Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuisitko häälahjaan, jos et saa kutsua häihin?

Vierailija
22.06.2025 |

Tilanne on nyt itselläni tämä: sukulainen menee naimisiin, emme ole saaneet kutsua häihin, mutta morsiusparin toisen osapuolen vanhemmat kysyivät mukaan kimppalahjaan. Miten toimisit? Itse olen vähän. sitä mieltä, että en osallistu myöskään häälahjaan, koska en ole kutsulistalla 🤔Aloin miettimään, onko tällainen toiminta yleistäkin nykyään, en jo aikaa kun viimeksi olen häissä ollut. Mielipiteitä/ kokemuksia siis kaipailen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kysyjille, että kiitos kysymästä, mutta emme saaneet kutsua. 

Ei kuulu osallistua kun ei tullut kutsutuksi.

Miksi tuosta pitäisi kiittää? 

Vierailija
22/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hääpari olisi edes jollain tasolla läheinen, voisin osallistua maltillisella summalla.

Jos olisi läheinen, olisivat kutsuneet sinne häihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi todella pienet häät niin, että läsnä olisi kutsuttuna vain omat sisarukset ja vanhemmat ja vähintään toinen osapuoli olisi hyvin läheinen, voisin osallistua. 

En tietenkään osallistuisi muuten.

Tämä on todella hyvä pointti. Jos tosiaan kutsuttuja on vain pari ja hankitaan yksi suurempi lahja niin voisin kyllä osallistua maltillisella summalla (20-50 euroa).

Vierailija
24/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä en. Ehkä jos naimisiin menijä olisi nuorempi lähisukulainen, tyyliin siskonlapsi, jota nyt muutenkin tekee vähän mieli auttaa ja huolehtia.

Vierailija
25/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kutsuttu, ei tule lahjaa. Ei myöskään osallistumista kimppalahjaan.

Vierailija
26/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se sukulainen joka kysyi että haluaako osallistua yhteislahjaan ei todennäköisesti tiennyt, että kysymyksen kohde ei ole kutsuttu vaan tarjoutui että voisi olla vain yhteinen lahja eikä erillisiä molemmilta

Vierailija
27/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain että minua ei ole kutsuttu joten en osallistu. 

Vierailija
28/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen lähetti vain entiselle miehelleni sen hääkutsun, mutta ei minulle lainkaan, koska se käsi väsyi ihan kirjoittaa mukamas nimeni? Ja laittoi jopa sen sen naisen viereen mieheni kanssa, kun oli niin kiinnostunut hänestä. En mennyt niihin häihin ja ken ties, mies tanssi varmaan koko illan vain näiden ilkimys naisten kanssa. Mutta ei toki silloinen mies koskaan antanut minulle yhtään mitään huomiota koko suhteen aikana. Ja tanssi koko illan vain näiden ilkeiden naisten kanssa ja jopa osti ruusut meille molemmille, että kumman ruusun valitsen? Kun ostaa minulle samaan aikaan ruusun ja sille, jota tanssittanut koko illan? Oli toki tämä nainen suhteessa toisen kanssa, mutta mies, että se saatana ihan kysyy minulta, että kumman ruusun valitsen, että hän antaa sen toiselle? Jota hakenut koko illan vain tanssimaan? Mutta ei minua lainkaan? Se siitä romantiikasta, kun ei huomaa minua lainkaan, että olen se tärkein. Jätin hänet. 

Vierailija
29/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se sukulainen joka kysyi että haluaako osallistua yhteislahjaan ei todennäköisesti tiennyt, että kysymyksen kohde ei ole kutsuttu vaan tarjoutui että voisi olla vain yhteinen lahja eikä erillisiä molemmilta

Eri asia, jos vaikka serkukset keräisivät yhdessä ison lahjan, mutta tuo, että morsiusparin vanhempi kysyy niin on pelkkää ahneutta. 

Vierailija
30/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Törkeää vanhemmilta edes kysellä tuollaista

Onkohan vanhemmat ahnetta sukupolvea?

Mikäs se polvi on? Mulle kaikki heti ja valmiina -polvi?

Vierailija
31/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta, että pyydetään osallistumaan häälahjaan vaikka ei ole edes kutsuttu häihin. Ahneuden huipentuma

Vierailija
32/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä.Aika paljon on tosiaan tullut kommenttia, että ei ole tarpeen osallistua. Näin itsekin alkuun ajattelin. Jotenkin vaan menin ihan lukkoon, kun vanhemmat tästä kimppalahjaan osallistumisesta kysyivät, enkä oikein osannut sanoa mitään. Vanhemmat ovat myös hääparin puolesta olleet kutsujia, ja osallistumisen vastaanottajia joten olettaisin että tietävät ettei meitä ole kutsuttu . 😅

kiitos kaikille vastanneille, vahvisti omaakin ajattelua paljon

-ap

Vierailija
33/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Miten he kehtaavat pyytää osallistumaan? 

Vierailija
34/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Törkeää vanhemmilta edes kysellä tuollaista

Tietääköhän ne vanhemmat edes ettei ap ole saanut kutsua?

Vierailija
35/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kysyvät kaikilta puolitutuiltakin, että saisivat mahdollisimman ison potin. Rahat tilille yhteislahjaan, eli maksatetaan häät muilla. 

Vierailija
36/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hääpari olisi edes jollain tasolla läheinen, voisin osallistua maltillisella summalla.

Mikäli bridezilla on päättänyt kutsuvieraslistan, niin sulhasen suvun lista voi olla yllättävän lyhyt.

Vierailija
37/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun yhdessä työpaikassa kerättiin läksiäislahjaa ja läksiäiset sitten pidettiin pienessä piirissä rajatulle joukolle. Läksiäslahjan kerääjä vielä useampaan otteeseen kyseli osallistumisen perään. En osallistunut lahjaan, eikä moni muukaan ei-kutsuttu.

Vierailija
38/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hääkutsuhullu, nämä jutut on ennenkin ollut täällä.

Vierailija
39/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen hääkutsuhullu, nämä jutut on ennenkin ollut täällä.

En löytänyt haulla vastaavaa keskustelua, sikisi halusin tästä aiheesta mielipiteitä. Taidat olla hieman vainoharhainen.

-ap

Vierailija
40/40 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli bridezilla on päättänyt kutsuvieraslistan, niin sulhasen suvun lista voi olla yllättävän lyhyt.

Vähän kuin miehen ainoan veljen ainoan lapsen ristiäiset. Lapsen äidin sisarukset (5) oli kaikki kutsuttu ristiäisiin, mutta miestäni ei ainoana setänä ollut kutsuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän