Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tykkäätte Kreikasta?

Vierailija
22.06.2025 |

Neutraali kysymys, ei ole tarkoitus tehdä vastakkainasettelua.

Monena vuotena olen miettinyt, että voisin pitkän tauon jälkeen käydä Kreikassa. Sitten kuitenkin muistan, että siellä ei oikein ole mitään. Kauniit rantamaisemat on juu, hyvää ruokaa ja lämpöä. Nämä kiinnostaa, mutta sitten taas kun ei ole oikein mitään nähtävää. Ateenassa on nähtävää, mutta saarilla ei. Nähtynä on Kos, Skiathos, Parga ja Hania Kreetalla.

Kertokaa, Kreikan ystävät, mikä teitä Kreikassa viehättää ja mikä paikka erityisesti on mieluinen?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskaa ruokaa ja mustakullisia miehiä.

Onko ne talialaiset sitten sen kummempia? 

Hyvää ruokaa ja vaaleammat kullit.

Samanlaisia sutkeja ja tekoneekereitä ne on sielläkin. 

Vierailija
22/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulisit? Suomalaisten suosituin kohde. Voit vetää siitä jonkinlaisen johtopäätöksen. 

Ainoa johtopäätös on että sinne myydään siis halpoja all-inclusive paketteja.

All inclusivet pappojen ja eläkeläisten touhuilua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka vaan on best

Vierailija
24/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuriväki kyselee täällä taas neuvoja mihin tukiaiset tänä syksynä törsättäisiin.  

Vierailija
25/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.taydellisenkreikansaarenmetsastys.fi/saarihyppelyn-suunnitt…

Täältä löytää tietoa Kreikan saarista. Näillä vinkeillä olen itsekin suunnitellut ja toteuttanut saarihyppelyn. Paras loma ikinä!

Eli vähän väliä keräät kimpsut ja kampsut ja jonotat jossain satamassa? Onpa unelmaloma.

Vierailija
26/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tunnelma, bussikierrokset, meri, ranta, simpukat, kasvit, kaikki, rentous. Ei liika kuuma, liika aurinko tai kalanhaju.

Vierailija
27/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulisit? Suomalaisten suosituin kohde. Voit vetää siitä jonkinlaisen johtopäätöksen. 

Yritin kysyä niitä perusteluja. Itsekin olen Kreikassa käynyt useamman kerran ja syynä oli se, että matkat oli halpoja. Mitään sen kummempaa vaikutusta Kreikka ei tehnyt. Etelänmaista Kreikka on mielestäni sellainen kiva kehitysmaa :D Silti se tosiaan on suomalaisten ykköskohde kesällä.

Ap

Vierailija
28/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Kreikassa ei ole juuri sinunlaisiasi kehittyviä pikku nousukkaita niin paljoa kuin muualla. Kreikassa yleensä ottaen on maanläheisiä, auttavaisia ja ystävällisiä ihmisiä. Ruoka 🤌 ja se turkoosin sininen meri. 

Vierailija
29/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa on puhdasta. Kreikassa ei huijata eikä varasteta. Tavernoissa on halpaa ja hyvää ruokaa. Ihania rantoja, joilla tilaa olla myös rauhassa. Lyhyet lennot. Bussit ja taksit halpoja. 100% varma aurinko ainakin eteläosan saarilla. Ihmiset ystävällisiä, eivätkä yleensä kyllästyneitä turisteihin. Siinä nyt jotain perusteluita. T. Kreikassa yli 20 kertaa

Vierailija
30/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Kreikassa ei ole juuri sinunlaisiasi kehittyviä pikku nousukkaita niin paljoa kuin muualla. Kreikassa yleensä ottaen on maanläheisiä, auttavaisia ja ystävällisiä ihmisiä. Ruoka 🤌 ja se turkoosin sininen meri. 

Olipa taas vastaus. Ystävälliset ihmiset ei puhu muista ihmisistä noin.

Ap

Vierailija
31/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kuumaa, palkat kivikko rannat

Vierailija
32/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa on puhdasta. Kreikassa ei huijata eikä varasteta. Tavernoissa on halpaa ja hyvää ruokaa. Ihania rantoja, joilla tilaa olla myös rauhassa. Lyhyet lennot. Bussit ja taksit halpoja. 100% varma aurinko ainakin eteläosan saarilla. Ihmiset ystävällisiä, eivätkä yleensä kyllästyneitä turisteihin. Siinä nyt jotain perusteluita. T. Kreikassa yli 20 kertaa

Tämä oli sellainen vastaus, mitä kaipasin. Tässä on hyvät perustelut! Tuo on hyvä pointti, että varastelua ei ole ja rehellisyys on valttia.

Puhtaudesta olen muuten samaa mieltä, mutta roskia (jopa ongelmajätteitä) kreikkalaiset kippaa surutta vaan jonnekin pöpelikköön.

Ap

Vierailija
33/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin menen ihan vaan nauttimaan tunnelmasta, lämmöstä, ruoasta, juomasta. Ja on siellä minusta kauniita maisemiakin monessa paikassa, karunkauniita. Kesällä en mene, koska on liian kuivan ja karrelle palaneen näköistä, mutta talvella tai keväällä on vehreyttä ja kukkiakin. Mutta onhan se jo hiekkaranta ja turkoosi meri itsessään kaunista, yhdistettynä ainakin perinteisempien kylien kivaan ulkonäköön, kukkaistutuksiin jne.

Itse en enää niin välitäkään niistä kohteista, joissa on ns. paljon nähtävää. Tuli niitä nuorena kierrettyä, kaikki Roomat ja Egyptit ja tärkeimmät Euroopan pääkaupungit jne. Nykyään lomalla yleensä tykkään vaan nauttia ruoasta ja juomasta ja lämmöstä ja rennosta meiningistä.

Vierailija
34/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pargassa on todella kaunista, paljon hyviä ravintoloita ja hinnat edullisia. Upea sininen meri.

Auto pariksi päiväksi ja läheltä löytyy upeita paikkoja myös. 

Mutta minusta parasta Kreikassa on leppoisa elämänmeno, ruoka ja hyvä sää, toki ajankihdasta riippuen.  

jos haluan kulttuuria tai nähtävyyksiä, niin matkusta muualle.

Kreetasta en oikein välitä ja Ateena oli myös iso pettymys aikoinaan, kun siellä kävin..

Vierailija
35/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentous ja mukavat ihmiset on yksi iso juttu mulle, kun matkustan yksin naisena. Ei ole limaisia vonkaajia, ei tyrkyttäviä kaupustelijoita, turvallista, lisäksi pienemmillä vähemmän turistisilla paikkakunnalla ihmiset on liikuttavan ystävällisiä näin yksin liikkuvaa naista kohtaan. Esim. Kreetalla jossain vuoristokylissä mulle milloin tuotiin talon pihasta kukkasia, milloin jotain juuri kypsää hedelmää pussillinen suoraan puusta, milloin kutsuttiin vaikka Ouzolle tai kahville (Ouzot jätin väliin, kun olin autolla kiertämässä). Turistipaikoissa toki eivät viitsi joka turistia erikseen huomioida tuolla tapaa, mutta silti minusta Kreikassa on rentoutta ja lämpöä jollain tapaa.

Mä myös kyllä tykkään Kreikan maisemista. Nehän on karuhkoja, mutta minusta se karuus on jylhää, ja siihen kirkkaana hohtava turkoosi meri, ja vaalea hiekkaranta, ehkä joku pieni satama... Kotoisaa, rentoa ja kivaa. 

Vierailija
36/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä olen käynyt kerran, enkä mene toiste. 40 astetta melkein koko viikon, hotellissa ei ollut ilmastointia, ja siellä myös piti panna vessapaperi roskikseen pytyn sijaan. Siellä sitten 40 asteen lämmössä haisi turistiripulipaperia täynnä oleva roskis, never again.

Sen sijaan tykkään kyllä käydä Kreikassa keväällä, kun siellä on vehreää eikä vielä niin kuumaa. Tai talvellakin olen kerran käynyt, kun en minä kaipaa kovin lämmintä tai rannalla makoilua. Se oli mukavaa, kun ei olllut paljon muita turisteja. 

Vierailija
37/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen takavuosilta sitä, kuinka kreikkalainen kiikkolo muisteli tv-dokkarissa panneensa naisia läntisestä Euroopasta urakalla. Monta panoa päivässä. 

Ihan tippa linssissä muisteli menneitä. Ymmärsin, ettei tänä pänä ihan samassa määrin enää tule kaatoja... 

Paitsi ettei se tapahtunut Kreikassa

Vierailija
38/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolalaskuissa esim. huijataan vetämällä loppuhintaa ylemmäksi. Eläimiä kohdellaan todella ikävästi. Liikenne kaaosta, yritetään koko ajan ajaa jalankulkijoiden päälle. Typerä maa koko Kreikka.

Vierailija
39/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ATEENASSA ON UPEETA APOLLON VUORELLA. 

Vierailija
40/62 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksit pois luterilaisen kirkon tiloista.  Ne keltaiset tikkukynttilät on Intiasta hindujen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi