Hain apteekkista nenäsuihketta ja siitä alkoi kuulustelu
Kuinka kauan aiot tätä käyttää? Tätä ei saa käyttää viikkoa pidempään. En voi myydä näitä kahta jne.
Ihan kun olisi ostamassa jotain fentanyylia
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit kahta? Oletko koukussa nenäsuihkeisiin?
En ole AP, mutta puolisoni osti viime viikolla 3 nenäsuihketta koska perheessämme oli 3 flunssaista. Minä ja 2 teiniä. Saman nenäsuihkeen käyttäminen ei olisi kovin hygieenistä.
Kortisoni ohentaa ihoa, myös limakalvoja ja lisäksi se altistaa hiivatulehduksille myös nenässä (ja korvassa kun korvaan lykkää kortisonitippoja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset säädökset ja kontrolli vain saa ihmiset uskomaan siihen että joku kyllä huolehtii minusta.
Miten yhtäkkiä ihmisten pitäisi pärjätä ilman lääkäriä ja ilman lääkeneuvontaa? Kysyn vaan?
Tehdään kuten Skotlannissa. Kaikki hyötyvät. Varmaan myös kokoomus keksii keinon.
Kuka sen neuvonnan on kieltänyt? Tai lääkärit?
Lääkäriin ei pääse. Lääkkeet halutaan vapauttaa market teihin. S-kaupoissa on jo hyllytilaakin valmiina. Nyt jotain suolasuihkeita ja dosetteja niissä. Mutta varmaan vuoden päästä muutakin täytettä
Miten tuo vastasi kysymykseen kuka sen neuvonnan on kieltänyt tai lääkärit?
Siis ihan tavalliseen nuhaanko suihkitte noita?
nehän on riski riippuvuudelle ja ihan turhaa käyttää monta euroa tuollaiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenäsuihkeet ei ole addiktoivia.
Itseasiassa - ne aiheuttavat kierteen ja eivät pidemmässä käytössä suta tukkoisuuteen vaan pitkittävät ja pahentavat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Nasolin ja vastaavat sopivat vain lyhytaikaiseen käyttöön. Ei ne muuten ole koukuttavia eikä millään määrällä pääse känniin mutta nokka noihin tottuu melko pian. Tästä spteekkari halusi varoittaa ja se on just oikein ja siksi siitä kuuluukin sanoa.
Pitempiaikaiseen nokan jumitteluun sopii muutamat muut aineet, ja usein pelkkä kosteuttaminen auttaa.
Entä sitten? Se on jokaisen oma asia, ei sun eikä apteekin tätin
Nasolin syö nenän limakalvot.Olispa mulle joku kertonut tän 12cv sitten.
Onneksi aihe vapaalta löytyy apteekin asiakaspalvelija joka tenttaa ja paapoo mihin kukakin jotakin lääkettä käyttää. Mihin me apteekkeja enää tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenäsuihkeet ei ole addiktoivia.
Ovat ne.
Nenäsumutteet aiheuttavat riippuvuutta "Ongelmakäyttäjät ostavat kahta pulloa kerrallaan"
AIVAN KUIN ALOITTAJA!
Vierailija kirjoitti:
Nenäsumute addiktiot voi kestää vuosia ja jotkut kiertää apteekista toiseen ostamassa
On ihan todellinen ongelma
No miten se kyyläys estää sen, ettei henkilö kierrä apteekista toiseen ostamassa? Juuri sen takia kiertää, itse aikaansaatu ongelma joka ei holhoamalla parane.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva kun jonkun muun tehtävä on huolehtia ihmisten turvallisuudesta niin voi elellä huolettomasti ja vaaroista isommin välittämättä.
Koti on vaarallisin paikka. Ei siellä kukaan muu huolehdi turvallaisuudesta kuin ihmiset itse.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi pitää väheksyä toisten ammattia tai koulutusta. Suomessa farmaseutit ovat koulutettuja ja ammattitaitoisia. Säälittävää suorastaan huudella omaa yksinkertaisuuttaan alentamalla muita.
Ei tässä ammattia tai koulutusta väheksytä, vaan toimintatapaa.
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutti kysyy: otatko saman määrän kuin ennekin? Ja hetken päästä: onko tämä lääke sinulle ennestään tuttu? - Jos otan saman määrän kuin enneniin, niin eiköhän se ole?
Kerran farmaseutti myi minulle känsälaastaria. Pajetin sisällä luki, ettei diabeetikot saa käyttää. Miksei farmaseutti kysynyt "onko sinulla diabetes" vaan myi minulle sopimattoman tuotteen? Jos olisin käyttänyt, olisi laastarin syövyttävä aine voinut viedä vaikka koko jalan.
Mulle määrättiin Tyrazolia ja hain sen apteekista. Sen paremmin lääkäri kuin farmaseuttikaan ei kertonut agranulosytoosi-riskistä ja miten se ilmenee. No, olen aikuinen ihminen ja luen lääkeselosteen aina ennen lääkkeen aloittamista. Mutta pidän hieman kummallisena, että kun haen jotain käsikauppalääkettä, seurataan kintereillä ja kysellään ja vainotaan, mutta tuollainen riski mitä Tyrazolin mukana tulee, menee varoittamatta.
Sisareni halusi ostaa hevosen ja sille varusteita ja meni sitä varten nostamaan Osuuspankista 5000 euroa käteistä, oli sitä varten säästänyt pitkään.
Pankki ei antanut rahoja vaan seurauksena oli kolmannen asteen kuulustelu mistä hän on rahat saanut ja mihin niitä tarvitsee. Siis säästät ko. pankkiin ja pankki tivaa, mistä rahat on tulleet. Tilillä maatessaan rahojen alkuperä ei ole pankkia haitannut tippaakaan moneen vuoteen!
Pankkihenkilö ei uskonut hevoskauppoja vaan rahanpesu-uhkaan vedoten kieltäytyi antamasta käteistä ja käski hoitaa kaupat tilisiirrolla. Voi hyvänen aika! Tietääkseni tästä on jompikumpi iltapäivälehdistä tekemässä juttua.
Miten suomalaiset on niinkuin peloteltuja lapsia? Aina noudattamassa piirun tarkkaan sääntöjä ja määräyksiä jotka joku on antanut. "Me ei voida mitään tälle." Kyllä voitte kun lakkaatte tottelemasta ja teette vähän sinne päin. Käytätte arkijärkeä ja mietitte itse, milloin on paikka puuttua.
Suomi on kyllä niin sääntöuskovainen maa, että heti kun saan tilaisuuden, muutan täältä pois. Muualla maailmassa ei ole kaikki niin justiinsa, asiat hoituu mutta ei hirttäydytä johonkin pikkutarkkoihin sääntöihin. "En voi jättää tässä pois kyydistä kun tässä ei ole pysäkkiä."
Vierailija kirjoitti:
Sisareni halusi ostaa hevosen ja sille varusteita ja meni sitä varten nostamaan Osuuspankista 5000 euroa käteistä, oli sitä varten säästänyt pitkään.
Pankki ei antanut rahoja vaan seurauksena oli kolmannen asteen kuulustelu mistä hän on rahat saanut ja mihin niitä tarvitsee. Siis säästät ko. pankkiin ja pankki tivaa, mistä rahat on tulleet. Tilillä maatessaan rahojen alkuperä ei ole pankkia haitannut tippaakaan moneen vuoteen!
Pankkihenkilö ei uskonut hevoskauppoja vaan rahanpesu-uhkaan vedoten kieltäytyi antamasta käteistä ja käski hoitaa kaupat tilisiirrolla. Voi hyvänen aika! Tietääkseni tästä on jompikumpi iltapäivälehdistä tekemässä juttua.
Heillä on sellaiset säännöt. Ja huom huom, pankkisektori on täysin yksityisissä käsissä. Eikä laissa lue mitään tuollaista, että jostain tietystä summasta pitäisi alkaa kuulustella. Itse pankit - tai heidän juristinsa - ovat linjanneet, että käytännössä kaikesta käteisasioinnista tarkistetaan rahanpesumahdollisuus. Käyt tallettamassa parinsadan kirpparimyynnit erikokoisina seteleinä, niin johan ollaan taas kimpussa.
Selvähän se on, että tätä tehdään tilastointia varten: kun on näyttää, että puututaan aktiivisesti kaikkeen epäilyttävään, ne oikeat miljoonien siirrot ja pesut saavat "yksittäistapauksina" mennä kaikesta läpi. :)
Joskin viisi tonnia hevosesta on paljon fiksumpaa maksaa tilisiirtona kuin käteisenä jollekin Penalle. Onneksi kirpparikaupatkin pystyy nykyään tekemään Mobilepaylla, esim. joku 100 euron pyörä, jota ennen tultiin setelit kourassa hakemaan.
Lääkkeet saa ulkomailta tai netin myyntiryhmistä. Kun exä ei saanut Propralia terveyskeskuksesta (olisi ensin haluttu tehdä kaikki samat tutkimukset kuin pari vuotta aikaisemminkin, vaikka kärsi flimmeristä diagnoosin mukaan) laittoivat paikkakunna Face-ryhmään kyselyä ja viiden minuutin päästä oli tapaaminen S-marketin edessä ja sai Propralinsa.
Näin se homma toimii.
Onks näissä nenäauihkeissa joku käyttöongelma?
Kerran lähetin omakannan kautta uusimispyynnön avamys nenäsuihkeeseen. Heti tuli soitto missä kyseltiin tarkasti mihin ja miten usein sitä käytän. Suostuivat uusimaan. E pillerit uusittiin sen sijaan ilman mitään mukinoita vaikka olin sairastanut diabetesta pitkään lisäsairauksilla ja kärsin pohjekivuista...
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet saa ulkomailta tai netin myyntiryhmistä. Kun exä ei saanut Propralia terveyskeskuksesta (olisi ensin haluttu tehdä kaikki samat tutkimukset kuin pari vuotta aikaisemminkin, vaikka kärsi flimmeristä diagnoosin mukaan) laittoivat paikkakunna Face-ryhmään kyselyä ja viiden minuutin päästä oli tapaaminen S-marketin edessä ja sai Propralinsa.
Näin se homma toimii.
Eipä sitä koskaan voi tietää, että mitä paskaa siellä netissä myydään lääkkeenä. Tutkimukset lääkäri haluaa tehdä ihan hyvästä syystä.
Lääkäriin ei pääse. Lääkkeet halutaan vapauttaa market teihin. S-kaupoissa on jo hyllytilaakin valmiina. Nyt jotain suolasuihkeita ja dosetteja niissä. Mutta varmaan vuoden päästä muutakin täytettä