.Ei pitäisi olla edes mahdollista miettiä,pitääkö tehdä töitä vai ei.
Jos arvostaa VAPAUTTA JA LIIKKUU MATKUSTAA niin ei kannata. Lyhyt elämä.
Amen. Kuvitelkaa, että joku työssäkäyvä pitäisi 200 e/kk niin pienenä rahana, ettei sen takia kannata edes sängystä nousta.