Miksi tuota "pridea" vietetään kokonainen kuukausi, muita asioita vain yhden vuorokauden?
Kommentit (148)
Ovat niin erikoisia ihmisiä, haluavat huomiota. Tasa-arvosta eivät tiedä mitään.
Huomio huomio huomio. Minä minäminä. Eihän siinä muuta syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi juuri nuo vähemmistöt saavat lippunsa ja härpäkkeensä firmojen, kirjastojen jne. kylkeen?
Samaa ihmettelen, itselläni ei todellakaan ole mitään homoja vastaan, mutta eikö tää pikkuisen mene yli äyräiden. Onhan niitä muitakin vähemmistöjä, joiden oikeuksia voisi puolustaa.
Useimmilla meistä on perheenjäseniä ja ystäviä, jotka kuuluvat seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön ja joita rakastamme. Miksipä emme juhlisi heidän kanssaan?
Näin on, aina ovat KAIKISSA juhlissa mukana, ovat perheenjäseniä. Miksi he haluaisivat erikseen omat juhlat? Tätä just en ymmärrä miksi heidän pitää eriytyä?
Vierailija kirjoitti:
Taas vedit kristityt tähän. Unohdit esim ramadanin. Tai juutalaisten hanukan. Paljastit itsesi olet kristofoobikko ja pointtisi juhlia koko pride hömppää on teennäinen agstaaminen sitä vastaan minkä syvällä sisimmässäsi tiedät oikeaksi ja terveeksi.
Olit ihan oikeassa, olen pakana ja vietän pakanoiden juhlia. Syvällä sisimmässäni tiedän pakanallisuuden oikeaksi ja terveeksi. Olen surullinen teistä satukirjaan uskovista.
Älä ole. Minä tiedän missä vietän ikuisuuteni. Mutta sinä et. Minua säälittää sinä ja kaltaisesi ketkä marssivat laveaa tietä kohti kadotusta.
20 vuotta sitten marssijoita oli vain 1500 nyt 100 000, mitä ihmettä on tapahtunut?
https://ranneliike.net/artikkelit/8030/helsinki-pride-2006-kulkue--puis…
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten marssijoita oli vain 1500 nyt 100 000, mitä ihmettä on tapahtunut?
Höpön Löppön
Miksi tätä Pridea pitää juhlistaa joka paikassa ja niin hiton pitkään? Itselläni ei sinänsä ole mitään homoja ja lesboja vastaan. Hyviä ystäviäni, koulu- ja työkavereita on lesboja ja homoja ja melko läheinen sukulainenkin on lesbo. Transujakin tunnen monta henkilökohtaisesti. Silti tuntuu, että tuota ideologiaa tyrkytetäån nykyään vähän liikaa. Miksi lipputankoon pitää vetäistä sateenkaarilippu? Eikö Suomen lippu riitä, niin kuin muillekin? Koska heterot saavat oman kuukautensa, ja marssinsa?
koska heteroutta juhlitaan ne 11 muuta kuukautta :D
Vierailija kirjoitti:
Suuren yleisön asenne homoseksuaalisuuteen on muuttunut. Ja varmaan on myös yleisempää välittää julkisesti sosiaalisista kysymyksistä. 20 vuotta sitten nuoriksi laskettiin vielä sukupolvi X:n jäseniä joille oli tärkeää olla liian cool välittääkseen mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi juuri nuo vähemmistöt saavat lippunsa ja härpäkkeensä firmojen, kirjastojen jne. kylkeen?
Samaa ihmettelen, itselläni ei todellakaan ole mitään homoja vastaan, mutta eikö tää pikkuisen mene yli äyräiden. Onhan niitä muitakin vähemmistöjä, joiden oikeuksia voisi puolustaa.
Useimmilla meistä on perheenjäseniä ja ystäviä, jotka kuuluvat seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön ja joita rakastamme. Miksipä emme juhlisi heidän kanssaan?
ja alkoholisteja :D juhlitaan niittenkin kaa
Yksinäisten lasten ja nuorten kuukausi olisi kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pieniä persunpentuja niin kovasti ahdistaa pride?
Pelkäättekö itse paljastuvanne homoiksi kun teillä jöpöttää ns. väärässä kohdassa?
Se onkin aiheellinen pelko, koska homofobia on yleensä oire latentista homoseksuaalisuudesta.
Joka on normaalia ja täysin ok. Tulkaa pois kaapista, saatte happea.
Ei terveitä ihmisiä pervoilu kiinnosta. Ei tuossa mittakaavassa.
Totta. Terveet ihmiset eivät edes huomaa koko Pride-kuukautta. Kukaan joka ottanut osaa tähän keskusteluketjuun ei voi kutsua itseään terveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas vedit kristityt tähän. Unohdit esim ramadanin. Tai juutalaisten hanukan. Paljastit itsesi olet kristofoobikko ja pointtisi juhlia koko pride hömppää on teennäinen agstaaminen sitä vastaan minkä syvällä sisimmässäsi tiedät oikeaksi ja terveeksi.
Olit ihan oikeassa, olen pakana ja vietän pakanoiden juhlia. Syvällä sisimmässäni tiedän pakanallisuuden oikeaksi ja terveeksi. Olen surullinen teistä satukirjaan uskovista.
Älä ole. Minä tiedän missä vietän ikuisuuteni. Mutta sinä et. Minua säälittää sinä ja kaltaisesi ketkä marssivat laveaa tietä kohti kadotusta.
itse asiassa jos et oo tehny asialle mitään et pääse taivaaseen :D ei se sun säännöillä mee jos siihen kirjaan uskot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlan pituushan riippuu juhlijoista. Ei kukaan estä sinua viettämästä vappua koko toukokuun ajan jos vain kunto kestää.
Ai transhuille ja therianeille on tärkeää bilettää koko kuukausi?
Ei kai se välttämättä ole tärkeää. Ehkä monet Prideen osallistujat ovat vaan parempia bilettäjiä kuin monet meistä heteromiehistä joita ei saa esimerkiksi tanssilattialle ilman kahden promillen humalaa.
Koko hommassa ei ole mitään juhlimisen arvoista. Ei mitään. Sairaat huutaa että olen sairas ja jotkut muut hymisee mukana. Loput terveet ihmiset häpeää silmät päästään.
Ai terveet häpeävät muiden seksuaalisuutta?
Sinä tässä sairas olet ja häpeät itseäsi. Voi pientä raukkaa. Sinua ei ole rakastettu ikinä, joten et osaa rakastaa. Häpeät vain. Kadehdit muita, jotka rakastavat ja ovat omia itsejään. Sinä olet tyhjä.
Itse vietän prideä ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, juurihan täällä vietettiin juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
koska heteroutta juhlitaan ne 11 muuta kuukautta :D
Ei todellakaan juhlita. Eivät kaupungit järjestä mitään heteromarsseja, eikä heteroliputuksia. Ihan paskapuhetta puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, aina ovat KAIKISSA juhlissa mukana, ovat perheenjäseniä. Miksi he haluaisivat erikseen omat juhlat? Tätä just en ymmärrä miksi heidän pitää eriytyä?
Eihän se olekaan heidän erillinen juhlansa, vaan kaikille avoin. Itsekin menen sinne viettämään kivan päivän lasteni ja kavereideni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eiköhän niitä tule lauantaina Prideenkin. Tervetuloa vaan.