Maksuton puistoruokailu lapsille. Eikö tästä voitaisi säästää?
Eikös se olisi vanhempien vastuulla järjestää ruokaa kaappiin, josta voi ottaa.
Kaikille alle 18-vuotiaille on nyt ilmainen ruokailu. Miksei sitten kenelle vaan ilmainen ateria?
Eikö tämänkin voisi säästää.
Kommentit (96)
Hyvä ideahan puistoruokailu on. Kesällä eivät lapset saa koulussa ruokaa, joka voi olla päivän ainoa lämmin ateria joillekin.
Samalla puistossa muuta ohjelmaa. Ennalta ehkäisevää sosiaalityötähän on tämä.
Vierailija kirjoitti:
Turhuke ja ikärasismia pahimmillaan, mutta tämä työllistää keskuskeittiöllä monta "pitkän kesäloman piinavaa" muutoin
Oliko tarkoitus sanoa "Pitkän kesäloman piinamaa" eli niitä, joita pitkä kesäloma piinaa/harmittaa. Sanamuoto piinaava viittaa ihmiseen, joka piinaa jotakin ihmistä tai tahoa.
Täytyy köyhienkin lasten syödä kesällä kun koulut on kiinni. Miksi jotkut laskee kouluruokailun varaan? Maanantaina ja perjantaina lapset syö enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sitten ole kaikille ilmaista ruokailua kerran päivässä?
Vanhempien vastuulla on ruokkia lapsensa.
Tästä voisi hyvin säästää, kun kaikesta säästetään muutenkin.
Kaikesta ei suinkaan ole säästetty. Lähinnä on säästetty vain köyhiltä, sairailta, lapsilta, vanhuksilta, kulttuurista, ihmisoikeuksista ja hyvinvoinnista. Suuryrityksille ja Kookomuksen kavereille on edelleen riittänyt rahaa ja mistään heille tärkeästä ei ole säästetty - tietenkään.
Samaa teki myös edellinen hallitus, joka sulki koulut, ja vei samalla lapsilta kaikki sosiaaliset kontaktit ja kouluruokailun. Niitä mielenterveysongelmia korjaillaan vielä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sitten ole kaikille ilmaista ruokailua kerran päivässä?
Vanhempien vastuulla on ruokkia lapsensa.
Tästä voisi hyvin säästää, kun kaikesta säästetään muutenkin.
Kaikesta ei suinkaan ole säästetty. Lähinnä on säästetty vain köyhiltä, sairailta, lapsilta, vanhuksilta, kulttuurista, ihmisoikeuksista ja hyvinvoinnista. Suuryrityksille ja Kookomuksen kavereille on edelleen riittänyt rahaa ja mistään heille tärkeästä ei ole säästetty - tietenkään.
Juu, ei edes turkistarhauksesta, joka on kannattamaton, epäeettinen menoerä, ole hallitus säästänyt. Ja sitten joku vielä kehtaa vinkua puistoruokailusta.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella on tosi pienet edut työpaikan puolesta tarjoiluissa. Näitä vitsejä on.
Entisellä työpaikallani , joka oli julkisella puolella, alaisten piti maksaa pikkujouluihin osallistumisesta.
Ei missään nimessä, mieti nyt jonkun päihdeongelmaisen lapsi joka ei saa koko kesänä lämmintä ateriaa. Mun kaveri on luokanopettaja ja kertoi että maanantaisin lapset syövät eniten, koska eivät ole viikonloppuna saaneet lämmintä ruokaa kotonaan.
mieluummin päättäjiltä kokousviinerit pois kuin lapsilta puistoruokailu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella on tosi pienet edut työpaikan puolesta tarjoiluissa. Näitä vitsejä on.
Entisellä työpaikallani , joka oli julkisella puolella, alaisten piti maksaa pikkujouluihin osallistumisesta.
Stockalla piti kans ostaa lippu jos halusi osallistua työpaikan bileisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä, mieti nyt jonkun päihdeongelmaisen lapsi joka ei saa koko kesänä lämmintä ateriaa. Mun kaveri on luokanopettaja ja kertoi että maanantaisin lapset syövät eniten, koska eivät ole viikonloppuna saaneet lämmintä ruokaa kotonaan.
Tuollaisissa tapauksissa olisi lasu todellakin tarpeen.
Kyllä mä muistan, kuinka kesällä toi puistoruokailu oli mulle päivän ainoa ateria. Mun äiti oli alkoholisti, joka viihtyi enemmän muualla kuin kotona. Mukava puistotäti pisti perjantaisin ylimääräiseen kippoon ruokaa kotiin vietäväksi, että sain syötyä. Onneksi noi ajat on takanapäin.
Muualla Suomessa lapset kasvavat ilman puistoruokailua, voisi hyvin lopettaa.
Puistoruokailu on aivan mahtava juttu. Lapsi voi olla turvallisessa ympäristössä ja saa lämpimän ruoan. Pääsen itse töihin (sairaalaan hoitamaan vakavasti sairaita) eikä tarvitse murehtia, miten lapsi pärjää kotona viikot, kun en itse ole lomalla. Tämä oli syy, miksi muutin Helsinkiin takaisin. Kaikilla ei ole sukulaisia, joille lykätä lapsi kesäksi tai lapsella elossa olevaa isää.
Vierailija kirjoitti:
Muualla Suomessa lapset kasvavat ilman puistoruokailua, voisi hyvin lopettaa.
No me helsinkiläiset maksamme puistoruokailut ihan itse omilla veroillamme.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kyllä että oikeistopaskat nälkiinnyttäisivät lapsetkin...
Luonnon valintaan ei pitäisi puuttua.
Jo on Suomessa maailma mallillaan.
Nyt halutaan puistoruokailu lakkauttaa ja vedotaan säästösyihin, ettei ole siihen varaa, vaikka koskaan aikaisemmin Suomen historiassa ei ole ollut näin hyvin asiat kuin nyt.
Lapsia on vähän, mutta monen mielestä heitä on liikaa ja pelkkä kuluerä, nykyään. Puistoruokailua järjestettiin lapsille jo sota-aikana, vaikka oli pulaa kaikesta. Se oli kunnia-asia.
Ehkä seuraavaksi ap. haluaa äitiyspakkauksen pois, säästösyihin vedoton, samoin kouluruokailun.
Toivottavasti hallitus kaatuu tänä syksynä, sillä Suomen maakuva ei kestä äärioikeistoa.
Myös ruokakasvatuksen kannalta tärkeää; lapset oppivat että päivällä syödään (lämmintä) ruokaa ja ruokaileminen yhdessä on mukavaa.