No nyt ollaan poistamassa arkipyhiä
Voi hyvät hyssykät.
Nyt jokin roti tälle maallistuvalle maapallolle.
Arkipyhät pysyy paikoillaan ja näin on hyvä.
Raha ei määrittele kaikkea!!!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta alkua. Tussupin natosotaan ei mikään riitä.
Ensi vuonna puhutaan seitsemästä prosentista ja viimeistään 2030 kymmenestä.
Jos ei maailmansota ole siihen mennessä syttynyt, mitä kyllä luulen.
Moni on täällä sanonut, että kyse on vain pyhien palauttamisesta niiden aiemmalle paikalle, jolla ne olivat vuoteen 1992 asti. Tuolla aiemmalla paikalla ainakin helatorstai oli kuitenkin vain vuosina 1973-1992. Vuonna 1992 helatorstai muutettiin siis takaisin arkipyhäksi. Kenties arkipyhien siirtäminen viikonloppuun ei ollutkaan niin hyvä juttu, kun ne kerran muutettiin takaisin?
Arkipyhät lisäävät matkailua ja kulutusta. Esim. todella moni ottaa pidennetyn viikonlopun arkipyhän yhteyteen ja lähtee reissuun -> matkailu- ja ravintola-ala hyötyy. Pidennetyn viikonlopun voi käyttää esim. keväällä pihatöihin -> rautakauppa ja puutarha-alan toimijat hyötyvät. Kun pidennetyn viikonlopun mahdollisuus viedään pois, em. alat kärsivät. Onko Pentikäinen ajatellut sitä?
Olen pitkään ihmetellyt arkipyhiä, että miksi ihmeessä niitä on. Hankaloittaa kaikinpuolin elämää. Joutavatkin poistaa!
Juhannushan siirrettiin viikonlopuksi. Eipä sitä kukaan ole kaivannut entiselle paikalle. Hyvä kun siirettiin.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä persut hallitukseen ja heti menee kaikki työntekijöiden saavutetut edut viemäristä alas. Miten voikin parissa vuodessa mennä kaikki näin paljon alaspäin?
No tehdään sitten kuten naapurimaassa,kaikille 2 prosentin veronkorotus ja alv:iin kaksi prossa lisää.Oletteko tyytyväisiä?Mistä luulet että ne Nato-miljardit otettaisi?Vaikka rakastamasi vassarit olisi vallassa niin sama ongelma olisi heilläkin.
Aika mielenkiintoista Pentikäisen taustalla. Ilmeisesti on tarkoitus, ettei uskovaiset kristityt käy kirkollisissa/uskonnollisissa tapahtumissa, vietä aikaa perheen kanssa tai rauhoita kristillisiä juhlapyhiä? Sen sijaan pitää mennä palvelemaan ravintolaan kultaista vasikkaa palvovan kokoomusperheen juhlalounasta.
Loppiainen ja helatorstai, saisi siirtää, häiritsevät vain työviikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa minun mielestäni poistaa. Keskellä viikkoa vapaapäivä joka pienentää palkkaakin, kun olen tuntipalkalla.
Missä ei makseta arkipyhistä palkkaa?
Missä vaan jossa olet nollatuntisopparilla.
Minun mielestä työelämää pitäisi muuttaa siten että kaikki lomat poistetaan, jokainen saa lomailla omilla rahoillaan mutta sitten taas palkkoja pitäisi nostaa. Nyt se menee niin että kun olet lomalla niin saat siitä palkkaa ja lomarahoja, tämä on minun mielestä väärin.
Siksi ytk ja persut.
Vierailija kirjoitti:
Juhannushan siirrettiin viikonlopuksi. Eipä sitä kukaan ole kaivannut entiselle paikalle. Hyvä kun siirettiin.
Joo - 1955. Silloin lauantaitkin oli töitä, joten vapaapäiviä se ei lisännyt. Tähän suuntaanko halutaan siirtyä?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä työelämää pitäisi muuttaa siten että kaikki lomat poistetaan, jokainen saa lomailla omilla rahoillaan mutta sitten taas palkkoja pitäisi nostaa. Nyt se menee niin että kun olet lomalla niin saat siitä palkkaa ja lomarahoja, tämä on minun mielestä väärin.
Siksi ytk ja persut.
persut olisivat todellakin viemässä meiltä vuosilomat ja kaikki jos vaan voisivat, onneksi EU:llakin on tähän sanottavaa
Vierailija kirjoitti:
Äänestä persut hallitukseen ja heti menee kaikki työntekijöiden saavutetut edut viemäristä alas. Miten voikin parissa vuodessa mennä kaikki näin paljon alaspäin?
Seuraavaksi äänestämme taas venäjämielistä vasemmistoa. Silloin on työntekijöillä kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään ihmetellyt arkipyhiä, että miksi ihmeessä niitä on. Hankaloittaa kaikinpuolin elämää. Joutavatkin poistaa!
Sun määintä on suorastaan korviahuumaavaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi äänestämme taas venäjämielistä vasemmistoa. Silloin on työntekijöillä kaikki hyvin.
nyt olette äänestäneet venäjämielisiä persuja, onko jokin tullut paremmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi meni Natoon Marinin ollessa pääministeri. Siinä sulle venäjämielisyyttä kehitysvammainen persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ytk ja persut.
persut olisivat todellakin viemässä meiltä vuosilomat ja kaikki jos vaan voisivat, onneksi EU:llakin on tähän sanottavaa
Vuosilomat pitääkin viedä pois, jokainen voi makoilla omilla rahoilla kotona ja työstä maksettava korvaus pitäisi olla suurempi.
Siksi ytk ja persut.
Vierailija kirjoitti:
Juhlapyhät kuuluisi olla myös pyhänä ! Eli viikonloppuisin. Ei muulloin ! Ja esim helatorstai olisi täysi työ PV normaalilla tai isommalla palkalla. Ja toi ei pääsiäispv.........typerintä, mitä olen kokenut ! Pääsiäinen kuuluu olla la ja toinen PV su. Ei näin ollut esim 20 v sitten.
No onhan ollut ihan samalla tavalla 20 vuotta sitten, eli vuonna 2005. Siitä, että helatorstai on ollut lauantaina, on jo yli 30 vuotta. Pääsiäinen on aina ollut samalla tavalla, että perjantai ja maanantai ovat vapaapäiviä.
Hyvä suuntaus. Sen jälkeen voitaisiin myös kieltää kaikki uskonnot.
Monien mielestä myös kaikki klassinen laulu on oopperaa. Pitääkö ooppera siis lakkauttaa