Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jasper Pääkkösen pitkään muhinut kalsarikärhämä seuraavaksi korkeimpaan oikeuteen? Tuomiosta tulossa valitus

Vierailija
24.06.2025 |

Lähde & CO on tiedottanut sähköpostitse asiakkailleen, että se on hakemassa valituslupaa korkeimpaan oikeuteen. Yritys voitti ensin käräjillä, sitten hovissa tuomittiin korvaamaan Pääkköselle 300 000€ näyttelijän mukaan markkinointimateriaalin luvattomasta käytöstä.

Myös Pääkkösen perustelut ja itsensä asemointi uhriksi ontuvat. Pääkkösellä oli brändilähettilässopimus yrityksen kanssa ja hän oli tietoinen siitä, että häntä kuvataan studiolla mainosmateriaaliin kalsarit ja T-paita yllään. Tosin Pääkkösen koko argumentti lienee koskevan kampanjan laajuutta. Vaikka käräjäoikeuden tuomio olisi pysynyt, ei se tarkoittaisi, että mikä vaan yritys voi koska tahansa käyttää kenen tahansa kuvia markkinoinnissaan, kuten Pääkkönen väittää ja korostaa kalsarikäräjien merkitystä ennakkotapauksena.

Jos valituslupa heruu, niin kalsarikäräjät käydään vielä kertaalleen korkeimmassa oikeudessa ja pitkään muhineelle kalsaririidalle saadaan maan kovatasoisimpien oikeusoppineiden päätös.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1a551de0-9e9f-4f43-8e5a-d93d11…

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ontuvat. Joku juristiko täällä nyt pätee vai tavallinen näppissoturi?

Niin. Ollaan vauvapalastalla, tämän on keskustelualusta. Täällä saa kertoa mitä mieltä itse on asioista. 

22/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tekopyhää olla järkyttynyt siitä, kun hänestä on lehdessä kuva kasarit jalassa, kun samainen tyyppi on riekkunut elokuvassa munasillaan 😅

Ei, ei se ole. Munasillaan olemisesta on tietenkin ollut sopimus ja muhkea korvaus. 

Tässä kuvaa käytettiin luvatta. Sopimusta ei ole esittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tekopyhää olla järkyttynyt siitä, kun hänestä on lehdessä kuva kasarit jalassa, kun samainen tyyppi on riekkunut elokuvassa munasillaan 😅

Ei, ei se ole. Munasillaan olemisesta on tietenkin ollut sopimus ja muhkea korvaus. 

Muistaakseni tuo firma maksoi Pääkköselle brändilähettiläänä toimimisesta 80 000€, ja Pääkkönen oli tietoinen studiokuvauksista ne kalsarit ja paita päällä. Pääkkönen ilmeisesti luuli, että kuvat tulevat vain podcastin mainostamiseen?

Eli ei ole kyse mistään salakuvaamisesta, salakatselusta, tai seksuaalirikokseen rinnastettavissa olevasta teosta. 

Vierailija
24/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuon korvaussumman määrittely oli omituinen, eli summa vastasi sitä mitä Pääkkönen ja Cheek olisivat näin jälkikäteen keksineet pyytää mainoksesta. Huomioitiinko siinä lainkaan yrityksen markkinointibudjettia, tai kampanjasta saamaa rahallista hyötyä?

Vierailija
26/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen perusteella mitä olen lukenut, olen tässä kyllä kalsarifirman puolella. Korvauksetkin oli kohtuuttomat.

Ole sinä.  Minä olen  sitä mieltä  että kenenkään kustannuksella täällä ei saa hyötyä eikä hyväksi käyttää  ilman sopimusta allekirjoituksella. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Kyseessä firma, jonka tuotteet tehdään kierrätetyistä kalaverkoista ja jossa Pääkkönen itse myös oli mukana omistajana. 

Se ei muuta asiaa mitenkään.  Olisi ensin pitänyt allekirjoituksella sopia mihin kuvia käytetään.   Oikein että sai korvauksen.

Vierailija
27/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni tuo firma maksoi Pääkköselle brändilähettiläänä toimimisesta 80 000€, ja Pääkkönen oli tietoinen studiokuvauksista ne kalsarit ja paita päällä. Pääkkönen ilmeisesti luuli, että kuvat tulevat vain podcastin mainostamiseen?

Eli ei ole kyse mistään salakuvaamisesta, salakatselusta, tai seksuaalirikokseen rinnastettavissa olevasta teosta. 

Ei olekaan (eikä kukaan ole salakuuvaamiseen jne viitannut), vaan edelleenkin kyse on siitä, missä kaikkialla kuvia on sovittu käytettäväksi. Onko sopimusteksti muuten missään julkisuudessa, tietääkö kukaan?

Vierailija
28/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pienestä kii

Vierailija
29/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei käytä pukeutumisneuvojan palvelua?

Sukkahousut ja kolme numeroa liian pieni puvuntakki. Tursake pää ja ruokkoamaton naama ja suu täynnä hampaita.

Vierailija
30/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on siellä tehty omat sopimukset ja korvaukset ,  ei kuulu mitenkään tähän. !!!

Vierailija
31/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan (eikä kukaan ole salak

Pääkkönen itse rinnasti itsensä seksuaalirikosten uhreihin, kuin olisi tullut räizkätyksi.

Vierailija
32/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen perusteella mitä olen lukenut, olen tässä kyllä kalsarifirman puolella. Korvauksetkin oli kohtuuttomat.

Ole sinä.  Minä olen  sitä mieltä  että kenenkään kustannuksella täällä ei saa hyötyä eikä hyväksi käyttää  ilman sopimusta allekirjoituksella. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Kyseessä firma, jonka tuotteet tehdään kierrätetyistä kalaverkoista ja jossa Pääkkönen itse myös oli mukana omistajana. 

Se ei muuta asiaa mitenkään.  Olisi ensin pitänyt allekirjoituksella sopia mihin kuvia käytetään.   Oikein että sai korvauksen.

Sinusta Pääkkösellä itsellään ei ollut mitään vastuuta rajata näiden studiokuvien käyttöä omalta puoleltaan? Eli esim siinä brändilähettilässopimukessa sallia kuvien käyttö markkinointiin, mutta kieltää kuvien käyttö printtimediassa kokonaan? En usko, että tuo firma halusi tahallaan loukata Pääkköstä. 

Vierailija
33/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Aivan posketon vaatimus, miten tuollainen voi mennä Suomessa läpi?

Vierailija
34/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tämä on se mainoskampanja? 

Vierailija
35/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tämä on se mainoskampanja? 

Tämä oikeusriita? Onko tämä sitten hyvää PR:ää jonkun mielestä?

Vierailija
36/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markinointitemppu ei mitään muuta syytä. 

Vierailija
37/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä on siellä tehty omat sopimukset ja korvaukset ,  ei kuulu mitenkään tähän. !!!

Ymmärrän sen, mutta tarkoitin sitä, kun tuntui olevan järkyttynyt siitä, että hänestä on lehdessä kuva kaksarit jalassa = noloa, ja kuitenkin on riekkunut elokuvassa munasillaan.

Sen ymmärrän, että olisi ollut järkyttynyt, kun kuvia oli käytetty vastoin sopimusta, mutta että siitä itse kalsarikuvasta, niin ampuu kyllä uhriutuminen yli... 

Vierailija
38/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen, mutta tarkoitin sitä, kun tuntui olevan järkyttynyt siitä, että hänestä on lehdessä kuva kaksarit jalassa = noloa, ja kuitenkin on riekkunut elokuvassa munasillaan.

Sen ymmärrän, että olisi ollut järkyttynyt, kun kuvia oli käytetty vastoin sopimusta, mutta että siitä itse kalsarikuvasta, niin ampuu kyllä uhriutuminen yli... 

Ja miksi Pääkkönen on suostunut kalsarifirman brändilähettilääksi ja ottanut siitä hyvästä vastaan kymmeniätuhansia euroja tuolta firmalta? Kerta se on hänestä ylitsepääsemättömän noloa. 

Vierailija
39/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse pitäisin jotain yritystä ja tuotetta nolona, niin en poseeraisi niiden tuotteet päälläni studiossa kuvaajalle ja tekisi brändiyhteistyötä.

Tämä vaan kertoo siitä, kuinka epärehellistä julkkisten ja vaikuttajien markkinointi on. Ne ei välttämättä itse edes käytä jotain tuotetta ja pitää sitä nolona, mutta rahaa vastaan hehkuttavat sitä. 

Vierailija
40/40 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi Pääkkönen on suostunut kalsarifirman brändilähettilääksi ja ottanut siitä hyvästä vastaan kymmeniätuhansia

Ehkeivät tilinumeron antaminen ja rahojen vastaanottaminen ole kuitenkaan liian noloa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi