Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine keskimäärin 159/100. Kuinka paha?

Vierailija
23.06.2025 |

Ikää on 57 vuotta ja reippaasti vyötärölihavuutta. En nuku säännöllisesti, vaan silloin kun ehdin ja väsyttää. Yleensä siis mukkumasn vasta kuolemanväsyneenä. Saatan valvoa 2 vuorokautta ja sitten nukkua 12 tuntia. Keskimäärin unta tulee alle 5 tunyia vuorokaudessa, koska työt vaativat huomiota myöhään yöhön asti. Nyt lomalla, joten ehdin nukkumaan enemmän. Mutta aina ei viitsi. 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri sai vastaavilla paineilla lievän aivoverevuodon.

Millainen kaverisi on nykyisin?

Vierailija
42/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema korjaa korkeat verenpaineet. Jatka vaan samaan malliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla mahdoton asia ottaa pari pilleriä joka päivä. Vaikka olet pärjännyt tähän asti, ei se tarkoita että aina jatkossakin pärjäisit. Jos sulla on joku keskittymishäiriö tms etkä pysty toimimaan normaalisti niin siihenkin kai lääkitystä saa.

Kyllä se vähän on. Koska en elä muutenkaan säännöllisesti. Olen esim. Yrittänyt syödä vitsmiinipillereitä aamiaisella. Mutta kun en läheskään aina ehdi/viitsi/muista syödä aamiaista. Tai vaikka söisin, niin pää on niin täynnä muita ajatuksia, että unohdan ne pillerit siitä. Ehkä pari kertaa viikossa tulee oikeasti syötyä. Nyt söin aamiaisen ja muistin ne pilleritkin, mutta kello on jo 14 😂

niin että kun saat massiivisen kohtauksen ja jäät kuin ihmeen kaupalla henkiin ja sairaalasta annetaan liuta pillereitä jatkohoitoon, niin ei kiinnostele? Aha. No jatka sitten noin, ei kiinnostele meitäkään.

Muutenkin ärsyttää tämä viesti: kyselee ohjeita ja sitten kun niitä annetaan, niin naureskelee.

Vitutt^aa tuollaiset pellet. Olet henkisesti jäänyt teinin tasolle vaikka ikää on 57!!!

Vierailija
44/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paha. Itse olen vanhempi ja jouduin lääkitykselle, kun oli keskimäärin 86/135

Just. Ja mulle sanottiin tavoitearvoksi 85/130.

Kerran olin sairaalassa ja mittasivat verenpaineen joka aamu juuri herättyä. Kolmena aamuna peräkkäin oli tasan 120/70. Neljäntenä tulivat mittaamaan myöhemmin kun olin ehtinyt ryystämään pari kuppia kahvia ja sain lukemat 143/85. Heti alkoivat tunkemaan lääkitystä kuin olisi ollut pahakin tauti paallä. Varmaan rahan takia. Mikä tahansa verenpaineen arvo on kuitenkin parempi kuin 0/0. 

Niin siis Suomessa mitataan alapaine 85  yläpaine 130 .  Elikkä näin ollen alapaine on koholla sairaasti.  Kofeiinia salmiakki lakritsi nostaa veren painetta niin että sydän hakkaa . Hyvä se on että hakkaa kuin ei.  Mutta oikean käden keski ja nimetön sormi vasemman käden ranteen sisäpuolen verisuonen päälle , etsi sydämen tykytys ja laske minuutin ajan . Montako kertaa sydän pumppaa verta minuutissa kellosta katso ja laske niin tiedät. Kun kyttää ruumista jää henkinen puoli unohduksiin miten se voi ??  

Vierailija
45/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainelääkitys pelastaa henkiä, korkea verenpaine ei. Se on oikeasti vaarallista ja johtaa monien elinten ongelmiin, ei vain sydän, suonet ja aivot vaan myös esim munuaiset saattaa pettää tuon seurauksena. Jos et kaipaa dialyysin määrittelemää elämää (joka tuntuu sinun rytmillesi täysin mahdottomalta, kun et pilleriäkään viitsi....) niin nyt tuo verenpaine kuntoon. Jos elämä on pelkkää surinaa päässä niin pitäisi myös selvittää onko sulla keskittymisongelmia vai mistä johtuu ettet voi mitään säännöllisesti tehdä.

Vierailija
46/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon. Usein paineet laskee jo kun ottaa päivittäisen 30 min kävelylenkin käyttöön, vähentää suolaa ja juo tarpeeksi vettä. Jos sinulla on oma verenpainemittari niin on helppo kokeilla.

Käy nyt 30 min kävelylenkki ja mittaa verenpaine 30 min kuluttua siitä. Lisää myös tuota veden juontia ja seuraa miten verenpaine muuttuu. Yleensä muuttuu jo päivässä, kun juo 2 litraa vettä. Kannattaa itse tehdä toimia ennen kuin turvautuu terveydenhuoltoon. Uni on tärkeää.

Tietty, jos sinulla on salakavalasti jo tullut verenpainetauti niin lääkityskin on tarpeen. Omahoito on kuitenkin tärkeää. 

Yritän koko ajan tsempata itseäni juomaan ja liikkumaan, mutta vaikeaa on, koska se on jotenkin ihan olemukseni vastaista. 1,5 litraan päivässä olen parhaimmillaan päässyt, mutta silloin koko ajan huono olo, kun maha on ihan pinkeänä siitä nesteeestä. Ja liikunta jää helposti suunnitelmien tasolle, koska se väsyttää minua ihan valtavasti. Eilen kävin kävelylenkillä joskus näihin aikoihin. Sen seurauksena nukuin koko loppupäivän ja jäi monta asiaa hoitamatta. Ja tietysti valvoin sitten koko yön, mutta meni enimmäkseen somen selailuksi. Ainakaan seuraavaan neljään päivään en ehdi lenkille, koska on paljon asioita hoidettavana, enkä voi riskeerata jaksamistani.

-ap

Sehän on vaan hyvä, että liikunta auttaa sinua nukkumaan.

Sun täytyy tehdä niin päin, että teet ensin pakolliset tehtävät, ja sen jälkeen käyt kevyellä kävelylenkillä. 

Sinun täytyy joka tapauksessa nukkua enemmän ja säännöllisemmin. Voit jo pelkästään sillä saada kiloja pois vyötäröltä ja jaksamista arkeesi.

Käy myös lääkärillä hoitamassa terveysasiasi kuntoon.

Vierailija
47/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekn on niin et glyseriinit rasvaa kuin glukoosia sokeria. Hampaat menee ensin sitten sisäkalut. Näkö. Verisuonet rasvassa ja glugoosissa.  Tosta ei voi enää parantua mutta hidastaa voi kun laskee vähitellen kofeiinia ei kokonaan. Kävele rauhallisesti ravistele käsiä mutta älä ahmi mitään . Jätä jäätelöt. Tuo kirkas hyytelö sokeri kuin glugoosisiirappi on tappavaa myrkkyä. Kuin ne keinohomeet juustoista kuin kaikki sininen . Jos alipaine on 100 voi sanoa hyvästi paha maailma. Jos pulssi hakkaa kovaa urheilussa se on tilapäistä mutta jos normi arkena hakkaa jatkuvasti sataa niin jarrutus. 

Vierailija
48/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon. Usein paineet laskee jo kun ottaa päivittäisen 30 min kävelylenkin käyttöön, vähentää suolaa ja juo tarpeeksi vettä. Jos sinulla on oma verenpainemittari niin on helppo kokeilla.

Käy nyt 30 min kävelylenkki ja mittaa verenpaine 30 min kuluttua siitä. Lisää myös tuota veden juontia ja seuraa miten verenpaine muuttuu. Yleensä muuttuu jo päivässä, kun juo 2 litraa vettä. Kannattaa itse tehdä toimia ennen kuin turvautuu terveydenhuoltoon. Uni on tärkeää.

Tietty, jos sinulla on salakavalasti jo tullut verenpainetauti niin lääkityskin on tarpeen. Omahoito on kuitenkin tärkeää. 

Yritän koko ajan tsempata itseäni juomaan ja liikkumaan, mutta vaikeaa on, koska se on jotenkin ihan olemukseni vastaista. 1,5 litraan päivässä olen parhaimmillaan päässyt, mutta silloin koko ajan huono olo, kun maha on ihan pinkeänä siitä nesteeestä. Ja l

Seuraavat kaksi viikkoa teet näin:

Laitat puhelimen lentotilaan klo 20 etkä katso sitä ennen aamua. Etkä mitään muitakaan näyttöjä. 

Menet petiin klo 22, nukutti tai ei. Unimaski silmille, jos huone on liian valoisa.

Nukkuminen on tärkempää kuin syöminen. Yksi tunti ennen puoltayötä vastaa kahta tuntia sen jälkeen. 

Keskity ensin näihin äläkä ota stressiä syömisistä tai liikkumisista. 

Vierailija
49/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx kehonrakentaja kuoli vessaan kun oli kovalla ja ponnisti kuin synnytyksessä tehdään.  Doping aineita ja kalkkia verisuonet täynnä. Yksi nainen kuoli proteiinipatukoihin. Ette edes tiedä mitä niissä on kuten öljyjä. 

Vierailija
50/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo jotakin toimia vaatisi. Jos suolaa pystyy reippaasti vähentämään niin se ainakin ensi alkuun. Jos sattuu lakuista pitämään niin nekin pois. Ehkä olisi lääkityskin paikallaan.

Ehkä? Ehdottomasti jos haluaa elinvuosia enemmän kuin nyt luvassa olevat viisi

Vierailija
51/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on niin että ylityöt ja raataminen aiheuttaa adrenaliinin takia sokeritason laskun kun verensokeri laskee pyörtyy tai menee heikoksi. Siksi on hyvä muistaa pitää tauko juoda vettä ja syödä suklaapatukka tai appelsiini.  

Vierailija
52/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat lähes kaikki heti herättyä mitattuja. Iltamittausta en koskaan muista, koska nukahdan silloin kun olen niin väsy, että aivotoimintaa ei enää juurikaan ole.

