Mielestännekö siis tarkenee istua jääsohjossa välikausihaalareissa!!?
Vai eikö siellä etelässä / etelämpänä ole enää yhtään lunta eikä sohjoa? Meillä tyttö ainakin rakastaa istua tuossa lumisohjossa ja mättä lällyä ämpäriin, enkä todellakaan meinaa istuttaa pelkässä keväthaalarissa. Kun tuntuu että tuon aiemman keskustelun mukaan pitäs lasten jo kulkea ihan kesäkamppeissa ja jos on lämmintä päällä niin tietty on taas huono äiti joka tykehuttaa lapsensa kevätauringossa.
Kehtaakohan täällä Oulussakaan enää aamulla puistoon mennä talvihaalarissa, pitää yrittää.
Kommentit (36)
Osui vaan silmään, kun moni tosi ilkeästi kirjoitti. Että onko aina pakko?
Välillä toppapuvussa, välillä vk-puvussa. Ilmojen mukaan. Kun on kylmää ja tyttö haluaa meuhata lumikasoissa niin toppista päälle. Kaupungille/kauppaan tms mennään vk-haalarissa jos ei ole liian kylmää.
Sais tulla kesä tännekin!
Vierailija:
jonka lapsella vielä toppahaalari.Aamulla on vielä autonkin ikkunat jäässä. Toppahaalarin alla ei ole sitten muuta kuin lyhyet alkkarit + collegehousut ja yläosassa trikoopaita + college ja iltapäiväksi olin ajatellut että sen collarin voi jättää pois mutta olivat tarhassa laittaneet. Ikää vesselillä 3 v.
Päiväkodin piha on jo sulanut lumesta, mutta maassa vain 5 cm syvältä sulaa ja sitten alkaa jää.
Vierailija:
Tyyppi aloittaa itse räyhäämään asiasta, ja sitten ihmettelee (oletan että 28 oli ap?), kun vastaukset ei olekaan tasoa juu olet oikeassa, näinhän se on. Oletkos ikinä kuullut sanontaa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
idioottia kansaa
Vierailija:
Välillä toppapuvussa, välillä vk-puvussa. Ilmojen mukaan. Kun on kylmää ja tyttö haluaa meuhata lumikasoissa niin toppista päälle. Kaupungille/kauppaan tms mennään vk-haalarissa jos ei ole liian kylmää.Sais tulla kesä tännekin!
ehkäpä asialla jotain vaikutusta siihen, millaisia vastauksia saa? ;DVierailija:
Miksi sitä pitää ilkeä olla, jos täällä Oulussa nyt oikeesti sitä lunta on?
Siis sehän on ihan ok, jos jossain paikoissa ei ole. Kummallista porukkaa taas..Mä laitoin pojalle aamulla toppapuvun, ja huomasin että pienillä näytti olevan kaikilla vielä toppis. Tosin haen lapsen ennen toista ulkoilua.
Mutta ottakaa siis ihmiset huomioon että Suomi on kuiten sen verran iso maa, ettei kaikkialla se kevät ole niin pitkällä!
No lapsi on vasta 1v 2kk, joten on menty vielä haalarilinjalla. Mutta mikseipä takissakin? Ymmärsinköhän nyt sun kysymystä? (me oululaiset kun ollaan vähän tyhmiä juu nou ;))
31
Vierailija:
No lapsi on vasta 1v 2kk, joten on menty vielä haalarilinjalla. Mutta mikseipä takissakin? Ymmärsinköhän nyt sun kysymystä? (me oululaiset kun ollaan vähän tyhmiä juu nou ;))31
Kiva teille jotka asutte etelässä, täällä talvi kestää vähän pidempään.
Takaisin tulemme viikkoa myöhemmin Pohjanmaan rannikon kautta, että tullee nähdyksi ilmoja vähän joka lähtöön.
Täällä etelässä on tosiaan ihan kevät: ihmiset istuvat Merisataman rannassa jätskillä ja leskenlehdet ja krookukset kukkivat. Mittari hipoo 15 astetta, eli samat lukemat kuin lokakuussa, jolloin ulkoiltiin farkkutakissa.
ei voisi olla takkia ostosreissuja varten? Siis sehän on paljon parempi vaihtoehto, kuin iän ikuiset haalarit!
Nousee ylös hankalasti kärryissä ja turvaistuimessa. Kesätakin taidan ostaa.
31
Vierailija:
ei voisi olla takkia ostosreissuja varten? Siis sehän on paljon parempi vaihtoehto, kuin iän ikuiset haalarit!
Täällä on noin 5 astetta lämmintä. Aurinko paistaa ja ilmaon keväinen, ei ehkä yhtä keväinen kuin etelässä, mutta jos täällä on muksut tarenneet -25 asteen pakkasessa talvihaalareilla ja villapuvuilla, musta tää ilma on lämmin ja liikkuva lapsi pärjää aivan hyvin välikausivaatteissa olkoon se nyt haalari tai takki ja housut tai ihan mikä vaan, kunhan ei oo toppaa. Monilla lapsilla oli tarhan pihassa toppapuvut, toisilla ei. Minusta se on ihan liikaa tälle säälle kun vielä kurakamppeet heitetään siihen päälle! Mä en oikeesti tajua miten teidän lapset tarkeni talvella, siis oululaiset
mun lapsilla on ollut takki kaupunki tms reissuja varten jo vastasyntyneestä. mitä outoa siinä on jos vauvalla on takki? Et muualla kuin SUomessa näe haalaripukuisia lapsia osotoksilla, mut menee aiheen ohi ja pahasti
Tyyppi aloittaa itse räyhäämään asiasta, ja sitten ihmettelee (oletan että 28 oli ap?), kun vastaukset ei olekaan tasoa juu olet oikeassa, näinhän se on. Oletkos ikinä kuullut sanontaa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?