Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jasper Pääkkösen pitkään muhinut kalsarikärhämä seuraavaksi korkeimpaan oikeuteen? Tuomiosta tulossa valitus

Vierailija
24.06.2025 |

Lähde & CO on tiedottanut sähköpostitse asiakkailleen, että se on hakemassa valituslupaa korkeimpaan oikeuteen. Yritys voitti ensin käräjillä, sitten hovissa tuomittiin korvaamaan Pääkköselle 300 000€ näyttelijän mukaan markkinointimateriaalin luvattomasta käytöstä.

Myös Pääkkösen perustelut ja itsensä asemointi uhriksi ontuvat. Pääkkösellä oli brändilähettilässopimus yrityksen kanssa ja hän oli tietoinen siitä, että häntä kuvataan studiolla mainosmateriaaliin kalsarit ja T-paita yllään. Tosin Pääkkösen koko argumentti lienee koskevan kampanjan laajuutta. Vaikka käräjäoikeuden tuomio olisi pysynyt, ei se tarkoittaisi, että mikä vaan yritys voi koska tahansa käyttää kenen tahansa kuvia markkinoinnissaan, kuten Pääkkönen väittää ja korostaa kalsarikäräjien merkitystä ennakkotapauksena.

Jos valituslupa heruu, niin kalsarikäräjät käydään vielä kertaalleen korkeimmassa oikeudessa ja pitkään muhineelle kalsaririidalle saadaan maan kovatasoisimpien oikeusoppineiden päätös.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1a551de0-9e9f-4f43-8e5a-d93d11…

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko kärhämä kalsarikänneistä?

Vierailija
2/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoiko kärhämä kalsarikänneistä?

Sitä ei ole julkisuuteen kerrottu. Jossain kohti meni sukset ristiin ja kalsarit alkoi hiertää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen perusteella mitä olen lukenut, olen tässä kyllä kalsarifirman puolella. Korvauksetkin oli kohtuuttomat.

Vierailija
4/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ontuvat. Joku juristiko täällä nyt pätee vai tavallinen näppissoturi?

Vierailija
5/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen perusteella mitä olen lukenut, olen tässä kyllä kalsarifirman puolella. Korvauksetkin oli kohtuuttomat.

Olen myös käsittänyt, että firma lopetti kampanjan ja pahoitteli asiaa Pääkköselle heti, kun Pääkkönen laittoi heille viestiä, ettei ole siihen tyytyväinen. 

Vierailija
6/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ontuvat. Joku juristiko täällä nyt pätee vai tavallinen näppissoturi?

Onko sinusta oikein, että Pääkkönen rinnasti itsensä seksuaalirikosten uhreihin?

Vierailija
7/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole sinä.  Minä olen  sitä mieltä  että kenenkään kustannuksella täällä ei saa hyötyä eikä hyväksi käyttää  ilman sopimusta allekirjoituksella. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Vierailija
8/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole sinä.  Minä olen  sitä mieltä  että kenenkään kustannuksella täällä ei saa hyötyä eikä hyväksi käyttää  ilman sopimusta allekirjoituksella. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Kyseessä firma, jonka tuotteet tehdään kierrätetyistä kalaverkoista ja jossa Pääkkönen itse myös oli mukana omistajana. 

Vierailija
9/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jäädä  tuo oikeusaste käymättä. 

Vierailija
10/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, ettei valituslupaa heru? Vai sopivat?

Vierailija
11/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, ettei valituslupaa heru? Vai sopivat?

Toivottavasti ei tule valituslupaa. 

Vierailija
12/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei taida olla mistään eipäs juupas tapauksesta, vaan siitä mistä tehdyssä sopimuksessa sovittiin. Hovioikeus on arvioinut jo tapauksen. Ei tule kalsarifirma saamaan valituslupaa Korkeimmasta oikeudesta. Riidassa ei ole ennakkopäätöksen antamisen tarvetta. Normaali tulkintaerimielisyys.

Vierailija
13/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Jasper tajuaa vihdoin vaihtaa kalsereita ja pistää vanhat pesuun.

Vierailija
14/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei taida olla mistään eipäs juupas tapauksesta, vaan siitä mistä tehdyssä sopimuksessa sovittiin. Hovioikeus on arvioinut jo tapauksen. Ei tule kalsarifirma saamaan valituslupaa Korkeimmasta oikeudesta. Riidassa ei ole ennakkopäätöksen antamisen tarvetta. Normaali tulkintaerimielisyys.

Niin oli käräjäoikeus myös ennen hovia. 

Vierailija
15/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkkösen mielestä asian merkitys on nimenomaan ennakkotapauksena, ei firman. 

Tulkinaerimielisyydeltä ja väärinkäsitykseltä tämä eniten vaikuttaa. Siihen suhteutettuna hovin korvaussumma on kohtuuton. Saiko yritys mitään taloudellista hyötyä, todistettavasti, edes Pääkkösen lyhyestä ja keskeytetystä esiintymisestä kampanjassa?

Vierailija
16/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on vähän outoa, ettei asiaa saatu sovittua edes ennen käräjiä, vaikka Pääkkönen oli itse firmassa mukana.

Vierailija
17/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen ratkaisee saavatko luvan?

Vierailija
18/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tekopyhää olla järkyttynyt siitä, kun hänestä on lehdessä kuva kasarit jalassa, kun samainen tyyppi on riekkunut elokuvassa munasillaan 😅

19/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusluvan korkeimpaan oikeuteen saa hyvin harva. 

20/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oli käräjäoikeus myös ennen hovia. 

Hovioikeus on ylempi aste ja siksi myös huomattavasti kokeneemmista ja pätevämmistä ammattilaisista koostuva. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi