Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kannattaa myydä timanttisormus?

Vierailija
23.06.2025 |

Ilmeisesti valkokultainen, ei mikään painava, viisi timanttia. Mitään tunnearvoa korulla ei ole, mietin vain, mistö siitö saisi parhaan hinnan. Sormuksessa on kaiverrukset. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei timantteja osta kukaan?

Miksi maksaisi? 

Miksi sitten kullasta maksetaan? Luulisi timanttien olevan arvokkaampia kuin kulta. Kun leffoja on katsellut

Timantit on sellasta humpuukitavaraa ettei niillä oikeasti ole arvostusta jälkimarkkinoilla. Joitakin kruununjalokiviä lukuunottamatta.

Uutena ostamisenkin jälkeen kun sitä esitellään ympäristölle, jäisi arvo huomioimatta ellei koko ajan kerrottaisi sen hintaa minkä maksoi kun ostettu.

Vierailija
22/28 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin panttiin esimerkiksi, sinne myin oman vihkisormuksen ja häähopeat + muuta sekalaista vanhaa korua. Saat paremman hinnan, koska kultakaupat eivät huomioi timanttien osuutta, vain sen kullan. Maksavat käteisellä. Kannattaa sanoa suoraan ettet ole tulossa lunastamaan sormusta takaisin, niin tekevät jonkun "pikamenettelyn" siinä eli saavat sen suht pian eteenpäin myyntiin. Nimestä huolimatta toimipisteitä on melko laajasti ympäri Suomea.

Silti se saatava korvaus on aika minimaalinen. Olen itse ostanut sieltä huutokaupasta timanttisormuksen, joka on edelleen valmistuksessa ja hinta näyttäisi olevan kaupassa ovh 1195.  Maksoin tuosta 250 euroa ja siinäkin oli turhan paljon. Sitäkään ei varmaan ole tappiolla minulle myyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin panttiin esimerkiksi, sinne myin oman vihkisormuksen ja häähopeat + muuta sekalaista vanhaa korua. Saat paremman hinnan, koska kultakaupat eivät huomioi timanttien osuutta, vain sen kullan. Maksavat käteisellä. Kannattaa sanoa suoraan ettet ole tulossa lunastamaan sormusta takaisin, niin tekevät jonkun "pikamenettelyn" siinä eli saavat sen suht pian eteenpäin myyntiin. Nimestä huolimatta toimipisteitä on melko laajasti ympäri Suomea.

Silti se saatava korvaus on aika minimaalinen. Olen itse ostanut sieltä huutokaupasta timanttisormuksen, joka on edelleen valmistuksessa ja hinta näyttäisi olevan kaupassa ovh 1195.  Maksoin tuosta 250 euroa ja siinäkin oli turhan paljon. Sitäkään ei varmaan ole tappiolla minulle myyty.

14 karaatin kullasta ei paljoa saa. Olisiko näillä hinnoilla 110€? Ja tuo olisi hyvä hinta. Loput sormuksien hinnoista tulee jalokivistä ja niistä on harva kiinnostunut. 

Ihmiset maksaa hirveitä hintoja sormuksista joiden arvo on alle 200€. 

Vierailija
24/28 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantin hintoja ja laatuja on vaikea arvioida. Aina ei tiedä kunnolla ja voi sekoittaa tekotimantteihin. Vähän hazardi kauppaa koko timantti bisnes.

Vierailija
25/28 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai sie! Myy se miulle!

Allan

Vierailija
26/28 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 karaatin kullasta ei paljoa saa. Olisiko näill

Itse ostin tuon vaurioituneen tilalle, josta sain 80 euroa. Korjauttaminen olisi ollut varmaan kalliimpaa.

Vierailija
27/28 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et maksanut 1200€ hintaa siitä kuten alkuperäinen ostaja. 

Yleensä nuo ketkä ostavat sormuksia kalliilla luulevat että niistä saa suht saman takaisin... sitten suuttuvat kun tarjous onkin enimmiltään 200€. 

Vierailija
28/28 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan et maksanut 1200€ hintaa siitä kuten alkuperäinen ostaja. 

Yleensä nuo ketkä ostavat sormuksia kalliilla luulevat että niistä saa suht saman takaisin... sitten suuttuvat kun tarjous onkin enimmiltään 200€. 

Joo itse olen kohtuullisen hintatietoinen ja seurannut näitä hintoja jo vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän