Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine keskimäärin 159/100. Kuinka paha?

Vierailija
23.06.2025 |

Ikää on 57 vuotta ja reippaasti vyötärölihavuutta. En nuku säännöllisesti, vaan silloin kun ehdin ja väsyttää. Yleensä siis mukkumasn vasta kuolemanväsyneenä. Saatan valvoa 2 vuorokautta ja sitten nukkua 12 tuntia. Keskimäärin unta tulee alle 5 tunyia vuorokaudessa, koska työt vaativat huomiota myöhään yöhön asti. Nyt lomalla, joten ehdin nukkumaan enemmän. Mutta aina ei viitsi. 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri sai vastaavilla paineilla lievän aivoverevuodon.

LOPETA.

Vierailija
22/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla mahdoton asia ottaa pari pilleriä joka päivä. Vaikka olet pärjännyt tähän asti, ei se tarkoita että aina jatkossakin pärjäisit. Jos sulla on joku keskittymishäiriö tms etkä pysty toimimaan normaalisti niin siihenkin kai lääkitystä saa.

Kyllä se vähän on. Koska en elä muutenkaan säännöllisesti. Olen esim. Yrittänyt syödä vitsmiinipillereitä aamiaisella. Mutta kun en läheskään aina ehdi/viitsi/muista syödä aamiaista. Tai vaikka söisin, niin pää on niin täynnä muita ajatuksia, että unohdan ne pillerit siitä. Ehkä pari kertaa viikossa tulee oikeasti syötyä. Nyt söin aamiaisen ja muistin ne pilleritkin, mutta kello on jo 14 😂

No jos elämäsi ei ole sinulle tärkeä, niin mistäs täällä kyselet. Menee se loppuaika sairaalassa vihanneksenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli samoja lukuja, puolikas verenpainelääke auttoi tiputtamaan luvut normaaliksi 120/75

Vierailija
24/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huomiota haet avauksellasi, ap?

Omet päättänyt uhmata kuolemaa valinnoillasi. Ne ovat sinun valintojasi.

Vierailija
25/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paha. Itse olen vanhempi ja jouduin lääkitykselle, kun oli keskimäärin 86/135

Niin, koska alapaineesi liian korkea! Mutta, tuo yläpaine liian matala, eli et ole voinut tuohon lääkitystä saada. Meniköhän luvut väärinpäin? 

Vierailija
26/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon. Usein paineet laskee jo kun ottaa päivittäisen 30 min kävelylenkin käyttöön, vähentää suolaa ja juo tarpeeksi vettä. Jos sinulla on oma verenpainemittari niin on helppo kokeilla.

Käy nyt 30 min kävelylenkki ja mittaa verenpaine 30 min kuluttua siitä. Lisää myös tuota veden juontia ja seuraa miten verenpaine muuttuu. Yleensä muuttuu jo päivässä, kun juo 2 litraa vettä. Kannattaa itse tehdä toimia ennen kuin turvautuu terveydenhuoltoon. Uni on tärkeää.

Tietty, jos sinulla on salakavalasti jo tullut verenpainetauti niin lääkityskin on tarpeen. Omahoito on kuitenkin tärkeää. 

Yritän koko ajan tsempata itseäni juomaan ja liikkumaan, mutta vaikeaa on, koska se on jotenkin ihan olemukseni vastaista. 1,5 litraan päivässä olen parhaimmillaan päässyt, mutta silloin koko ajan huono olo, kun maha on ihan pinkeänä siitä nesteeestä. Ja liikunta jää helposti suunnitelmien tasolle, koska se väsyttää minua ihan valtavasti. Eilen kävin kävelylenkillä joskus näihin aikoihin. Sen seurauksena nukuin koko loppupäivän ja jäi monta asiaa hoitamatta. Ja tietysti valvoin sitten koko yön, mutta meni enimmäkseen somen selailuksi. Ainakaan seuraavaan neljään päivään en ehdi lenkille, koska on paljon asioita hoidettavana, enkä voi riskeerata jaksamistani.

-ap

Vierailija
27/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paha. Itse olen vanhempi ja jouduin lääkitykselle, kun oli keskimäärin 86/135

Just. Ja mulle sanottiin tavoitearvoksi 85/130.

Vai oisko 130/85? Yläpaine on aina ensin!

Vierailija
28/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa.  Eikös tuo ole sika normaali?

135/86 vois olla, mutta hurja luku toispäin, ku alapainetta ei voi laskea lääkkeillä, jos yläpaine alle 100!

Vierailija
29/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydän- ja verisuonisairaudet houkuttaa sinua puoleensa?

Aivoinfarkti on noilla paineilla odotettavissa oleva asia kuin tuleva joulu. Heti lääkäriin ja lääkkeet apteekista käyttöön.

30/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla mahdoton asia ottaa pari pilleriä joka päivä. Vaikka olet pärjännyt tähän asti, ei se tarkoita että aina jatkossakin pärjäisit. Jos sulla on joku keskittymishäiriö tms etkä pysty toimimaan normaalisti niin siihenkin kai lääkitystä saa.

Kyllä se vähän on. Koska en elä muutenkaan säännöllisesti. Olen esim. Yrittänyt syödä vitsmiinipillereitä aamiaisella. Mutta kun en läheskään aina ehdi/viitsi/muista syödä aamiaista. Tai vaikka söisin, niin pää on niin täynnä muita ajatuksia, että unohdan ne pillerit siitä. Ehkä pari kertaa viikossa tulee oikeasti syötyä. Nyt söin aamiaisen ja muistin ne pilleritkin, mutta kello on jo 14 😂

Kännykään hälytys. Näin mun on pakko tehdä jos saan esim antibioottikuurin.

Vierailija
31/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin sairaalassa ja mittasivat verenpaineen joka aamu juuri herättyä. Kolmena aamuna peräkkäin oli tasan 120/70. Neljäntenä tulivat mittaamaan myöhemmin kun olin ehtinyt ryystämään pari kuppia kahvia ja sain lukemat 143/85. Heti alkoivat tunkemaan lääkitystä kuin olisi ollut pahakin tauti paallä. Varmaan rahan takia. Mikä tahansa verenpaineen arvo on kuitenkin parempi kuin 0/0. 

Vierailija
32/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lääkäriin ASAP ja elämäntapamuutos, muuten äkkikuoleman vaara ihan jo lähivuosina.

Mielummin äkkikuolema kuin vanhana vuosia muiden autettavana sairaalan sängyssä. 

Vierailija
33/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa nuo numerot oikein päin, 130/85. Noin päin tuo on täysin mahdotonta.

Niin, ihan ok lukemat. Oliko joku muu sairaus syynä, että noita lääkittiin?.

No ei oo ok lukemat. Mikäli yläpaine 85 ei sitä verenpainelääkkeitä korkeaan alapaineeseen voi antaa, koska yläpaine romahtaa. Ois muutoinki jo noilla lukemilla hengenlähtö lähellä. Eli oikea lukema lääkitykseen tuo 130/85. 

Vierailija
34/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska alapaineesi liian korkea! Mutta, tuo yläpaine liian matala, eli et ole voinut tuohon lääkitystä saada. Meniköhän luvut väärinpäin? 

Alapeukuttajat! Yläpaineen ollessa 86 hipoo hengenvaarallista tilaa. Tuohon yläpaineeseen jos lääkitys, joka laskee myös yläpainetta, saa törmätä valkoiseen valoon.

Vierailija
35/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä huomiota haet avauksellasi, ap?

Omet päättänyt uhmata kuolemaa valinnoillasi. Ne ovat sinun valintojasi.

En halua keskustella mäistä livenä kenenkään kanssa, koska en halua tulla psinostetuksi lääkitykseen. Silti on kiva keskustella ja kartoittaa omaa tilannettaan. Mielestäni nämä anonyyymipalstat ovat juuri sitä varten. Totta kai tässä on kyse siitä, että haluanko pitää kynsin hampain elämästä kiinni, vai haluanko mieluummin elää siihen tyyliin, mikä minusta tuntuu hyvältä ja omalta, niin kauan kun se nyt jatkuu. Omakantaan pitäisi varmaan kyllä lisätä hoitokielto, koska toisten hoidettavaksi en missään nimessä halua jäädä.

-ap

Vierailija
36/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin sairaalassa ja mittasivat verenpaineen joka aamu juuri herättyä. Kolmena aamuna peräkkäin oli tasan 120/70. Neljäntenä tulivat mittaamaan myöhemmin kun olin ehtinyt ryystämään pari kuppia kahvia ja sain lukemat 143/85. Heti alkoivat tunkemaan lääkitystä kuin olisi ollut pahakin tauti paallä. Varmaan rahan takia. Mikä tahansa verenpaineen arvo on kuitenkin parempi kuin 0/0. 

Nuo sun arvot on realistiset 120/70, 143/85. Mutta tuo 85/130 ei ole lääkitykselle realistiset. Kun luku käännetää 130/85, vois olla aihetta lääkitykselle.

Vierailija
37/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykään hälytys. Näin mun on pakko tehdä jos saan esim antibioottikuurin.

Ei toimi minulla, koska muutenkin huudattaneet hälytystä keskimäärin puolen tunnin välein, että saan ylipäänsä mitään tehtyä. Teen diis tavoiteaikoja semmoisille normaaleille tekemisille kuten siivoamiselle. Ylimääräiset hälyt hukkuu sekaan, kun en koskaan katso puhelinta sammuttaessani sen.

Vierailija
38/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laihduttaa ja alkaa nukkumaan säännöllisemmin.

Itse sain verenpaineen kuntoon laihduttamalla ja liikuntaa lisäämällä. Suosittelen lämpimästi muillekin kenellä on paineet koholla.

Lääkärissä kannattaa tietenkin käydä, niin saa lääkkeet jos niille on tarvetta. Mutta silti kannattaa liikkua.

Vierailija
39/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri sai vastaavilla paineilla lievän aivoverevuodon.

LOPETA.

Riski on todellinen, eikä se poistu vaikka kukaan ei siitä puhuisi.

Vierailija
40/70 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinia huumeet päällä ? No kuollut varmaan tolla alapaineella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi