Stressiä päällä. Mikä liikuntamuoto auttaa rauhoittumaan ja parantamaan keskittymiskykyä?
Onko kova treeni ja maksimi itsensä väsyttäminen parempi vai rauhallinen uinti, kävely tai jooga?
Kommentit (25)
No mistä pidät, mihin helppo mennä? Eniten auttaa treeni jonka teet. Jooga on loistava kunhan jatkuvuus toteutuu. Uinti, vesijuoksu, melominen kaikki hyviä koska vesi elementtinä rauhoittava.
Jooga ja pilates. Toisaalta jotkut purkaa stressiä kunnon rääkkiliikunnalla ja tylsistyy kevyemmistä lajeista.
Minulle sopii vesijumppa ja kävely.
Jousiammunta. Et ajattele pariin tuntiin mitään muuta kuin sitä keskipistettä ja kuinka saat nuolen siihen.
Pyllyshortsit jalkaan ja pyöräilemään. Teboilille munkkikahveelle.
Orgasmi viikossa, sanoi asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Pistooliammunta
Tämä, ampumaradalla ei ole kiire, vaan rauhallinen tahti. Sykkeen ei pitäisi merkittävästi nousta. Jokainen laukaus on uusi suoritus.
Itselläni toimii vaihtelu. Kaikkea vähän sekaisin. Mutta rentoutukseen joogan kaltainen venyttely tietoisen hengityksen kanssa.
Talvella avantouinti illalla takaa rauhallisen unen.
Vierailija kirjoitti:
Kävely
Erityisesti jossain kauniissa maisemissa. Jos keho on ylivirittyneessä tilassa, liian rankkaa treeniä ei kai suositella. Riippuu sitten ihmisestä, mitä se tarkoittaa, mutta tärkeää on palautiminen
kävely + meditointi hyvä yhdistelmä.
venyttely rentouttaa, mutta pitää rauhassa venytellä eikä repiä.
Vierailija kirjoitti:
Jousiammunta. Et ajattele pariin tuntiin mitään muuta kuin sitä keskipistettä ja kuinka saat nuolen siihen.
Minulle tuosta tulisi vaan lisää stressiä.
Intervalli juoksu tai intervalli kävely.
Kun on kovasti stressiä hermosto on jo kireällä. Älä uuvuta itseäsi enempää kovalla treenillä. Jokin rauhallinen joka virkistää on parempi. Esim. Kävely luonnossa on aina hyvä vaihtoehto.
Itse vannon vesijuoksun ja hiihdon nimeen väsyttäjänä.