-ap 

Vierailija
53/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla mahdoton asia ottaa pari pilleriä joka päivä. Vaikka olet pärjännyt tähän asti, ei se tarkoita että aina jatkossakin pärjäisit. Jos sulla on joku keskittymishäiriö tms etkä pysty toimimaan normaalisti niin siihenkin kai lääkitystä saa.

Kyllä se vähän on. Koska en elä muutenkaan säännöllisesti. Olen esim. Yrittänyt syödä vitsmiinipillereitä aamiaisella. Mutta kun en läheskään aina ehdi/viitsi/muista syödä aamiaista. Tai vaikka söisin, niin pää on niin täynnä muita ajatuksia, että unohdan ne pillerit siitä. Ehkä pari kertaa viikossa tulee oikeasti syötyä. Nyt söin aamiaisen ja muistin ne pilleritkin, mutta kello on jo 14 😂

niin että kun saat massiivisen kohtauksen ja jäät kuin ihmeen kaupalla henkiin ja sairaalasta annetaan liuta pillereitä jatkohoitoon, niin ei kiinn

En kysellyt ohjeita vaan kartoitan mielipiteitä. Ei tule mieleenkään tanssia toisten ihmisten ohjeiden mukaan. Luen ne, teen itselleni tiekartat ja kuljen sinne minne itse haluat.

- ap

Vierailija
54/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekn on niin et glyseriinit rasvaa kuin glukoosia sokeria. Hampaat menee ensin sitten sisäkalut. Näkö. Verisuonet rasvassa ja glugoosissa.  Tosta ei voi enää parantua mutta hidastaa voi kun laskee vähitellen kofeiinia ei kokonaan. Kävele rauhallisesti ravistele käsiä mutta älä ahmi mitään . Jätä jäätelöt. Tuo kirkas hyytelö sokeri kuin glugoosisiirappi on tappavaa myrkkyä. Kuin ne keinohomeet juustoista kuin kaikki sininen . Jos alipaine on 100 voi sanoa hyvästi paha maailma. Jos pulssi hakkaa kovaa urheilussa se on tilapäistä mutta jos normi arkena hakkaa jatkuvasti sataa niin jarrutus. 

Ei hakkaa. Syke on tosi matala. Varsinkin aamupäivisin järjestään alle 60.

-ap

Vierailija
55/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laittaa elämänsä tärkeysjärjestykseen. Toisille sen on terveys ja toisille työ...

Vierailija
56/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kysellyt ohjeita vaan kartoitan mielipiteitä. Ei tule mieleenkään tanssia toisten ihmisten ohjeiden mukaan. Luen ne, teen itselleni tiekartat ja kuljen sinne minne itse haluat."

Vaikutat yhtä tärähtäneeltä kuin eräs tuttavani, joka selitti samanlaista soopaa. Lopputulema olikin sitten aika ikävä.

Vierailija
57/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen laittaa elämänsä tärkeysjärjestykseen. Toisille sen on terveys ja toisille työ...

Totta. Mutta ei ole minulle työkään tärkeää. Tärkeintä olisi mukavuus. Mutta valitettavasti ilman rahaa ei ole mukavuutta, joten töitäkin on tehtävä.

Vierailija
58/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiekarttasi johtaa hautuumaalle, mutta jokainen tekee omat valintansa. Ei ainakaan tarvitse kärvistellä pitkäaikaispotilaana vuodeosastolla, kun viisissäkymmenissä lähtee tästä maailmasta. 

Vierailija
59/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paha. Itse olen vanhempi ja jouduin lääkitykselle, kun oli keskimäärin 86/135

Just. Ja mulle sanottiin tavoitearvoksi 85/130.

Kerran olin sairaalassa ja mittasivat verenpaineen joka aamu juuri herättyä. Kolmena aamuna peräkkäin oli tasan 120/70. Neljäntenä tulivat mittaamaan myöhemmin kun olin ehtinyt ryystämään pari kuppia kahvia ja sain lukemat 143/85. Heti alkoivat tunkemaan lääkitystä kuin olisi ollut pahakin tauti paallä. Varmaan rahan takia. Mikä tahansa verenpaineen arvo on kuitenkin parempi kuin 0/0. 

LOPETA PELOTTELU!!!

SIIS VIHAAN SUA.

Vierailija
60/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En kysellyt ohjeita vaan kartoitan mielipiteitä. Ei tule mieleenkään tanssia toisten ihmisten ohjeiden mukaan. Luen ne, teen itselleni tiekartat ja kuljen sinne minne itse haluat."

Vaikutat yhtä tärähtäneeltä kuin eräs tuttavani, joka selitti samanlaista soopaa. Lopputulema olikin sitten aika ikävä.

Riippuu ihan siitä, mitä pitää ikävänä. Tärkeintä on saada olla omaehtoinen ja elää niin kuin itseä huvittaa. Mahdollisimman paljon niin luin on itselle mukavinta ja hauskinta. Silloin sillä ei ole niin paljon merkitystä, että kauanko se kestää. Terkuin ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan