Miksi todella moni haluaa kasvoilleen "päivetystä"?
Se saa ihon näyttämään vain likaiselta ja vanhemmalta. Lapsilla ja nuorilla on vaalea ja heleä iho.
Kommentit (48)
Kokeilin itseruskettavaa, siitä tuli tahroja lakanoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kalman kalpea iho niin nätti ole, varsinkaan jos on ikää.
Ikääntyessähän iho tummentuu? Ainakin minulla on tummentunut.
Ap
Useimmat kyllä kalpenee, kun ihon pigmenttisolut vähenee. Itselläkin on ihan kaikki kalventunut, niin tukka, kulmakarvat ja ripset, kuin iho. Ilman meikkiä ja/tai itseruskettavaa olen nykyään täysin väritön sinertävänkalpea haamu.
Vierailija kirjoitti:
Huono tuote, ne hyvät imeytyy ihoon niin täysin että mitään tahroja ei tule. Olen itse käyttänyt noita ainakin 20 vuotta ympäri vuoden, ikinä ei ole valkoisetkaan lakanat tai tyynyliinat tahriintuneet.
Vierailija kirjoitti:
No ei se kalman kalpea iho niin nätti ole, varsinkaan jos on ikää.
se oli ennen rikaan ihmisen merkki, ei tarvinnut pelloilla kykkiä!
Vierailija kirjoitti:
Kokeile seuraavaksi sellaista, jossa ei ole ns. Karttaväriä. Itseruskettava värjää vain ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää c-vitamiiniseerumia aamuisin. Sillä tulee kiva väri ja hehku ihoon, varsinkin niille, joilla on punapohjainen iho. Päivettyminen tuo mukanaan vain ryppyjä.
Itseruskettavat voiteet on keksitty ja niillä moni sitä päivetystä itselleen nykyään taikoo. Ei tuo ryppyjä.
Ap
Mutta ei ne hoida ihoa. Sehän on vain väriä, tavallaan likaa mikä täytyy pestä pois. Seerumi hoitaa ihoa ja imeytyy sinne. Kaunis hehku myös. Toki hintavampaa.
Niitä voi myös ihan hyvin käyttää molempia. Itse käytän aina seerumia, aamulla ja illalla eri laatuja, mutta illalla sekoitan kosteusvoiteeseen itseruskettavat tipat ja laitan seerumin päälle.
Ainoa miinus noissa itseruskettavissa on, että niiden rusketus on aina jossain määrin lämpimän sävyistä. Itse olen viileäsävyinen värianalyysissä kesä-tyyppi, eikä kellertävä ihan kauheasti imartele. Mutta ei näin viisikymppisenä kyllä kalmankalpeuskaan.
Musta on erikoista, että kalpeita voidaan haukkua ihonväristään ihan huoletta, mutta auta armias, jos sanoisi tummempaa ihmistä likaisennäköiseksi tai muuten huonomman näköiseksi. En halua, että tummempaa ihonväriä aletaan haukkumaan, mutta mielestäni kalpean ihon kommentointiin saisi kyllä kiinnittää enemmän huomiota.
En edes halua olla täysin rypytön ja heleäihoinen 70-vuotias. Kyllä eletty elämä saa näkyä kasvoista.
Pihatöissä nyt usein tarttuu väriä naamaan. En hakemalla hae rusketusta. Viihdyn aivan hyvin myös talvenkalpeana, olenhan valkoisen rodun edustaja.
Kärsin iho-ongelmista, joihin aurinko auttaa. Itseruskettava ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää c-vitamiiniseerumia aamuisin. Sillä tulee kiva väri ja hehku ihoon, varsinkin niille, joilla on punapohjainen iho. Päivettyminen tuo mukanaan vain ryppyjä.
Itseruskettavat voiteet on keksitty ja niillä moni sitä päivetystä itselleen nykyään taikoo. Ei tuo ryppyjä.
Ap
Mutta ei ne hoida ihoa. Sehän on vain väriä, tavallaan likaa mikä täytyy pestä pois. Seerumi hoitaa ihoa ja imeytyy sinne. Kaunis hehku myös. Toki hintavampaa.
Niitä voi myös ihan hyvin käyttää molempia. Itse käytän aina seerumia, aamulla ja illalla eri laatuja, mutta illalla sekoitan kosteusvoiteeseen itseruskettavat tipat ja laitan seerumin päälle.
Ainoa miinus noissa itseruskettavissa on, että niiden
Oletko kokeillut Bondi Sandsin Technocoloria? Niiden pitäisi sopia jotenkin paremmin vaaleammalle ja viileänväriselle iholle. Niillä on sellainen Sapphire-väri, joka on suunniteltu viileälle iholle. Mulla on tilauksessa se niiden seuraava Emerald-väri, jota en ole päässyt vielä kokeilemaan. Olen kuullut kehuja noista tuotteista, joten päätin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
En edes halua olla täysin rypytön ja heleäihoinen 70-vuotias. Kyllä eletty elämä saa näkyä kasvoista.
Tämä. Vaikka ei olisi rypyn ryppyä, ei sitä paitsi mitenkään nuorelta näytä. Mulla on yksi 60+ sukulainen, joka on valtavan lihava, ja ei sillä ryppyjä ole kun naamakin on pinkeä rasvapallo. Silti ei mitenkään näytä nuorelta, koska se rasvahan roikkuu siinä iässä eri tavalla kuin nuoremmalla lihavalla roikkuisi. Sama jopa niissä jotka leikkauttelee ja täyttelee itseään "nuoremmiksi", ei ne koskaan pari-kollmekymppisiltä näytä vaikka mitä olisi tehty, ja naama olisi kireä ja rypytön.
Omasta mielestäni ilmerypyt esimerkiksi on vain kauniita, enkä muutenkaan näe mitään tarvetta yrittää näyttää nuoremmalta kuin olen. Haluan olla tyylikkäästi oman ikäiseni.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut Bondi Sandsin Technocoloria? Niiden pitäisi sopia jotenkin paremmin vaaleammalle ja viileänväriselle iholle. Niillä on sellainen Sapphire-väri, joka on suunniteltu viileälle iholle. Mulla on tilauksessa se niiden seuraava Emerald-väri, jota en ole päässyt vielä kokeilemaan. Olen kuullut kehuja noista tuotteista, joten päätin kokeilla.
En ole kokeillut tuota Bondi Sandsia, täytyisipä kokeilla. Tällä hetkellä on kasvoille sellaiset Lumenen kosteusvoiteeseen sekoitettavat tipat, ajattelin että suomalainen merkki ehkä tekisi suomalaiseen ihoon sopivan sävyn, mutta selvästi kellertävä rusketus niillä tulee. Ei sentään oranssi kuten jollain kansainvälisillä, tummemmalle iholle tarkoitetuilla tuotteilla.
Täällä ensin todistellaan, miten päivettynyt iho on vanhan ja likaisen näköinen. Perään suositus itseruskettavista voiteista. En usko hetkeäkään, että noiden kemikaalikuorma on sen terveellisempää kuin kevyt normaaleissa pihahommissa saatu päivetys.
Psoriasikseeni aurinko on paras hoitokeino. Ihan ihotautilääkärin suositus.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ensin todistellaan, miten päivettynyt iho on vanhan ja likaisen näköinen. Perään suositus itseruskettavista voiteista. En usko hetkeäkään, että noiden kemikaalikuorma on sen terveellisempää kuin kevyt normaaleissa pihahommissa saatu päivetys.
Kalkkilaivan kapteenit harvoin vaan saa minkäänlaista päivetystä, vaikka miten tekisi pihahommia. Heillä värivaihtoehdot ovat pelkästään valkoinen ja punainen, koska iho ei vaan päivety.
Mksi vielä tänä päivänäkin pitäisi olla ruskettunut? Oma ihotyyppini ei ole ikinä sietänyt auringossa oloa. En siis rusketu, vaan palan. Tätä on joidenkin ollut vaikea ymmärtää, miksi lomalta töihinpaluun jälkeen iho ei ole ollut ruskettunut. Et ole ilmeisesti ulkoillut lomalla yhtään, on kommentoitu. Olen kyllä, mutta en auringossa.
Jos jollakulla on syntyjään tummempi ihonväri, miksi se ei ole ok, mutta auringosta tai purkista saatu on? En kyllä käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Mksi vielä tänä päivänäkin pitäisi olla ruskettunut? Oma ihotyyppini ei ole ikinä sietänyt auringossa oloa. En siis rusketu, vaan palan. Tätä on joidenkin ollut vaikea ymmärtää, miksi lomalta töihinpaluun jälkeen iho ei ole ollut ruskettunut. Et ole ilmeisesti ulkoillut lomalla yhtään, on kommentoitu. Olen kyllä, mutta en auringossa.
Jos jollakulla on syntyjään tummempi ihonväri, miksi se ei ole ok, mutta auringosta tai purkista saatu on? En kyllä käsitä.
Vaaleat haluaa olla tummia ja tummat vaaleita. Kumpi olisi hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin kuin usein luullaan, se itseruskettava aine ei ole mitään kamalia myrkkykemikaaleja, vaan ihan sokerimolekyyli. Ei ole millään tapaa myrkyllistä ihmiselle eikä ympäristölle.
Rusketus on kehon reaktio ilmaisemaan, että nyt ollaan vaarassa.