Äly hoi? HS kertoo, että nuoret kiipeilevät nyt TikTokin innostamana korkeiden rakennusten katoilla
Ihmettelinkin yksi ilta, kun lenkkeilin Helsingissä läheisen koulun ohi ja pihalla oli porukka teinejä, jotka olivat saaneet lokin kimppuunsa. Huomasin sitten, että yksi heistä on katolla ja lokilla oli vissiin pesä munineen siellä.
HS kertoo, että nuoret pyrkivät kiipeilemään myös Kalasataman korkeiden kerrostalojen katoille ja ovat jopa murtautuneet sorkkarautaa käyttäen tiloihin. Myös ovikoodeja jaetaan somessa. Asukkaat pelkäävät näitä teinilaumoja ja pitävät toimintaa hengenvaarallisena.
Kommentit (35)
Ruottissa emäntä teki tiktokhaastetta ja iski raakan kananmunan täysillä lapsensa kasvoihin. Sai jotain sakkoa siitä.
Tulisi joku aurinkoisku ja tuhoaisi tiktokit ja muut sairaat alustat.
Trumpikin oli innokkaana enne valintaansa sulkemassa tiktokia, mutta ei siten uskaltanut kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Annetasn kiivetä ja pudota, laji jalostuu.
Sun lapsia.
Siinäs kiipeilevät. Ovatpa tippuessaan pois geenipoolista.
Vierailija kirjoitti:
Darwin-palkintoja taas jaossa.
Juuri näitä.
Tyhmät nuoret menee mukaan näihin villityksiin. Fiksut nuoret eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetasn kiivetä ja pudota, laji jalostuu.
Syntyvyys on muutenkin tosi alhaalla, ei meillä ole varaa menettää lapsia ja nuoria.
Ihmiskunnalla ei ole varaa siihen että somen kasvattamattomista tulee aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Tiktokin takia on kuollut paljon tyhjäpäitä
Ja hyvä niin.
Tiktok tuo kiinalaisten digitaalinen aivomädätysase länsimaita vastaan. Ei varmaan tarvi ihmetellä mikseivät itse käytä sitä siellä
Vierailija kirjoitti:
Nää pilvenpiirtäjät tarvitsee käytännössä 24/7 vartijat. Samalla se voisi toimia ovimiehenä niinkuin New Yorkissa.
asukkaat varmasti haluavat maksaa nämä kulut?
Kyllä mä kiipeilin tornitalojen katoille jo 25 vuotta sitten, vaikka ei tiktokia ollut keksittykään. Nykyään olen monen lapsen äiti ja valittava tantta, jonka mielestä ennen oli paremmin.
Tajuatteko, että ei ne nuoret noita juttuja siksi tee, että ovat tyhmiä, vaan se että he luulevat nuorena olevansa kuolemattomia ihan vaan ihmisbiologian takia? Me kiipeiltiin pikkulapsina kerrostalon katoilla, ja mulla on ollut parhaimmillaan todistuksen ka 9,5. Kumma kyllä liikunta ei ollut 10. Johtui varmaan siitä, ettei ollut niitä hemmetin tornitaloja. Nyt pelottaa pelkkä pakollinen okt:n katolle kiipeäminen.
Vierailija kirjoitti:
Darwin-palkintoja taas jaossa.
Ei vaan tulevaisuuden rohkeita menestyjiä. Ei rajoja. Se on nykypäivän ajatusmaailma.
Mä kiipesin 4-vuotiaana naapurien talon katolle.
Sen jälkeen olenkin viisastunut enkä ole enää kiipeillyt.
Nykynuoret varmaan vaikka tappaisivat seurustelukumppaninsa, jos jossain tiktokvideossa neuvottaisiin tekemään niin.
Se auttaakin, kun vanhemmat sanoo, ettei katoilla saa kiipeillä.