Miten kierrätetään jääkaapin vanhentuneet biojätteet esim. nestemäiset/kosteat aineet
Olen tyhjentämässä jääkaappia ja sieltä löytyi kosteita tuotteita esim hilloja, tahnoja yms. "märkää" tavaraa. Miten nämä laitetaan biojätteisiin, kun ohjeissa on, että pieniä määriä kosteita tuotteita voi laittaa biojätteeseen talouspaperiin imeytettynä.
Vessasta ei saa kuulemma vetää mitään alas mm. rottien takia.
Kommentit (22)
Minä laitan sanomalehtipalasia riittävästi ämpärin pohjalle, kippaan ne jätteet sinne, annan imeytyä ja tyhjennän ämpärin biojäteastiaan.
Osa tuotteista on lasipurkeissa, joten ne on pakko tyhjentää jotenkin. Käsittääkseni kaupan ns. biopussitkin (ne isot) ovat nou nou. -ap
Ihan nestemäiset kaadan viemäriin, muut kompostiin. Jos johonkin muovitötsään on homehtunut, niin sellaisenaan polttokelpoisiin.
Vessanpönttö on kyllä kätevä litkuille. Ei ole kertaakaan kukaan kytännyt ja valittanut, vaikka käytän usein.
Hillot ja tahnat kuuluvat biojätteeseen. Vain ihan neste ei sinne kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan sanomalehtipalasia riittävästi ämpärin pohjalle, kippaan ne jätteet sinne, annan imeytyä ja tyhjennän ämpärin biojäteastiaan.
Mistä saat nuo sanomalehtipalaset?
Vierailija kirjoitti:
Sekajätteeseen vaan.
Muovipusseja päällekäin, ettei valuvikoja.
Viet ne roskikseen
Vierailija kirjoitti:
Vessanpönttö on kyllä kätevä litkuille. Ei ole kertaakaan kukaan kytännyt ja valittanut, vaikka käytän usein.
Joo, ja voi nakella myös auton ikkunasta kun kukaan ei näe.
Tekoälylle tuollaiset eikä vittuilu/trollailupalstalle.
Kaada maitopurkkiin (ei valu läpi) ja kaada sieltä suoraan kompostoriin. Likainen maitopurkki sekajätteeseen, koska likaista ei saa laittaa nestekartonkikeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunapakkaukset käy myös. Jos mitään ilmaisjakelulehtiäkään ei ole saatavilla, niin käyttää sitten talouspaperia. Rulla maksaa noin puoli euroa, eiköhän sen raaski. Eri
Vierailija kirjoitti:
Kaada maitopurkkiin (ei valu läpi) ja kaada sieltä suoraan kompostoriin. Likainen maitopurkki sekajätteeseen, koska likaista ei saa laittaa nestekartonkikeräykseen.
Kunpa ei ole kompostoria, vaan pelkkä biojäteastia. Maitopurkkihan olisikin tosi kätevä, mutta sitä ei saa bioastiaan laittaa.
Taidanpa tehdä syntiä ja tyhjentää nuo mössöt maitopurkkeihin, jotka teippaan kiinni, ja laitan sekajätteeseen. -ap
Tyhjennän biojätteeseen. Haisevat ja homeiset tölkkeineen sekaroskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa ei ole kompostoria, vaan pelkkä biojäteastia. Maitopurkkihan olisikin tosi kätevä, mutta sitä ei saa bioastiaan laittaa.
Taidanpa tehdä syntiä ja tyhjentää nuo mössöt maitopurkkeihin, jotka teippaan kiinni, ja laitan sekajätteeseen. -ap
Biojäteastia ja kompostori nyt tarkoittaa samaa enkä sanonut, että se maitopurkki pitäisi laittaa biojätteeseen, vaan ihan erikseen mainitsin sen kuuluvan sekajätteeseen likaisuutensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan käyttää talouspaperiakin ämpärin pohjalla.
Harmi kun hesaria ei voi tilata blankona. Paperille olisi käyttöä mutta painomuste sotkee paikat ja valeet oksettaa.
Mä olen kaatanut siivilään ja valuttanut sen nesteen viemäriin ja se aines mikä on pysynyt siivilässä on päätynyt talouspaperissa biojätteeseen.
muovikassiin,jätesäkkiin ja tien pientareelle tai levikkeelle...paikallinen jätehuoltopäällikkö hoitaa alueeltaan tarvittaessa eteenpäin..
Heitä metsään.