Miksi tuota "pridea" vietetään kokonainen kuukausi, muita asioita vain yhden vuorokauden?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi juuri nuo vähemmistöt saavat lippunsa ja härpäkkeensä firmojen, kirjastojen jne. kylkeen?
Samaa ihmettelen, itselläni ei todellakaan ole mitään homoja vastaan, mutta eikö tää pikkuisen mene yli äyräiden. Onhan niitä muitakin vähemmistöjä, joiden oikeuksia voisi puolustaa.
Useimmilla meistä on perheenjäseniä ja ystäviä, jotka kuuluvat seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön ja joita rakastamme. Miksipä emme juhlisi heidän kanssaan?
Miksi läheisten/ystävien seksuaalista suuntautumista pitäisi erikseen juhlia? Jokaisen henkilökohtainen asia, mistä pitää ja ketä rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan juhli tai vietä pridea ollenkaan, vaikka olenkin homo.
Valtaosa seksuualivähemmistöistä ei osallistu.
Onhan tämä pride-väki tehnyt itsekkin selväksi, että ei riitä se että olet homo, vaan täytyy myös käyttäytyä heidän määrittämän mallin mukaisesti.
Mitähän tuo tarkoittaa? Prideen osallistuu monet eri yhteisöt ja yhdistykset. Seksuaalinen tasavertaisuus on ihmisoikeuskysymys. Siellä ollaan juuri sen takia. Kukin omalla tavallaan. Useimmat ihan normaalisti pukeutuneita ja tavallisia ihmisiä. Ja eri kaupungeissa Pride on eri aikaan. Ei pelkkä yhden kk tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shokkipaljastus: Ei sitä ole pakko viettää.
On sitä, koska muuten kuulemma vastustat ihmisoikeuksia. Pahalta tuo kuulostaa.
Näinhän se on. En itse osallistu, mutta olen hengessä mukana ja ymmärrän miksi Pride on edelleen tärkeä. Sen tärkeyden huomaa näistä kommenteistakin. Monet ihmiset eivät antaisi "erilaisille" ihmisille oikeutta olla olemassa. Ainakaan näkyä tai kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä pride-väki tehnyt itsekkin selväksi, että ei riitä se että olet homo, vaan täytyy myös käyttäytyä heidän määrittämän mallin mukaisesti.
Tuo ei nyt pidä paikkaansa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan pitää. Ne on pahimpia nazzeja ne itse...
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta jokainen saa olla mikä tahansa homo lesbo panseksuaali pinseksuaali mitä näitä nyt onkaan ( joka vuosi tulee uusia käsitteitä?)
Mutta ANTAKAA meidän normaalien ihmisten elää ja olla rauhassa. Hörhöilkää ihan keskenänne vaan. Suomessa on hyvät olot kaikilla hörhöläisillä. Vrt. esim Venäjälle tai Irakiin, Somaliaan yms.
Mitä enemmän vouhotatte, sitä enemmän saatte paskaa niskaanne.
Voin näin "normaalina" elää rauhassa, vaikka Pride on olemassa. Miksi toiset eivät anna heidän elää rauhassa?
Onko tuo sateenkaarilippu muuten edes lippu, jolla saa virallisesti liputtaa? Liputtaminen on tarkasti säänneltyä, ja yleensä saa liputtaa lähinnä Suomen lipulla, jonkin muun maan lipulla tai yrityksen lipulla.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelee moni homokin, joka on kyllästynyt jatkuvaan pakottamiseen.
Mihin pakottamiseen? Miten Pride näkyy arjessasi? Muutama firma käyttää mainoksissaan sateenkaarta ja siihen jää Pride ainekin omalla kohdallani. Mitenkään muuten tuo ei arkeeni vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Pridea tulisi sinusta viettää?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ANTAKAA meidän normaalien ihmisten elää ja olla rauhassa. Hörhöilkää ihan keskenänne vaan. Suomessa on hyvät olot kaikilla hörhöläisillä. Vrt. esim Venäjälle tai Irakiin, Somaliaan yms.
Miten sinun ei anneta elää ja olla rauhassa? Kohtaatko arjessasi ainuttakaan vähemmistönedustajaa ikinä? Mitä joudut arjessasi tekemään, mihin Pride vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Pridea tulisi sinusta viettää?
Marssittaa koko sakki lopuksi leirille kaupungin laidalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska heteroutta juhlitaan ne 11 muuta kuukautta :D
Miten? Ainoatakaan hetero-karnevaalia ei ole nähty. Saati jotakin hetero-lippua kiskottu tankoon.
ja kuitenkin päivittäin on uutisissa heteroparisuhteista juttuja tai ihmiset kertovat puolisoistaan. Miksei se ole heterouden pakottamista, jos vähemmistön kohdalla kyse on pakottamisesta?
Kohta ei riitä kuukausi. Vuosi. Vuosikymmen. Ja kaikki, jotka ei huuda ihanaa, ihanaa, joutuu pakkotyöleirille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän. Pelkkä politisoitunut karnevaali, mikä poissulkee väkeä poliittisten mielipiteiden yms. vuoksi. Tasa-arvo on pelkkää sanahelinää, minkä taakse verhoutuu yksioikoinen ideologia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska heteroutta juhlitaan ne 11 muuta kuukautta :D
Miten? Ainoatakaan hetero-karnevaalia ei ole nähty. Saati jotakin hetero-lippua kiskottu tankoon.
ja kuitenkin päivittäin on uutisissa heteroparisuhteista juttuja tai ihmiset kertovat puolisoistaan. Miksei se ole heterouden pakottamista, jos vähemmistön kohdalla kyse on pakottamisesta?
Ai? Uutiset ja jutut heteroista on juhlimista...
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei riitä kuukausi. Vuosi. Vuosikymmen. Ja kaikki, jotka ei huuda ihanaa, ihanaa, joutuu pakkotyöleirille.
Siirsitkö puheen persuihin?
Sateenkaari oli takavuosina yksi kauneimpia näkymiä. Nykyinen sateenkaari herättää enempi pahoinvointia. 🤮
Se on modernisoitu versio tunnetusta klassikosta
Ylpeys ja ennakkoluulo
Mitä tehdä tän ahdistuksen kanssa? On ollut jo vuosia. Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja on ollut kaikennäköisiä kavereita. Ei siinä mitään mutta kun tää agenda on niin agg ressiivinen ja politisoinut.
Ei voi enää mitään viihteestä nauttia tai ylipäätän käydä edes kaupoilla kun joka paikassa on tää ns. Pride huntu päälle. Jopa kirkkokin. Ei oo enää yhtäkään paikka missä tämä ideologia ole.
Tuntuu et asuis n Saksassa jossa on punaisia lippuja joka paikassa mihin katot.
Mua alkaa ahdistaa kuinka ylimitoitettu asia ja mitä se oikein ajaa?
Mulla on jopa syyllinen olo siitä että olen normaali perinteinen nainen. Koen että on vaikee olla sellainen nykyään.
Leirille!