Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petolliset kausi 4 official

Vierailija
23.06.2025 |

Petollisten neljäs kausi alkaa jo syyskuussa 2025. Kaudella linnanherra Christoffer Strandberg on kutsunut Vanajanlinnaan entistä enemmän pelaajia: peräti 20 uskollista aloittaa pelin, joka kestää nyt myös pidempään kuin aiemmin. 

Petollisten päänmenoksi hän on juoninut aivan uudenlaiset lähtökohdat, jotka aiheuttavat ennennäkemätöntä epätietoisuutta ja tunnelman sähköistymistä petollisten kammiossa. 

Jännittävää. Veikkauksia kilpailijoista?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (552)

Vierailija
321/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""

SPOILER

Tuo on sinun kokemus. Ehkä olet puolueellinen (team Tuure) ja tunteesi vaikuttavat näkemykseesi?""

Koetat ihan pokkana väittää että muilla tunteellinen ja puolueellinen kokemus mutta itse olet vain neutraali havainnoitsija. Kiitos illan nauruista  :DDDDDDDDDDDD

Vierailija
322/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""

SPOILER

Tuo on sinun kokemus. Ehkä olet puolueellinen (team Tuure) ja tunteesi vaikuttavat näkemykseesi?""

Koetat ihan pokkana väittää että muilla tunteellinen ja puolueellinen kokemus mutta itse olet vain neutraali havainnoitsija. Kiitos illan nauruista  :DDDDDDDDDDDD

Näin ne asiat neutraalisti koetaan. Minä oikeassa - muut väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trailerista pystyi päättelemään että listivät Teemun sijaan Tinken.

Vierailija
324/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks noilla Tuurella, Sergeillä, Nikolla ja ketä näitä nyt on, on todella kummalliset hiukset? Ja Nikolla aina joku lätsä päässä, mitä peittelee?

Vierailija
325/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt UK Petolliset sarjan niistä petollisista, jotka ovat osanneet suunnitella pelin jo monta pudotusta eteenpäin. Vähän niin kuin shakkipelaaja.

Tällainen älykkyys puuttuu Suomen Petollisissa, jotka suunnittelevat vain yhden murhan kerrallaan.

Lisäksi tuntuu, että vaikka kausia on jo tullut 3 kpl, niin uudet pelaajat eivät viitsi katsoa vanhoja kausia ja oppia niistä.

Esim.usealla kaudella juuri päälle päsmärit moottoriturvat on äänetty ensimmäisenä ulos (ehkä poikkeus Tuure), eikä hiljaisia ole osattu arvata petollisiksi kuin vasta ihan lopussa.

Olen kanssa katsonut kaikki Petolliset UK kaudet ja täytyy kehua brittien tapaa toteuttaa tosi tv:tä. Sehän on peli, kilpailu ja osallistujat menevät pelaamaan, kilpailemaan. Tämä jo Suomessa herättää närää sekä osallistujissa että katsojissa, paheksutaan kun joku pelaa. Brittiosalllistujat

Rasittavaa että nöihin otetaan ihmisiä joilla ei mitään hajua koko formaatista. Tuo yksikin ääliö luuli että vain yksi "murhaaja" omien sanojensa mukaan..siis ei ollut yhtään selvittänyt mistä kyse. Idiootti.

Rasittavan tylsiä lampaita. Jos ohjelmaan valittaisiin taviksia nousisi taso. Nyt puolitutut bimbot miellyttävä toisiaan keskenään ja äänestävät samoin. Tuntemattomat voisivat huijata vaikka ammattinsa jne niinkuin muualla maailmalla tehty. Nelonen pelkää ettei saa katsojia. Sen sijaan se menettää loputkin näistä kun täyttää ne idiooteilla ilman sisältöä. Pitäisi valittaa formaatin omistajille.

Vierailija
326/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trailerista pystyi päättelemään että listivät Teemun sijaan Tinken.

Jep. Ääliöt. Ei ole eka kerta. Spoilaavat sisällön etukäteen.

Vierailija
327/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nyt tuon jakson ja kelasin oikein kaksi kertaa kohtauksen, jossa väitetään Tuuren käyttäytyneen huonosti. Eihän se pitänytkään paikkaansa, haha, odotin jotain ihan muuta näiden kommenttien perusteella. Tuure paljasti kaikille, myös Piian ollessa paikalla, että tämä oli valehdellut kysyttäessä edellispäivän keskustelusta. Piia oli koettanut seivata valheensa väittämällä ettei vaan muistanut, josta Tuure tokaisi ettei 50-vuotiaalla vielä niin huono muisti ole ettei edellsipäivän tapahtumia muistaisi.

Ihan turhaa kohua ja hälinää olemattomista taas. Myöhemmin jaksossa Piia itse totesi ettei tilanteessa ollut kun Tuure halkusiu pyytää anteeksi. Piia oikein painotti, että peliä ei henkilökohtaista.

SPOILER

Tuo on sinun kokemus. Ehkä olet puolueellinen (team Tuure) ja tunteesi vaikuttavat näkemykseesi? 

- - - - - - - - - - - - - - - -

Lyhyt litterointi tilanteessa, jossa istuvat paikalla Piian ja Joonan lisäksi Sergei, Pernilla, Ville, Mato. Ennenkuin Tuure tulee huoneeseen Piia puhuu Tuuresta.

Joona:  Tuure hyvä kun tulit, mulla oli kysymys: mitä.. mistä sä juttelit aamulla Sergein kaa täs kahestaan

Tuure: Sergei oli ainoa näistä viidestä ensimmäisen päivän tehtävän vastuuihmisistä, jonka kanssa mä en ollut keskustellut siitä oliko käyty keskustelua siitä, että joku niistä viidestä olisi voinut olla petollinen. Piia hyppäsi tästä... mä istuin Piian paikalla ja Piia hyppäsi: Tuure, mikä mieletön ajatus miten mä en oo voinu ajatella tällaista ja kirjoitin eilen paperille lappuun Sergei, mitä sinä muistat tästä 

Joona: mut mitä siis Sergei sanoi sulle

Tuure: Sergei sanoi mulle että tämmoista keskustelua on käyty

Joona: tottakai on käyty

Tuure: ja siitä syystä mulla on hyvin hyvin suuret syyt epäillä, että Piia valehteli minulle päin naamaa

Joona: juu

Tuure: ja mä en myöskään ajattele että Piia on niin tyhmä, mitä hän esittää tällä hetkellä. Onko sulla todella 55 vuotiaana...vai olikse 55... onks sul niin huono muisti et sä et muistanu sitä et tämmöstä keskustelua oli kuulemma käyty, kun Sergei sanoi et se oli ihan semmonen et se pomppi siellä se aihe 

Vierailija
328/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä siis tossa oli pahaa tai väärin, Tuurehan vaa toi esiin et Pia oli valehdellu ja viel Pian edessä et hän ois voinu toki kommentoida eikä vaan haukkua selän takana

Vierailija
329/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kausi ei jotenkin nyt tunnu kiinnostavalta tai jollain lailla ärsyttää. Ehkä liikaa henkilöitä joista tulee nega olo eikä oikein kiinnostavia ollenkaan.

Vierailija
330/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annimari esittää pyöreässä pöydässä melkein ensimmäistä kertaa jotain kommenttia heti kun joku heitti että varmaan ne hiljasimmat on petollisia... :D

Viki, uskollisen ei kannata kertoa kilvestään (jotta petolliset osuis siihen kilpeen) niin miks kerrot... :D

Ja Tuure ny on Tuure.

Ihmettelen jos tämä rytmiryhmä voittaa :D

Vierailija
331/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon alkanut tykätä Vikistä ka Annimarista petollisina. Hyvä valinta siis siinä mielessä, ettei heitä epäile juurikaan kukaan ja ovat sympaattisia, vetävät matalaa profiilia. Tuure on petollisista todennäköisesti ensimmäinen karkotettu. 

Tapettiin sulautuminen voi olla tässä alun sekamelskassa ihan hyvä taktiikka, mutta porukan vähetessä pitänee pystyä parempaan, jos siis meinaa voittaa kisan.

Eipä näiden avaimen etsimisestäkään mitään näytä tulevan, yrittäisivät edes.

Vierailija
332/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä tuo kahden petollisen tehtävä, siis löytää se avain kolmannen petollisen selvittämiseksi. Jos vähänkin on nähty vaivaa avaimen piilottamiseen, on sen löytäminen isosta linnasta mission impossible ja vielä herättämättä muiden huomiota. Tai sitten käy todella hyvä säkä.

Brittien petolliset on ihan hirveä, kauhea kakofonia. Joillain on aina tapana kehua ulkomaista versiota, oli se millainen tahansa. Suomalaiset ovat sitä paitsi suomalaisia, eivät brittejä ja jo siksikin pelistä tulee vähän erilainen. Kiinalaiset tekisi tuon varmaankin ihan eri tavalla.

Mielipide vaan vahvistuu, tämä kausi ei yllä edellisen tasolle.

Vierailija
333/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä tuo kahden petollisen tehtävä, siis löytää se avain kolmannen petollisen selvittämiseksi. Jos vähänkin on nähty vaivaa avaimen piilottamiseen, on sen löytäminen isosta linnasta mission impossible ja vielä herättämättä muiden huomiota. Tai sitten käy todella hyvä säkä.

Brittien petolliset on ihan hirveä, kauhea kakofonia. Joillain on aina tapana kehua ulkomaista versiota, oli se millainen tahansa. Suomalaiset ovat sitä paitsi suomalaisia, eivät brittejä ja jo siksikin pelistä tulee vähän erilainen. Kiinalaiset tekisi tuon varmaankin ihan eri tavalla.

Mielipide vaan vahvistuu, tämä kausi ei yllä edellisen tasolle.

Avain oli huoneen ovessa, kulkivat siitä jatkuvasti. Eivät edes koettaneet etsiä.

Vierailija
334/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä siis tossa oli pahaa tai väärin, Tuurehan vaa toi esiin et Pia oli valehdellu ja viel Pian edessä et hän ois voinu toki kommentoida eikä vaan haukkua selän takana

Eipä siinä edes ääntä korotettu. Mielestäni noloa oli vaan, että Piia jäi kiinni valheesta 

Vierailija
335/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""

SPOILER

Näin ne asiat neutraalisti koetaan. Minä oikeassa - muut väärässä.

Mutta jos ei ajattele Tuuresta/kenestä tahansa mitään negatiivista eikä liioin positiivistakaan, eikö silloin ajattele ko. henkilöstä neutraalisti?

Itselleni vielä tässä vaiheessa neutraaleihin hahmoihin lukeutuu mm. Ringa, Saana, Jonsu, Kaitsu, Ville, Mato, Annimari, Sergey, Viki, Susanna ja oikeastaan suurin osa.

Vierailija
336/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jakson lopussa Piia ja Tuure juttelee kaksin ja Tuure sanoo että haluaa Piian tietävän, että arvostaa tätä suuresti jonka Piia lähes keskeyttää sanoen että kyllä hän tietää. Pariinkin otteeseen Piia siinä toteaa ettei tämä ole henkilökohtaista mitä pelissä sanotaan tai tehdään.

Eli ei tarvinne muidenkaan muuta väittää? Peli on peliä.

Vierailija
337/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jakson lopussa Piia ja Tuure juttelee kaksin ja Tuure sanoo että haluaa Piian tietävän, että arvostaa tätä suuresti jonka Piia lähes keskeyttää sanoen että kyllä hän tietää. Pariinkin otteeseen Piia siinä toteaa ettei tämä ole henkilökohtaista mitä pelissä sanotaan tai tehdään.

Odotas vaan, joku "neutraali" kohta kertoo kuinka asiat oikeasti on ja kuinka tunteissaan piehtaroivan Piian kokemus on väärä

Vierailija
338/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viki, uskollisen ei kannata kertoa kilvestään (jotta petolliset osuis siihen kilpeen) niin miks kerrot... :D

Tuohan oli vaan hyvä juttu. Nyt kun ketään ei ilmeisesti murhata tulevana yönä ja kaikki tietää Vikillä olleen kilven, häntä pidetään todennäköisemmin uskollisena, jonka kilpeen petollisten nuoli osui. Tosin tiedetään, että jollain toisellakin oli kilpi, mutta silti Vikin uskollisuuspisteet kasvoi muiden silmissä.

Vierailija
339/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotas vaan, joku "neutraali" kohta kertoo kuinka asiat oikeasti on ja kuinka tunteissaan piehtaroivan Piian kokemus on väärä

Kylläpäs sinulla nyt meni tunteisiin.

Vierailija
340/552 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ennakkojaksossa ei tapahtunut mitään kiinnostavaa, kun tästä yhdestä ja samasta keissistä jankataan täällä sivukaupalla? Lopettakaa jo tuo vänkäys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi