Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampere - lähteä vai jäädä?

Vierailija
22.06.2025 |

Miten te Tampereella asuvat koette arkenne ja elämänne Tampereella? Muuttaisitteko pois ja jos, niin miksi? Jos ette mistään hinnasta muuttaisi, niin miksi?

Itsellä nyt asiat vähän mietinnässä, mutta kyselen muiden ajatuksia ja mielellään myös kuulisin, missä päin Tamperetta asutte ja miten koette palvelut ja hintatason.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on liian tiukat talvet ja sateiset kesät, olen rannikolta muuttanut 27 v. sitten tänne ja jos silloin ois ollut netti käytössä, jolla voi vertailla säitä, niin voipi olla, että olis jäänyt tampereelle muutto väliin. 

Vierailija
42/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin liikennejärjestelyt ratikan, ratapihan remontin ja Erkkilän sillan tiimoilta saa haluamaan kauas pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ihana kaupunki, nykyään liian iso ja liian täynnä. 

Vierailija
44/46 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttä nykyinen Tampere hype. En sitten tiedä onko tämä enään hyvä paikka, paljon ihmisiä, mikä tarkoittaa hintojen nousua sekä kilpailua esim.työpaikasta. Onko sellainen sitten mielekästä elämää ja sen kaiken arvoista?

Itse olen asunut Tampereella n.10 vuotta. Olen myös pienenä täällä käynyt silloin tällöin mummolassa. Tampere oli pitkän aikaa ns. Tampere, ainakin minulle. Tampereen näköinen sekä kokoinen ja tuntui että elämä oli yksinkertaisempaa sekä väljempää täällä päin. Tämä kaikki siis n. 10 vuotta sitten. Tampere rupesi kuitenkin muuttumaan peruuttamattomalla tavalla n. 6 vuotta sitten isojen hankkeiden myötä. Se Tampere mikä on nyt ja ihmiset näkevät tai tänne muuttavat on täysin eri kuin se mitä oli tuo 10-6 vuotta sitten. 

Itse pidin entisestä Tampereesta enemmän ja kaipaankin sitä. Usein mietin pois lähtöä munmuassa juuri siksi koska paikkana ei enään miellytä, töistä on kova kilpailu, kallis hintataso (asunnot aivan naurettavan hintaisia laatuun nähden) joka paikka rakennetaan ja aivan hyviä rakennuksia puretaan sekä ihmisiä on joka paikassa. Ruuhkat koska infra ei suunniteltu tällaiselle väkimäärälle eikä voida lisätä laajentaa koska ei ole suuntaa kun joka paikka on täynnä ja ahdasta.

Toki olen asunut maalla keski-.suomessa aikoinaan että silläkin on vaikutuksensa siihen että en meinaa sopia varsinkaan enään "porukkaan".

Kaunis Tampere on silti.

Vierailija
45/46 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tänne muutettiin opiskelemaan ja töihin, mutta nykyään tulee kelan elättejä mm. Lahden suunnalta 🙄 Ei kaupunki kestä tällaista väestörakennetta, ja huomaa sen ongelmaporukan ja häiriöt jo katukuvastakin Ruokajonot kasvaa, toimeentulotuen saajia on koko ajan lisää, terveyspalveluihin pitkät jonot.

Vierailija
46/46 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella asunut jo melkein 10 vuotta enkä usko että täältä muutan pois seuraavaan 10 vuoteen. On työpaikka ja ystäviä. Suomen paras paikallisliikenne. Paljon kulttuuritapahtumia. Mukavia ihmisiä. Luonto on lähellä. Etäisyydet ja kulkuyhteydet muualle Suomeen hyvät. En ihmettele Tampereen vetovoimaisuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi