Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Introvertit, miten jaksatte seurustella?

Vierailija
21.06.2025 |

Esim joku mökkiviikonloppu 24/7 jossa ei itselle hetken rauhaa.  Varsinkin joku tutustumisvaihe missä pitää koko ajan puhua ja olla kontaktissa, kuulostaa superkuormittavalta.

Onneksi noita ehdokkaita ei tässä juurikaan ole, mutta kunhan mietiskelin, kun joskus tekisi mieli saada seuraa :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ei mulla ole mitään tarjottavaa ja vielä vähemmän kiinnostaisi tutustua sen toisen sukulaisiin ym

Vierailija
2/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean ihmisen kanssa jaksaa. Väärän ihmisen kanssa uuvuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa se on ollut ihan parasta vastapainoa superrankalle työlle :) Hyvä merkki jos mies saa ajatukset arjesta jonnekin aivan muualle.

Vierailija
4/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Ei mulla ole mitään tarjottavaa ja vielä vähemmän kiinnostaisi tutustua sen toisen sukulaisiin ym

Mulla sama. Painajaismainen ajatus että joutuisi sen kumppanin sukulaisiin ja kavereihin tutustumaan. Siinä yhdessäkin ihmisessä olisi jo jaksamista. sivusta

Vierailija
5/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa, kun puolisokin on samanlainen introvertti. 

Vierailija
6/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin kanssa voin viettää viikonlopun, kun tiedän pääseväni sitten omaan rauhaan. Mutta kumppanin kavereiden tai perheen kanssa en todellakaan lähtisi viikonlopuksi minnekään. Päivällä tai illalla muutama tunti, ja sitten selkeästi sovittu miten lähdetään/minä pääsen lähtemään pois. 

Vierailija
7/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu minnekään mökkiin ihmisjoukkojen kanssa.  Oman kullan kanssa ei ole pakko olla koko ajan yhdessä, voi välillä käydä vaikka lenkillä tai mennä toiseen huoneeseen. 

Vierailija
8/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin juu, ajattelin että olisi väsyttävää jo olla sen yhden ihmisen kanssa 24/7, saati että olisi vielä jotain sukua 🤭🙃

Vierailija
9/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juu, ajattelin että olisi väsyttävää jo olla sen yhden ihmisen kanssa 24/7, saati että olisi vielä jotain sukua 🤭🙃

Mut hei, nykyään voi olla myös vaikka pelkkä fwb ;D Ei tarvii sukulaisiin tai sisaruksiin tutustua. Vaikka mun mielestä parisuhteessa yksi parhaista jutuista olis ehkä just se että pääsee tutustumaan sen kumppanin perheeseen ja sukuun ja sitä kautta saa lisäinfoa siihen et miksi hän on just sellainen kuin on <3 Suku on paras <3

-eri

Vierailija
10/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan seurustellut 

Vierailija
11/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan monia tilanteita jotka liittyvät ammattiini ja siihen miten hyvin sen osaan. Tähän liittyy joskus isompia tapahtumia joiden jälkeen on saatava olla rauhassa ja hiljaa. Lähimpien ystävien kanssa jaksan olla myös, myös mutta ehkä piirteisiini liittyy, että oleminen heidän kanssa on vähentynyt paljon viime vuosina. Yksin viihdyn oikein hyvin, onneksi ollaan kumppanin kanssa samoilla aaltopituuksilla.

Sitten kun alisuoriutuminen kirjataan työlakiin, niin me introvertit tullaan olemaan nopeammin liipasimella, pomot kun yleensä ovat myös ekstroverttejä ja nämä kokoontuvat ja kokoavat itsensä yhteen. Asiansa ja ammattinsa osaaminen ei ole aina tärkeintä työelämässä, pitää olla hyvä tyyppi.

Vierailija
12/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Introvertti ei tarkoita samaa kuin sosiaalisesti kyvytön. Introvertti voi olla hyvinkin sosiaalinen ja jopa nauttia sosiaalisista tilanteista. 

Vierailija
13/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat asunnot. Ei tarvitse nähdä eikä edes viestitellä joka päivä. Ei koskaan mitään sukulaisviikonloppuja, kylässä voi käydä päiväseltään. Seurustelukumppanin kanssa voi tehdä joskus viikoloppumatkoja tai lyhyitä lomamatkoja.

Vierailija
14/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Olen viikonlopun jälkeen puolikuollut ja tarvitsen ainakin kaksi viikkoa palautumiseen.

Vierailija
15/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tutustumisvaiheessa pitäisi puhua koko ajan? Ei sellainen ole normaalia kenellekään oli sitten introvertti, ekstrovertti tai mikä tahansa vertti. Normaali ihminen osaa myös olla hiljaa ja kuunnella. Ja omaa tilaa saa ihan vain kertomalla, että menee esim. hetkeksi lepäämään. 

Vierailija
16/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat asunnot. Just oltiin ulkomailla ja oli mukavaa. Nyt taas pari päivää latautumista ja sit taas menoa. 😎

Vierailija
17/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Introvertti ei tarkoita samaa kuin sosiaalisesti kyvytön. Introvertti voi olla hyvinkin sosiaalinen ja jopa nauttia sosiaalisista tilanteista. 

Daa! Tiedän että intro osaa keskustella, osaan itsekin. Mutta vie voimat.

Vierailija
18/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daa! Tiedän että intro osaa keskustella, osaan itsekin. Mutta vie voimat.

Sosiaaliseen kyvykkyyteen kuuluu myös rajojen asettaminen ja tunnistaminen. Sosiaalisuus ei ole sama asia kuin jatkuva kälätys. 

Vierailija
19/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan monia tilanteita jotka liittyvät ammattiini ja siihen miten hyvin sen osaan. Tähän liittyy joskus isompia tapahtumia joiden jälkeen on saatava olla rauhassa ja hiljaa. Lähimpien ystävien kanssa jaksan olla myös, myös mutta ehkä piirteisiini liittyy, että oleminen heidän kanssa on vähentynyt paljon viime vuosina. Yksin viihdyn oikein hyvin, onneksi ollaan kumppanin kanssa samoilla aaltopituuksilla.

Sitten kun alisuoriutuminen kirjataan työlakiin, niin me introvertit tullaan olemaan nopeammin liipasimella, pomot kun yleensä ovat myös ekstroverttejä ja nämä kokoontuvat ja kokoavat itsensä yhteen. Asiansa ja ammattinsa osaaminen ei ole aina tärkeintä työelämässä, pitää olla hyvä tyyppi.

Tämä nyt ei oikein liity seurusteluun. Mutta tuo alempi varmaan ihan totta. Vähän hirvittää kuin meidän käy.

Vierailija
20/30 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin olen jaksanut kohta 28 vuotta. Seurustelu ei tarkoita minulle sitä, että jatkuvasti puhutaan. Mökkiviikonloppunakin osaa tarvittaessa vetäytyä omiin oloihini ilman, että asiassa on mitään ihmeellistä kenellekään. Näin ollut suhteen alusta lähtien. Ei kukaan jaksa pajattaaa 24/7. Jopa superpuheliaat ihmiset hiljenevät viimeistään, kun käyvät nukkumaan.