Ihanista ihanin mies, mutta yksi iso mutta
Minulla on jo aikuiset lapset ja miehellä on entisestä liitosta vanhoilla päivillä tehty lapsi, joka on kehitysvammainen. Asuu äidillään enimmäkseen mutta säännöllisesti myös isällään. Vielä on monta vuotta näin ja vaikka ei ole ihan vaipoissa niin on haastava lapsi, tietenkin kun on kehitysvamma. En usko jaksavani arkea tällaisen lapsen kanssa kun itsellä jo lapsenlapsia joihin haluan keskittyä. Mies haluaa muuttaa yhteen ja tästä on jakuvaa riitaa kun en itse halua. Mielestäni molemmilla on hyvä näin omine asuntoineen ja nähdään ilman lapsia. En ole edes kertonut omille lapsilleni tästä suhteesta, koska ei tuo mitään lisäarvoa kellekään. Olenko paha ihminem jos haluan pitää asiat näin?
Kommentit (41)
Jos sä aikuisena kuuluisit talouteen, jossa myös se lapsi asuu osan ajasta, niin jollain tasolla olisit osavastuussa lapsesta silloin, kun se on siellä. Ei lapsi, varsinkaan erityisesti apua tarvitseva kuten pieni tai kehitysvammainen lapsi, ole koskaan ympäröiville aikuisille vain joku satunnainen tyyppi, vaikka isä kuinka vannoisi että kyllä minä sen hoidan.
Se tilanne ei selvästi kuitenkaan ole se, mitä haluat, joten älä muuta yhteen miehen kanssa. Sinun ei tarvitse tuota vastuuta ottaa kontollesi vain siksi, että seurustelet ko. miehen kanssa.
Mies haluaa myös hoitoa ja hoivaa. Olet niin äidillinen!
Missään nimessä et taivu painostukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuosta miehestä tekee ihanan? Ei kuulosta ihanalta yhtään.
Osaa olla todella charmikas halutessaan. Saa mut tuntemaan itseni todella erityiseksi kun osaa huomioimisen paremmin kuin kukaan mun tapaamani mies. On sanalla sanoen karismaattinen. Mutta en ole niin naiivi parikymppinen enää ettenkö näe tätä toisakin puolta eli painostusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei aikaakaam kun kehitysvammaisen lapsen hoito on ulkoistettu sinulle, jos suostut muuttamaan yhteen. Ei todellakaan kannata suostua.
Näin näissä suhteissa yleensä käy. Jos miehellä on lapsia edellisestä liitosta. Ja mies voi myös vaatia nuoremmalta naiseltä ettei lisäännytä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies painostaa, EI VOI OLLA IHANISTA IHANIN !
Unohdit että miehellä on se iso "mutta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa olla todella charmikas halutessaan. Saa mut tuntemaan itseni todella erityiseksi kun osaa huomioimisen paremmin kuin kukaan mun tapaamani mies. On sanalla sanoen karismaattinen. Mutta en ole niin naiivi parikymppinen enää ettenkö näe tätä toisakin puolta eli painostusta. Ap
Narsistisia piirteitä. Sanon vielä kerran, jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi riitelette asiasta, miten riita alkaa ?
Mies painostaa, vai ?
Sanoo, etten rakasta jos en halua jakaa koko arkea hänen kanssaan. Että kaikki muu (erikseen asuminen) on vain puolivillaista vailla todellista rakkautta. Puhuu jo sivulauseessa naimisiinmenostakin, en ota kuuleviin korviin sitä koska en aio koskaan enää mennä naimisiin. Ap
Tunnemanipulointia.
Voi toki oikeastikin kokea asiat niin. Mutta te haluatte nyt eri asioita. Joko mies hyväksyy, että et anna enempää kuin sinusta tuntuu miellyttävältä, ja on silti kanssasi, tai eroatte. Joka tapauksessa: tiedät sydämessäsi, mikä sinulle on hyväksi. Tottele sitä ääntä kuten tähänkin asti.
En muuttaisi yhteen, vaikka ei olisi sitä lastakaan. Myöhemmällä iällä, kun on tottunut asumaan yksin, on hyvä pitää itsenäisyydestä kiinni. Mikään ei estä viettämästä aikaa toisen kanssa, mutta yhteenmuutto on aina riski. Mitäs sitten teet, kun olet luopunut omasta asunnostasi ja tuleekin mutkia matkaan. Ne ihanatkin miehet voivat muuttua kun ollaan liikaa yhdessä ja liian lähekkäin. No, jokainen tietysti tekee omat ratkaisut, itselleni on sopinut parhaiten 15 vuoden avosuhde, kummallakin omat kodit, yhteiset viikonloput, kesäviikkoja mökillä, lyhyemmät ja pitemmät koti- ja ulkomaanmatkat ym.
Pirun kätevää, jos mies saa sinusta ilmaisen apuhoitajan.
Se ettii lapselle hoitajaa "isä"viikonloppuihin. Haluutko ilmaiseksi hoitsuksi piikomaan vai et? Siitähän tässä on kyse. Jos asiasta on riitaa niin hoitsun tarve ois kova. Ite pistäisin ukon luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo sitten loppujen lopuksi "ihanista ihanimman" merkki? Minusta ihanista ihanin mies olisi sellainen, joka on myös erimielisyyksien aikaan ihanista ihanin eli toisin sanoen argumentoi silloinkin toista arvostavalla tavalla eikä painosta/manipuloi/kontrolloi. Eli ihana mies on ihana silloinkin, kun ei erityisesti yritä olla sitä. Ja eihän hän ota sua mitenkään erityisesti huomioon, koska huomioon ottaminen loppuu heti, kun olette jostain eri mieltä. Oikeasti huomioon ottavana kuuntelisi sinun kantasi, hyväksyisi sen ja pyrkisi ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suhteenne kovin uusi, jos kerran itse et ole kertonut miehestä edes läheisillesi? Jos on, niin miehen halu muuttaa yhteen kuulostaa hätiköidyltä. Ja itse en muuttaisi, tuossa kuviossa tuntuu viisaimmalta pitää omat asunnot. MUtta ei kyllä kuulosta siltä, että mies on "ihanista ihanin", jos yhteenmuutosta tulee tässä vaiheessa suoranaista RIITAA.
Vuoden verran oltu yhdessä. En koe, että lapseni tekee mitään tällä tiedolla, koska mun ja miehen elämä on oma erillinen asia ja olen sitten vain äiti ja isoäiti lasteni elämässä. En halua hankaloittaa asioita ja haluan pitää asiat näin. Ap
Se ettet halua kertoa lapsillesi suhteesta on selvä merkki, ettet halua edetä pidemälle.
Ei missään tapauksessa yhteenmuuttoa. Ei sulla ole eikä tule olemaan tunnesidettä tuohon lapseen.
Miksi mies haluaa muuttaa yhteen?
Kyllä tuossa aika selvää on, että yhteenmuutosta olisi miehelle hyötyä ja se nostaisi hänen elämänlaatuaan.
Ja sinulle niitä hyötyjä ja laadunnostoa ei olisi tarjolla.
Pidä pääsi selvänä. Älä lankea tuohon manipulointiin.
En muuttaisi yhteen. Et voi välttämättä ottaa lapsenlapsia yökylään, jos taloudessa on erityistä tukea tarvitseva lapsi.
Nyt keskityt olemaan mummi lapsenlapsillesi ja vapaa elämään omilla ehdoilla.
Ei tietenkään missään nimessä pidä muuttaa yhteen. Mikähän hinku sillä miehelläkin on muuttaa yhteen?
Joo ei.
Kääntäkää roolit toisinpäin: eronneella mutta ihanista ihanimmilla naisella on kehitysvammainen lapsi ja kova hinku muuttaa yhteen miesystävän kanssa, mutta mies ei halua eikä ole kertonut suhteesta omille aikuisille lapsilleen, vaan haluaa olla isoisä lastenlapsilleen.
Ei ole kyllä kiva mies. Jos niin haluaa ydinperhettä kehitysvammaiselle lapselleen ja on olevinaan vuoden isä, niin olisi pitänyt sitten edellisestä liitostaan parempaa huolta.
Eikös ole aika huono merkki, jos vasta vuoden jälkeen toinen alkaa PAINOSTAA yhteenmuuttoon? Ja varsinkin tilanteessa, jossa juuri hänellä on erityistä hoitoa vaativa kehitysvammainen lapsi.