KesäHeinät vko13
[color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[/quote]
Kommentit (61)
Voihan duha sentään! Nenä ja korvat tukossa ja hengittää saa vain viehkosti suun kautta :) Kohta alan taas epäillä poskiontelotulehdusta, mulla kun niitä välillä on ollut ihan riesaksi aisti ja tuo kiharan mainitsema " raskausturvotus limakalvoilla" vielä pahentaa asiaa. Ei vain huvittaisi mikään lääkekuuri.
Täällä oli eilen vauva päättänyt kääntyä taas vaihteeksi perätilaan ja painoi sitten koko päivän niin vietävästi tuonne alas. Potkuja sateli virtsarakkoon ja kohdunsuulle, eikä tuntunut kyllä sitten yhtään mukavalle. Illansuussa oli sitten jo poikittainkin, kun päätä ja peppua tunki alamahalla molemmista sivuista ulos. Onneksi tänä aamuna jalat tuntuvat taas täällä lähellä oikeita kylkiluita. Oli aika tuskaa istua katsomassa poikien jääkiekon päättäjäisiä eilen illalla jäähallissa, kun ei ollut penkissä selkänojaa.
Maanantaina olisi sitten se kauan odotettu 4d. Viikonloppu vielä ja sitten pääsee ihmettelemään ihmettä :) Onneksi on viikonlopulle ohjelmaa, niin aika kuluu nopeammin.
Kovin oli nyt omanapaista tämä mun jutusteluni, mutta kommentoin sitten, kun muutkin kaivautuvat koloistaan :)
Misti rv 25+6
Heipsis täältäkin.
Hulluilla päivillä käyminen meni aika rauhallisesti, yllättävänkin. Käteen jäin bodyja kasa (sekä pari 56:sta, että läjä 68ja), Benettonin 68cm college, yöpuku, hyttyssuoja vaunuihin (maksoi hurjat 3,50¿) ja tietysti pari pakettia salmiakkia miehelle ja pussillinen minipätkiksiä mulle.
Ylpeä olen itestäni kun en edes mennyt naisten osastolle päinkään. Tarkoitus ois kyl tänään töitten jälkeen käydä siellä uudelleen.
Ja ihanaa, kaksi päivää enää lomaan. Sitten ruotsin risteily alkuviikosta ja lastenhuoneen remppaa pääsiäisenä.
Tulipas itsekästä juttua, tarkemmin myöhemmin, nyt pakko jatkaa töitä taas.
-Ellu ja Julle 26+0-
Nostetaas takaisin ykkössivulle.
Ei tässä muuten mitään, Julle potkii ja kohta kohti hulluja päiviä taas.
Jos sieltä löytyis jotain vaatetta mikä mahtuu päälle.
T: tuleva valas (tai ainakin sellainen on olo tänään ollut)
Ennen saunaa..
Niin, meillä ei neuvola järjestä mitään, eikä tohon kyssiinkään pääse tutustumaan, oli vaan siinä sairaalan alakerran auditoriossa toi " valmennus" .
Jepsis, himottas kamalasti ne hullut päivät, mutta tuun vasta ens viikolla Helsinkiin päin niin eipähän kerkee.. Vois isin laittaa asialle, se käy varmaan penkomassa muutenkin, jos ostas vaikka tulevalle tyttärenpojallekkin jotain.
Jee, meidän lähi-hennezille oli tullu mammavaatteet vihdoin kun se laajensi, pääsee koklaamaan ihan kunnolla. Sais jotain säädyllistä päällepantavaa,..
Tekee mieli karkkia.
-pals 26+6
Valitettavasti ei ole tullut tänne nyt kirjoiteltua, työt ovat vieneet mehut aika totaalisesti. Olen siis ollut kohta kolmisen viikkoa taas töissä ja ai että nautin siitä. Tällä viikolla kävin juttelemassa jo äitiysloman alusta ja toisaalta töihin palaamisestanikin myös. Aika sekavat fiilikset oli miettiä niitä tässä vaiheessa, kun ei tiedä, että minkälainen on elämäntilanne ja työtilanne kohta.
Maanantaina supisteli taas niin vietävästi, että pelkäsin jo et mitähän siitä seuraa, mutta onneksi tarkastuksessa kaikki näytti olevan hyvin. Poika on jo lähemmäs 900 g. Hurjalta tuntui tuo heinäkuun alussa olleen lasketun ajan pienen (480 g) tytön syntymä. Sydämestäni toivon, että kaikki menee hyvin!
Meillä olisi tarkoitus mennä valmennukseen ihan tuolta neuvolan kautta. En usko, että kolmen käyntikerran anti nyt niin hirmu suuri voi olla, mutta kun mies on tässä ihan ensikertalainen, niin minusta me mennään, sitäpaitsi en mä edes enää muista sieltä 7 vuoden takaa, et mimmoisia vauvat on ;-) Niin ja jos mies osoittautuu samanlaiseksi kuin mitä yhden odottavan äidin mies osoittautui viime valmennuksessa (meinas pyörtyä), niin sitten osaan sanoa, että ei tartte synnytykseen lähteä mukaan. En kyllä usko, että tuo mies nyt sellainen olisi, mut eikö sitä niin sanota, että useimmin ne pökräävät on niitä joista ei taas millään uskoisi.
Mulla on aamukampa töiden suhteen. Jotain pikkuisen vajaa 40 työpäivää (lomat ja viikonloput olen tietty laskenut pois) olis jäljellä. Palkkaa tulee enää 10 päivältä varmaan, jos sairaslomalle joudun, joten pahin skenario lienee, että menetän noin 1,5 kk palkan ja se ei tunnu kovin pahalta, kun välillä pelkäsin paljon pidempää pätkää. Nyt kyllä kun olen kovasti lepäillyt, niin olen tosiaan töissä saanut oltua.
Pikkuinen poika on ihan mahdottoman aktiivinen. Öisin on aina 24-02 disko ja lähtötanssit diskosta usein vielä 04. Lisäksi päivisin aina välillä " pönöttää" eli varmaan ikäänkuin nousee istumaan tuolla mahassa kun mä makaan ja veikkaisin, että osa näistä supistuksista tulee herra pönöttäisen omista aikaansaannoksista.
lainaanpas palssia ' tekee mieli karkkia' ,
en todellakaan tajua,mistä tämä järjetön karkinhimo on oikein tullut.
syön joka päivä kauheet määrät karkkia, ja ei toi tavallinen ruoka maistu ollenkaan,
on oikein painajainen mennä ruoka kauppaan kun pitais keksiä ,mitä ihmettä sitä tekis ruuaksi muulle perheelle (ja pakkohan sitä on itekkin vähän syödä).
olettekos muuten maistaneet sitä nikolain alkoholitonta olutta?
on muuten aika hyvää.. olenkin ostanut sitä itelleni muutamia tölkkejä, joskus kun tekee mieli muutakin makua kuin vettä,limsaa tai mehua.
ja yleensä en muutenkaan tykkää mehuista.
kävin eilen just henkalla ja maukalla kattelees äitiysvaatteita..
siellä on tosi kivoja ,
ja kun tarvin hameeen ensviikolle,niin sen löysin ,en kylläkään äitiyspuolelta vaan normaali osastolta,mutta ostin sit sen masutuubin mama puolelta ja vau, siitä tuli makee yhdistelmä. ja halpa verrattuna jos olis lähteny johonkin erikoisliikkeeseen.
melba ,meilläkin on iltaisin kova meno masussa, eikä aina tiedä miten sitä olis,että sais nukuttua.. mutta parempi näin kuin että olis kovin hiljaista.
ja täytyypä sanoa,että jotenkin tuntuu,että liikkeet tuntuu paljon selvemmin tässä raskaudessa kuin kahdessa edellisessä. voistkohan siihen vaikuttaa se, että nyt istukka on takaseinässä, kun taas edellisillä kerroilla se oli etuseinämässä... onko muita joilla tämmöisiä tuntemuksia?
ja tänään taas seuraamaan idolssia..
jotenkin toivoisin ,että se ari tippuis, onhan se tosi hyvä laulaja,
mutta muuten niin super ärsyttävä!! annan sois voittaa...
Varmasti tuolla istukan sijainnilla on merkitystä. Meillä molemmilla kerroilla istukka takana ja tää masupoika on ihan hirmuisen vilkas ja neuvolan täti onneksi kertoi, että jos kerran tuntuu vilkkaammalta kuin isompi poika, niin sitten tulee varmaan jatkossakin olemaan vilkkaampi... Hip hei, kun tuosta isommastakin tulee eskarista tämän tästä valituksia, että miten vilkas on. Äidilleni kun mainitsin, että tämä pikkupoika luultavasti vilkkaampi kuin meidän isompi, niin äiti parkaisi, että voi ei! Mieskin tässä suunnitellut jo lenkkareiden ostoa, kun tuo poikahan jo on aikaisemmin kiusannut, ettei " isi" pysy vauvan perässä.
Heippa!
kaksi vapaa päivää alkaa olla taas takanapäin ;( Tuohua on riittänyt yllinkyllin, enkä eilen kotona ollutkaan, kun aamulla ja illalla ennen nukkumaan menoa! Hurjaa, miten sitä taas osaakaan tai malttaakaan olla kotona edes hetkeä, kun vaavi syntyy!? Toki esikoinen piti kotona ihan imetyksen vuoksi, kun en osannut, kuin yhdellä tavalla imettää ja silloin oli vierellä tyynykasan päällä, joten ei ihan missä vaan tyynyjä kuskata mukana... Pullo esikolle ei kelvannut alkuunkaan, joten aika vähäsen liikuin ensimmäisen 4kk:n aikana, kun täysimetin. Toki ruokaväli oli 4-5 tuntia, että ehdein piipahtaa pojan kanssa kyllä missä milloinkin. Tiedättepä nyt minusta tuonkin ;D
Tänään oonkin sitten siivonnut ensin tän asunnon ja sitten raksalla harjaillut limakalvot täyteen sementti ym... pölyä!! Nyt sitten istahdin suihkun jälkeen lukemaan pinoa läpi.
Voi hurjaa sitä heinäkuista 480g tyttöä... Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin heillä! Kauheasti tuuria ollut, kun istukka irronnut, onneksi on tuuriakin näissä asioissa!!
Mietein oikeasti sitä, kun madam mamma ennusti minulle tämän pojan syntyvän 28.5.2007 eli tasan kuukausi ennen La:ta! Jos oikeasti noin toteutuu, niin onhan hän jo valmis varmasti syntymään, mutta meillä ei taideta ehtiä raksaa saada asuttavaan kuntoon tuohon menessä ;( Toki mielummin otan pojan silloin, kuin heinäkuun puolivälissä ;D Esikko, kun piti yksiöstään kiinni kynsin hampain ja tuli sectiolla vasta ulos 42+3, että siksi epäilen tämänkin asukin pysyvän tappiin asti, kunnes päättävät leikata!? Toki minua nyt hiukan pellottaa tuo sokerirasituksen paastoarvon tila! Ilman sokeri " sekoiluakin" esikko oli sen 5070g, että kuinka paljon tämä nyt vaikuttaa kaikkeen??! Huomenna oilis neuvola asioista, mutta miten osaan kaikkea oikein kysyäkkään?? Kertokaahan te joilla sokereissa jotain häikkää apuja tällaiselle " hörhölle" , joka ei asiaa niin vain saa pois mielestään =0
Jos potkii melballa, niin samoissa mennään täällä ;-) Illalla kun makulle menen niin alkaa sen päiväinen monotus, joka kestää ja kestää! Vessassa juoksin viime yönäkin varmaan klo.2 mennessä jo 6krt!! Sitten sain unen ja heräsin vasta klo.9 aikaan! Päivälläkin monotusia saan, mutta ei haittaa silloin. Tämä poika istuu könöttää tuolla suht alhaalla ja monottaa ainoastaa mahaan navan korkeudelle! Mahtaako malttaa kääntyä ajoissa, kun vielä mahtuu kääntymään oikeinpäin, kun kerran on tönöttänyt tuossa asennossa jo todella monta viikkoa!? Muuten omanapaan kuuluu ihan hyvää, eikä oikein muita vaivoja oo, kuin alaselän jumiutuminen vasemmaltapuolelta silloin tällöin. Tukisukkia oon jo jonkin aikaa käyttänyt, jotta ei paisuisi jalat ihan yhtä pahoiksi, kuin esikosta! Esikosta pohkeen ympärys kun oli 57cm ja mitkään kegät ei menneet jalkaan!!
Nyt katsomaan idolsia ;D Kukahan noista nyt sitten tänään tippuu?? Toivottavasti ei Ari ainakaan! Selkeetä suosikkia mulla ei oo. Mutta koitan kirjoitella taas aktiivisemmin, kun enää vajaa KOLME VIIKKOA TÖITÄ JÄLJELLÄ! Työt saa sitten minun puolestani odotella aikaa parempaa, kun haluaisin olla hoitovapaalla 8/2009 asti, vaan saapa nähdä antaako talous myöden tuon ajan!?
Näin tällä kertaa S@nde, jonka viikot on hukassa ;)
tekee ihan sikana tosiaan makeeta mieli. Oon yrittänyt vähän rajottaa viime aikoina, mutta tiukkaa tekee..
Olipas Idolssit. Nyt kyllä vaikee sanoo kuka tippuu, mutta jospa tuo Ari nyt jatkoon menisi :) Mun isoveli oli söötti, soitti äsken että " moi, katotko idolssia? Eikö pidäkkin äänestää Aria? Minä äänestin jo kahdesti. Sano Hansillekkin että äänestää" .. :D Hassua, enpäs oo aiemmin äänestänytkään, mutta kyllä nyt laitoin viestin, heh.
Miten te tunnette, missä asennossa pienkoainen on? Kun mulla on vaan hienoinen aavistus, että voisi olla raivotarjonnassa, tai siis mikskä sitä sanotaan kun on pää alaspäin, kun silleen venyttää joitakin raajoja ihan tohon rintalastan tuntumaan, ja hikka tuntuu tuolla tosi alhaalla takana jotenkin. Kyllä hän muljahteleekin, mutta oisko jo samassa asennossa suurimman osan ajasta? Vai? Kun en kyllä ikinä oo varma miten päin hän on :) Pienen pyllyn olen nähnyt vaeltavan tossa pinnassa pari kertaa..
Nyt jääteöä hakemaan.
-pals 26+6
Ehtoota!
Palsille: Mä tiedän asukin asennon ainakin siitä, kun potkinut koko ajan samaan kohtaan! Ei siis oo ollut kovin liikkuvainen yhdessäkään ultrassa ollut ja aina suht samassa asennossa. 8.3. kun olin 4-D ultrassa, niin kysyin onko vielä perätarjonnassa vahvasti, kun potkut on niin selkeitä tossa navan tienoolla? Niinhän siellä sitten olikin istua jökötti kohdun pohjalla pää ylhäällä! Potkut tuntuu siis edelleen samoin ja siksi päättelen poitsun olevan vieläkin samassa asennossa!?
Makean himo on minullakin VALTAVA! On vain ollut PAKKO nyt yrittää olla oikealla tiellä jo noiden makeiden suhteen, kun huomenna saan sen mittarin.... Niin on pakko varmasti vähentää sekin vähä mitä oon sallinut ;( Mutta mitä sitä ei pikkuisen vuoksi sitten joustaisi!? Niin eipä tule itellekään niin paljon kiloja?? Oon kait pysynyt samoissa nyt useamman viikon ;D Huomenna siis menen neuvolan vaaalle niin saan oikean tiedon painon hallinnasta!
Kiirusta pitää huomenna, kun neuvola klo.12 ja työt alkaisi 13.30 noin 30km päässä! Saas nähdä ehdinkö ajoissa töihin? Työkaverilla on huone varattuna miehensä kanssa ja saisivat sen jo klo.14, mutta kerroin että voin myöhästyä, että ette kyllä pääse ajoissa edes lähteen, HÖH! Hän kun pyysi minua tulemaan ajoissa, ikävää tälläinen joustamattomuus ;(((
S@nde
Terppa.
Nyt kun olen ollut viikon sairaslomalla flunssasta jaksan kirjoittaa piiitkästä aikaa tänne. Vaikka juttuja oon kyllä käyny lukemassa ahkerasti.
Meillä masussa voidaan hyvin ja liikutaan paljon. Sekä yöllä että päivällä. Välillä ihmetyttääkin kun öisen vessakäynnin jälkeen ei tahdo saada unta kun potkiminen alkaa..se on vissiin ihan normaalia en vaan muista enää esikoisesta (alle 2 v.) oliko vaiva samanmoinen, muistan vaan että paljon typsykkäkin liikkui.
Mulla on toistamiseen nyt raskausdiabetes ja ekassa raskaudessa selvisin koko odotusajan pelkällä ruokavaliolla. Mutta herkut unohdettiin jo silloin.
Nyt raskausdiabetes todettiin heti alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen ja olen ottanut dieetin vielä tarkemmin. (Dieetti on selkeesti terveellinen ruokavalio: paljon kasviksia, hedelmiä,ruista, eri lihalaatuja, kevytrasvoja, ilman sokereita, maitotuotteet rasvattomina yms.). Tietty juhlapäivinä saa herkutella. Onneks olen ollu tarkkana, sillä sokeriarvot on pysyny jollain lailla kurissa ja paino ei ole noussut. Tosin lähtöpainoa oli pari kiloo enemmän kuin esikoista odottaessa. Olen keskussairaalassa seurannassa ja sillä tarkkaillaan vauvan kokoa ja keskustellaan mitatuista arvoista. Tosin riskiviikot kun sokerit tosissaan voi mennä pieleen on vielä edessä eli viikot 27- 32. Eli saa nähä tarvitaanko insuliinia vai ei.
Muuten pieniä selkävaivoja lukuunottamatta jaksan normaalisti, paitsi kävellessä tahtoo alkaa supisteleen eli vauhti on jo vähän hiljentynyt täälläkin.
Hyviä vointeja kaikille yritän vähän tiuhemmin käydä kertomassa kuulumisia.
joutur rv 26+3
Täs olis kans yks, joka haki eilen piikit ja mittarin neuvolasta ja ekat testailut olis takanapäin. 6 päivää tätä iloa sitten. Millasias lukemia te muut rasitustestissä olleet olette saaneet, kun mulle ei näitä lukuja kovasti selitelty testin jälkeen, vaan sain sit nää kotimittausjutut matkaan.
Eli mun rasitusarvot oli 5,0 - 6,3 - 5.9. Osaiskos joku suomentaa tätä mulle? Ja mitä teillä muilla on ollut?
Olenkin ollut hiljaisena koko viikon, kun tuntui, että ei ole muuta kuin valittamista niin päätin jättää väliin. Teidän kuulumisia olen kyllä käynyt lukemassa :).
Kiitos kaikille kannustuksesta isäni sairauden kanssa. Sädetyshoito on nyt aloitettu ja asia näyttää hieman valoisammalta. Toivomme hyviä tuloksia hoidoista, mutta odottamistahan tämä on. Isä itse on kovinkin reipas :).
Itse palasin sairaslomalta töihin maanantaina ja onhan tämä rankalta tuntunut ja supistelee edelleen, mutta eipä ole montaa kuukautta töitäkään jäljellä ja asiaa nyt kuitenkin sitten seurataan äitipolilla. Kävin siellä keskiviikkona, ja funneling (kohdun sisäsuun avautuminen) oli jopa vähän pienentynyt eli lepo oli tehnyt tehtävänsä ja sain työluvan. Seuraava käynti sitten huhtikuun lopussa, jos ei tässä välissä mitään ihmeitä. Öttiäisen painoarvio oli jo 958g. Eli ri ihan pienimmästä päästä mutta ei vielä jättiläinenkään.
Tästä päästäänkin niihin sokereihin joista ainakin Kihara, joutur ja S@nde juttelivat. Mullahan on mittarit olleet kotona jo kohta kaksi kuukautta ja arvot ovat olleet suht kohdillaan. Vähän mua pelästytti diabeteskätilön kommentti, että vaikka arvot olisivat jatkossakin kohdallaan, niin jos Öttiäinen kasvaa yhtään keskikäyrän yläpuolella ensi seurannassa, niin insuliinit otetaan käyttöön. Öttiäisen isä on 191cm pitkä ja itsekin olen yli 170cm, joten mun mielestäni on jotenkin mahdotonta, että me yhdessä saisimme aikaiseksi keskikäyrää pienemmän lapsen. Ei ollut esikoinenkaan, vaikka hänellä ei sokereissa mitään häikkää ollutkaan syntyessään kiitos mun tiukasti noudattamani diabetesruokavalion. Tietysti kaikki lapsen parhaaksi, mutta mun mielestäni turha insuliini ei ole hyvä juttu.
Ihmettelin vähän miksi sulle Kihara laitettiin seuranta kotiin sokereista. Sun rasitusarvothan olivat loistavat. Rajat ovat mun tietääkseni nykyisin 5,1 - 10,0 - 8,7 ja jos koe otetaan laskimokokoverestä ovat arvot vähän matalammat eli 4,5 - 9,1 - 7,9. Laskimokokoverestä niitä sokerirasituksessa harvemmin otetaan, eli sinänsä sulla pätisivät nuo ekat arvot joiden kaikkien alle sun arvot olivat. Oliko th:lla mitään selitystä, miksi seuraat?
Johan tuli läpistyä ja anteeksi kaikille, jotka jäivät vaille kommenttia. Yritän taas päästä mukaan kelkkaan ja kirjoitella useammin, jotta saan juteltua kaikille :).
-Cityäippä ja Öttiäinen 25+6-
olivat mulla 5,4 - 7,9 - 6,7 ja mulla tuo ansimmäinen arvo oli kohollaan ja muut okei. En muista mitkä ovat ne rajat minkä alle pitäisi olla.
Tänään just kävin hakemassa lisää liuskoja mittauksia varten, kun jatketaan seurantaa edelleen. Tuota insuliinia olen pistänyt nyt kahtena iltana ja vaikka sanoin että helpompi homma kuin mittukset, joudun hieman perumaan, jostain syystä tuntunut hankalalta ja suoraan sanottuna pelkään pistämistä!!! Miten sen edellisessä tein ihan etten muista ollenkaan samanlaista? Onhan siitä kyllä aikaa reilu kuusi vuottakin. Ehkäpä se pistäminen alkaa sujua kun muutaman kerran tekee sen. Ja masentaa kun ajattelen et kolme kuukautta pitäisi nyt sitten pistää!!! Odotin niin että vasta myöhemmässä vaiheessa tulisi JOS tulisi, tuo insuliini kuvioihin.
Ruokavalio on edelleen tärkeä ja ne makeat pitäis olla pois ja rasvat.
Vauvalle tärkeää ettei saisi liikaa sitä sokeria, jotta hänen elimistönsä ei rasittuisi liikaa. Tätä lääkäri painotti.
Hemoglobiini mulla laskee edelleen, oli aamulla 100.
Tarvikkeista: sängyn kaivoin esiin ja kasasin sen jo makuuhuoneen nurkkaan ja ompelin siihen uudet pehmusteet ja lakanoita ja pari pussilakanaa. Katoksen aion hommata myös, sitä mulla ei ole tallella enää, mut haluan sellaisen. Sittereitä katselin ja ihastuin siihen punaiseen minni-sitteriin ja sellaisen taidan käydä ostamassa jossain vaiheessa. Vaunuja en ole vielä hankkinut,ne pitäisi myös pikkuhiljaa tilata, taidan ne jovi airit hommata. Kävin kyllä katsomassa liikkeissäkin ja ihastuin Emmaljungan yhdistelmiin, mutta kun hinta niin paljon suurempi kuin joveissa, joten se varmaan ratkaisee sit ja kun olivat niin hyvän tuntuiset/näköiset livenä.
Vaatteita olen ostellut, mutta ne pesen ja laitan vasta lähempänä laskettua aikaa.
Mulla myös tämä vauva viihtyy pää ylöspäin ja potkii samaan kohtaan ja ultrassakin ollut nyt samoinpäin viimeiset kerrat. Liikkuu kyllä paljon ja näkyy ulospäinkin jo hyvin kun potkii. Napa mulla varmaan pysyy jemmassa tuolla poimujen takana :) painoa ei ole tullut vieläkään, muttei tartte edelleenkään kun masu kuitenkin kasvaa hyvin.
Mukavaa viikonloppua kaikille vauvakerholaisille :)
kirjoitelkaa ahkerasti kuulumisia
-s
Heippa,
Nyt alkaa olla hommat siinä vaiheessa, että tulee todellinen lomafiilis. Sähköposti on melkein tyhjä ja omat hommat on delegoitu eteenpäin. Printtarin Siljan varausvahvistuksenkin valmiiksi maanantaita varten. Kylläpä on rentouttava fiilis. =)
Takaisin töihin ei tarvi tulla vasta kun 13. päivä perjantaina (jopahan on päivä muuten...), joten melkein kaksi viikkoa saa nauttia rauhasta.
Joku noista valmennuksista kyseli, mä menen synnytyssairaalan tarjoamiin, kun tohon Haikaranpesän ideaan kuuluu se, että heidän omat pitää käydä. Samalla sitten terkkari perui neuvolan omat, koska sanoi ettei kannata kahta samaa käydä. Noi valmennukset on vasta toukokuun lopulla, että aika tiukoille menee jos herra päättää tulla etukäteen.
Sokerirasitus on sitten ensi torstaina (onpa taas sekin tapa viettää lomapäivää). Tuloksia joutuukin sit oottamaan pääsiäisen jälkeen. Saa nähdä mitkä on tulokset kun on ensin kolme päivää ollut laivalla syömässä buffetin suklaamoussea =)
Voipi siis olla, että täältäpäin on hieman hiljaisempaa pari viikkoa. Menee kuitenkin ton risteilyn jälkeen aika sen lastenhuoneen maalaamiseen ja hoitopöydän lakkaukseen jne.
Kaikille oikein hyviä vointeja ja muistakaa levätä ainakin pääsiäisenä ettei supparit pääse yllättämään!
Ja toivotaan, että kelit kestää tälläisinä vielä vähän pidempään.
-Ellu ja Julle 26+1-
Taas on työviikko takana ja olo aika väsynyt. Muuten kuitenkin kaikki ok.
Myydäänkö niitä masutuubeja Henkkamaukassa?
Yhtään tavaraa/vaatetta en ole hankkinut edelleenkään. Jotain keväisempää tekis mieli itselle. Toivottavasti HM:n valikoimassa olis jotain muita värejä, mitä jokin aika sitten oli (mustaa, aniliininpunaista, harmaata, valkoista) Em. väreistä mikään ei passaa mulle, kun olen tällainen murrettujen värien ystävä " lämmin syksy" .
Mulla noita Ernestin liikkeitä tuntuu millon missäkin. En pysty asennosta sanomaan mitään. Taitaa vielä pyöriskellä aika paljon. Yörytmi on onneksi edelleen jatkunut eli Ernesti riehuu joskus klo 23 aikaan ja seuraavan kerran joskus 4-6 ja joskus jopa myöhemmin. Minä en kyllä öisin juokse vessassa enkä muista juosseeni esikoiseltakaan. Saatan kyllä nukkua huonosti ihan muuten vaan. Esim. viime yönä heräsin klo 4.20. Oli kiva nousta töihin.
Raha-anomus kelallekin on vissiin mennyt perille, kun kyselivät tilinumeroa. Olin pönttö unohtanut sen hakemuksesta..Saas nähdä, mitä sieltä lopulta tulee. Anoin vuorotteluvapaan takia vapaata edeltävien tulojen mukaan, mutta voi olla ettei sitä huomoida, vaan päätös tulee 05 verotuksen mukaan. Ihan ok niinkin, pääasia ettei tule ed. 6kk tulojen mukaan.
Kohta on sitten huhtikuu ja puolitoista kk töitä! Ihanaa!
Hyvää viikonloppua kaikille
S ja Ernesti rv27+2
Hyvä juttu CÄ, että sun isä on näin nopsasti päässyt hoitoon ja on itse pirteällä mielellä. Tarkistin oikein neuvolakortista ne rasitusluvut ja kyl ne noi oli, mitkä aamupäivällä kirjasin. Ja käsivarresta otettiin ne kolme verikoetta ja neuvolantäti sanoi, et se eka luku on liian korkee ja seurantaan. Nyt mitä olen tänään ottanut ne 4 verikoetta itse, on kaikki kyl ollut huomattavasti alempana, kuin ne rajat, mitkä siinä neuvolan paprussa lukee.
Jos täällä vaan sit halutaan olla tosi tarkkoja, tai heti ekalla neuvolakäynnillähän tästä sokerirasitustestistä ilmotettiin, että se tehdään kaikille joiden BMI on yli 25. En ollut edes itseeni mitenkään ylipainoisena pitänyt, mutta... näin siis täällä Hämeessä. Onhan se tietysti hyvä, kun haluavat meistä huolta pitää ja kaikkea tutkivat.
Mulla arvot oli 4.1/5.0/4.4...
Treella siis asun ja mun muistaakseni se terkkari sanoi rajoiksi 4.8/10/8.8... Jotain tuon suuntaista ainakin. Joka tapauksessa se eka arvo oli alle viiden oltava.
Mäkin siis bmi:n takia kokeessa kävin.
Kuutar rv 27+3
Vähänkö sapettaa! Nukutti niin pirun hyvin iltapäivällä, kuuden jälkeen, että ajattelin ottaa päivätorkut vaikka aika myöhäistä olikin niille. No, kuinkas sitten kävikään.. Olin laahustanut sänkyyn jossain vaiheessa, näin painajaisia koko ajan ja heräsin NYT eikä vois vähempää väsyttää. Mulla alkoi uusi päivä.. On kyllä pikkusen liian aikasta. Mitäs nyt teen.. Voi tuska. Onneks vauveli potkii seurana..Kärr!!
Paljon olette sokerihommia tehneet, tsemppiä kaikille, ei varmaan ole mukavaa puuhaa.
Kommentoikaahan siellä messuilla kävijät sitä äitiyspakkausta jos olisi esillä!!:)
-UNETON 27+ mikä päivä nyt on?
nyt alkaa olla meillä vesirokko ohi ja toivotaan
,että isoveli on jo sen sairasranut..alle vuoden ikäisenä oli 2 vesirokkoa muistuttavaa näppylää pakarassa ja lääkäri epäili että sitä ovat.
joko vastustuskyky tuli riittäväksi tai sitten rokko odotetaan alkavaksi tulevina päivinä...
tulipa käytyä eilen itäkeskuksessa hulluilla päivillä..
muutama body ja unipuku tarttui mukaani ja joku sellainen vauvalelu. ja tietenkin pojille t-paitoja,
muutama dvd,kukkaruukkuja,karkkeja..
otin niitä pusujakin ,vaikka yritin vastustaa kuisausta,mutta ei!!!
olin jo kassa jonossa ,mutta kun siinä kesti ja kesti ja ne oli niin käden ulottuvilla, niin, pakostihan ne hyppäs koriini.... kunpa nyt en mussuttelis kaikkia yksin..paisuu...!
mutta yleisesti vois sanoa,että huonontuneet on tarjoukset reippaasti. normaali alennusmyynnistä saa paljon edullisemmin,ainakin mun mielestä.
mutta tulipa taas käytyä!
vauvamasun kanssa kaikki on sujunut hyvin, eipä ole oikein mitään mainittavaa ,vähäsen on alkanut turvotusta tulla sormiin, mutta tunnustan ,että enpä ole paljon vettä juonutkaan,joten nyt pakko juontia niin ,eiköhän se siitä.
kiinnosti, että oletteko menossa neuvolan järjestämiin synnytysvalmennuksiin (jotka olette jo maininneet niistä),
vai onko kyseesssä synnytyssairaalan oma tutustumis/esittely/valmennus käynti?
kiinnostaa sen takia, että itse en aijo mennä neuvolan synnytysvalmennukseen,koska niissä olen käynyt jo aikoinaan ,eikä sielä tule mitään uutta tietoa.
varsinkin edellisesssä raskaudessa oli käynti todellinen pettymys..
sitä piti neuvola terv,hoit, joka oli vasta valmistunut , eikä ollut itse koskaan synnyttänyt ,eikä ollut (ihme kyllä)koskaan nähnyt tai seurannut synnytystä edes vierestä.. joten kyseli asioita jo meiltä aikaisemmin synnyttäneiltä.
ja se ei tuntunut silloin kivalta, koska olin itsekkin mennyt sinne siksi,että saisin lisää tietoa,enkä jakamaan omia kokemuksiani vieraille ihymisille..
mutta siis sairaalaan haluan mennä tutustumaan,koska en ole siinä sairaalassa ennen synnyttänyt, siispä milloin sinne voi varata tutustumiskäynniin, tietääkö joku?
kävin kanssa lukasemassa sen jo syntyneen heinäkuisen..voi, että se oli pieni!
koskahan meistä joku alkaa jakaantua... toivottavasti vielä joitakin viikkoja kuluisi, niin aina paremmat selviämis mahdollisuudet. mukavaa uutta päivää kaikille!
besero 27+2