Koneet veivät aiemmin tehdas- ja maataloustyöt. Tekoäly vie moneit IT-, konttori-, taitelija-, muusikko-, kuljetus yms työt
Sopeutukaa, niin on tehty aina kun teknologia on vienyt työt
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It-ala on aika laaja ja se, mihin tekoäly taipuu on vielä todella vähäistä
Näin it-alalla olevana sanoisin, että tämä on usein nähty, mutta kovin vähättelevä argumentti. Joo, ei tekoäly toki korvaa kaikkia lähiaikoina, mutta tarvittavien ihmisten määrä tulee kyllä radikaalisti vähenemään. Jos tarvitaan vaikka kymmenesosa niistä ihmisistä mitä ennen, niin onhan se valtava muutos, vaikkei tekoäly olekaan kaikkia korvannut.
Lääkärinlausuntoja ei ainakaan kukaan ihminen kirjoita puhtaaksi jatkossa. Tuttava saa pian lopputilin tästä hommasta. Tulee todella paljon muitakin tämän tyyppisiä ammatteja mieleen. Olen itse kehityksen kannalla. Miksi tehdä mitään turhaa.
Lääkärit tulevat olemaan ensimmäisiä ammatteja jotka tekoäly korvaa, lääkärin työ on informaatiotyötä ja ne on ensimmäisenä liipaisimella.
Vierailija kirjoitti:
"Niin robotit tekevät robottimaisia virheitä. Olen ehkä väärässä tässä asiassa mutta ei nyt ihan lähitulevaisuudelta vaikuta."
Itse alalla olevana luulen, että tosiaan olet väärässä. Kehitystä on tapahtunut aivan hurjaa tahtia viimeisen 5 vuoden aikana. Itse uskon, että minun elinaikanani, ja olen nyt 50-vuotias, tulee aika, jolloin tekoälyn ohjausta pidetään esim. liikennevälineissä merkittävästi luotettavampana, kuin sitä että inhimillisiin virheisiin taipuvainen ihminen ohjaa.
Voi olla. Itse en näe että lähitulevaisuudessa ihmisiä korvataan roboteilla tai keinoälyllä kuljetusalalla. Sen infran uusimisen hinta on niin kova vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä toimeentulo tilalle kun työnteolla ei voi enää tienata toimeentuloaan?
On täysin umpikieroa ja juuriaan myöten väärin että huudellaan vaan että mene töihin samalla kun selän takana työpaikat viedään kiinaan, muihin halpamaihin, ja ihmistyöpaikat korvataan koneilla ja tekoälyllä.
Ketä varten tämä maailma, yhteiskunta ja maa oikein on olemassa? Kyllä sen minun tietääkseni piti olla ihmistä varten, mutta ei siltä vaikuta mitä todellisuudessa tehdään!!
Raha määrää ja tuottavuus. Kansalaispalkka jokaiselle, kun töitä ei enää ole kuin harvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset valittaa taas kuinka teknologia vie kaikilta aloilta hommat. Nykyään voi olla vaikka muusikko tai kirjailija sen avulla ja se on TASA-ARVOA
Nykyään ei tarvitse olla lahjakas millään alueella, AI tasaa puntit
Ei tasaa. Teen älytaidetta. Annan jokaiselle työlle 50 käskyä. Ehkä yksi sadasta on hyvä. Siitäkin pitää muuttaa ainakin 50 kohtaa. Muut taiteilijat lähettelevät jopa tappouhkauksia älytaiteilijoille. Toki voi yrittää myydä jotain huonoa, mutta kukaan ei osta. Kätevää sinäänsä, että markkinat ovat maailmalla. Rahaa tämän aloittamiseen tarvitsee vain sen verran, että ostaa muutaman hyvän ohjelman. Itse olen pärjännyt satasella. Pieni summa kuukaudessa myös sille, joka tuotteet painattaa. Facen ja instan ansiosta markkinointi ilmaista. Ei tarvitse järjestää missään
En ymmärrä mitä saat tuosta. Vie taiteen tekemisestä sen perimmäisen ilon. No teet tottakai mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen näkee Sokea Reettakin, että keskiluokan ja porvariduunareiden laulut alkaa olla laulettu. Luvassa paluu yhteikuntaan, jossa on köyhälistö ja rikkaisto .
Onhan tuo ollut jo pitkään nähtävillä täällä Suomessakin, että duunarin kukkoilun aika on taakse jäänyttä.
Suuntaus alkoi jo paljon ennen kuin koko tekoälyä oli edes olemassa.
Tekoäly tietysti jouduttaa tätä kehitystä nopeasti.
Ainakin nyky-AI:t on ihan ok asioiden yhteyksien koostamisessa. Säästää paljon aikaa, että ihmiset voi ajatella niitä oikeasti vaativia juttuja. Tähän asti 90% ajasta on mennyt siihen, että valmistellaan sitä vaativampaa juttua. Se aika putoaa tai on jo pudonnut murto-osaan.
Tosin kuulin tarinaa että isossa ohjelmointifirmassa 3-5 tyyppiä ohjelmoi aina samaa asiaa, ja niistä otettiin paras versio. Varmaan näistä osa jää pois. Joku tyyppi sanoi että koko firmassa olon aikana lopputuotteeseen pääsi 5 riviä.
Helposti.