Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinua epäillään myymälävarkaudesta. Kertaus

Vierailija
21.06.2025 |

Kun et ole varastanut eli sinun ei ole voitu nähty varastavan.

Henkilökunnan kanssa ei tarvitse ryhtyä ollenkan keskustelemaan jos et ole juttutuulella. Huutava hälytinkään ei muuta tilannetta. 

Jokainen koulutettu vartija tämän tietää, eli voit vapaasti kävellä ulos. ;-)

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hälytin ei huuda jos et ole varastanut jotain.

Hai, hälytin huusi miun hameen alla olevista öljykanistereista vaikka mie olin ostanut ne toisesta liikkeestä.

Entä moottorisaha? Kerroitko olleesi raivaamassa tuulenkaatoja?

Vierailija
22/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran hälyytti oma laukku, josta vuosien kuluttua löytyi laukun Sisälle ommellut n. 7 kpl hälyttimiä päällekkäin? Tilattu kiinasta. Kuka laittaa muka vahingossa laukun sisäpuolelle 7 hälyä, ja ompelee laukun kiinni vielä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille osapuolille on kuitenkin helpompaa selvittää asia het ja asiallisesti. Änkyröidä voi sitten vaikka mutsille kotona.

Nykypäivänä monet haluavat pistää aina vastaan kaikessa vaikka kaikki tervejärkiset ymmärtävät, että asiat hoituu helpoiten ja nopeimmin kun tekee yhteistyötä. Vänkääjät sitten itkevät somessa kuinka paha poliisisetä-/täti painoi hänet voimakeinoin maahan.

Vierailija
24/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi kävellä ulos huutavan hälytimen kanssa? 

Olin ostanut teknisiä urheilualusvaatteita urheiluliikkeestä. Maksoin ja poistuin kuitin kanssa, eikä portit hälyttäneet.

Seuraavassa tavaralossa portti hälytti, menin itse suoraan kassalle selvittämään mikä hälyttää. Vartija skannaili ja hälytys tuli edellisen kaupan ostoskassista. Alusvaatteet olivat pahvipaketeissa ja niissä oli siellä pakkauksen sisällä hälyttimet  joita myyjä ei ollut poistanut. 

Ei kun takaisin edelliseen liikkeeseen poistattamaan hälyt. Poistuessa portit taas vinkuivat ja urheiluliikkeessä eivät. Vitutti ihan huolella. 

Vierailija
25/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epäillä. 

Olen niin outo, että maksan kaikki ostokseni.

Suosittelen samaa kaikille. 

Vierailija
26/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut mitäs jos siinä tulee hässäkkää ja tappeluu ja jotain sitten sattuu niin kenen vika jos epäily todetaan aiheettomaksi ??

TÄMÄ

Vierailija
27/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei tarkasta kuin poliisi. Sit kun mitään ei löydy, niin ihana katsoa konstaapelien tuomitsevat katseet myyjään ja vartijaan. Turhaan kun koko shown virkavallalle järjestivät.

Sinulla lienee kokemusta asiasta, kun noin hyvin osasit kuvailla.

Pari kertaa joo. On profiloitu pitkän tukan ja hevivaatteiden takia sivuun, vaikkei mitään näyttöä ole varastamisesta ollut.

Juu-u. Tuo kävi Suomessa perusteesta viimeksi 70-luvulla.

Toki väitteesi ovat muutenkin ihan täyttä paskaa, minkä huomaa jokainen oikeasti stevarien ja kyttien kanssa tekemisissä ollut.

Toinen kerta pari vuotta sitten ja aiempi about neljä. S-market ja Alepa touhukkaina. Molemmilla kerroilla myyjänä (profiloijana) joku parikymppinen keikkavuoron likkapentu.

Vierailija
28/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei tarkasta kuin poliisi. Sit kun mitään ei löydy, niin ihana katsoa konstaapelien tuomitsevat katseet myyjään ja vartijaan. Turhaan kun koko shown virkavallalle järjestivät.

Sinulla lienee kokemusta asiasta, kun noin hyvin osasit kuvailla.

Pari kertaa joo. On profiloitu pitkän tukan ja hevivaatteiden takia sivuun, vaikkei mitään näyttöä ole varastamisesta ollut.

Samalla profiilillani 20e seteli menee käytännössä aina setelintarkistusmasiinaan.

Vierailija
29/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan lähtösi estetään kyllä ja kutsutaan poliisi. Varmaan vanhana myymälävarkaana tämän tiesitkin.

Jos minua estää, niin syyte tulee pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Aivan varmasti. Ei tässä mitä tahansa tarvitse sietää, vaikka pelkkä asiakas olisikin.

Vierailija
30/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vedettiin ysärillä ainakin neljä kertaa sivuun, kun epäiltiin varkaudesta. Olen maailman rehellisin. Tuolloin käytin trumpettihousuja ja peru-inka-kaupan hapsuvaatteita, päässä oli panta ja kai näytin hipiltä. 

Oli se jotenkin noloa, mutta oli myös todella törkeää kohtelua kassoilta. Muistan, kun kerran kassanainen huusi, että haluanko, että hän kutsuu paikalle poliisit, ja kun totesin, että joo se olis hyvä, hän ei kutsunutkaan. Kasseja kaiveltiin jne. 

Tikkurilan Olli-Marissa minulla hälytti ikivanhan kajalkynän korkissa ollut tarra. Tuo kynä olinollut varmaan vuoden verran käsilaukussani, eikä ollut ennen hälyttänyt. Vartija totesi, että näkeehän sen kajalkynästäkin, ettei ole uusimmasta päästä. 

Mutta kyllä näitä sattuu. Muistan jo kasarilla lapsena, kun lettipäisenä olin eräässä kempparissa haaveilemassa tarroista ja hajukumeista, ja kaupan takahuoneesta tuli kiukkuinen ukko, joka vaati minua näyttämään taskut. Hän oli varma, että olin pöllinyt jotain. 

Olen jotenkin niin tottunut tuohon, että olen luullut, että sitä sattuu kaikille.

Vierailija
31/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu lähtemään siitä kassalta minnekään, haluan, että asia selvitetään samantien. Siinä voi mennä jopa 30 min, kun hyvin hitaasti ja selkeästi otan laukusta tavaroita ja kokeillaan, mikä niistä päästää piipahduksia. Tai oikeastaan ensin kokeilen, olenko se minä, joka tuon aiheuttaa ja sitten riisun vaate vaatteelta ihan siinä kaikkien nähden ja jos se on laukkuni, niin minä eikä vartija nostelen sieltä tavaroita yksi kerrallaan kaikkien nähtäväksi. Viimeksi hälytti vaatekaupan paperikassi emmekä vartijan ja kassahenkilön kanssa keksineet, mikä siinä piipittää, vaikka tarjouduin repimään kassin palasiksi.

Koska en ole varastanut, en suostu siirtymään kassalta eteenpäin vaan asia selvitetään siinä. Etenkin silloin, kun joku toinen asiakas kokee nähneensä minun laittaneen jotain taskuun kuten tapahtui pari viikkoa sitten kodinkoneliikkeessä. Toden totta, laitoin taskuun oman puhelimeni, josta olin tarkistanut tarvitsemani lampun koodin. En suostunut antamaan puhelinta myyjälle tarkastettavaksi, vaan pyysin soittamaan siihen. 

Vierailija
32/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hälytin ei huuda jos et ole varastanut jotain.

Hai, hälytin huusi miun hameen alla olevista öljykanistereista vaikka mie olin ostanut ne toisesta liikkeestä.

Entä moottorisaha? Kerroitko olleesi raivaamassa tuulenkaatoja?

En ole nähnyt koskaan Feijaa metsässä.

Vierailija
33/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille osapuolille on kuitenkin helpompaa selvittää asia het ja asiallisesti. Änkyröidä voi sitten vaikka mutsille kotona.

Nykypäivänä monet haluavat pistää aina vastaan kaikessa vaikka kaikki tervejärkiset ymmärtävät, että asiat hoituu helpoiten ja nopeimmin kun tekee yhteistyötä. Vänkääjät sitten itkevät somessa kuinka paha poliisisetä-/täti painoi hänet voimakeinoin maahan.

Tai heitti seinää päin, kun "oli vähän stressiä."

Vierailija
34/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos epäilisivät varkaudesta, tietysti olisin yhteistyöhaluinen ja näyttäisin kassin/taskut. Ei minulla olisi mitään motiivia alkaa asiaa monimutkaistamaan sen enempää. Sanoisin varmaan vielä että sattuuhan näitä ja toivottaisin päivänjatkoja, jos pahoittelisivat aiheetonta ratsiaa. En yhtään ymmärrä miksi minun pitäisi ottaa asia jotenkin henkilökohtaisesti.

Vierailija
35/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellon apteekin laitteet hälyttää turhaan. Kerran ulkomaalainen n. 18 v myyjä pyysi näyttämään laukun (kaikkien edessä?) kun heidän systeeminsä rikki (hälyyttää).

Tuo ei ole oikea tapa toimia.

Saahan sitä pyytää, mutta ei tarvi näyttää. Poliisilla on oikeudet siihen

Vierailija
36/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus historian hämärissä kirjaston kirja hälytti K-Supermarketissa. Syy selvisi nopesti, kun siirsin kirjan portin läpi. 

Varastaminen ei kuulu tapoihini. 

Vierailija
37/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken housuni alas ja alan heilutteleen penistä.

Vierailija
38/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan lähtösi estetään kyllä ja kutsutaan poliisi. Varmaan vanhana myymälävarkaana tämän tiesitkin.

Jos minua estää, niin syyte tulee pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Aivan varmasti. Ei tässä mitä tahansa tarvitse sietää, vaikka pelkkä asiakas olisikin.

Kauppiaiden on aika alkaa kunnioittamaan asiakkaita. He ovat niitä, jotka maksavat kauppiaan uuden mersun ja lapsen koulutuksen ja kaikki. Miten se vanha sananlasku meneekään? "Ei koiran kannata ruokkivaa kättä purra."

Vierailija
39/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei epäillä. 

Olen niin outo, että maksan kaikki ostokseni.

Suosittelen samaa kaikille. 

No totta kai suurin osa ihmisistä maksaa ostoksensa. Jotkut vain ovat niin ääliöitä etteivät he osaa noudattaa sääntöjä. Sitten on vielä narkkarit jotka varastavat tavaraa myydäkseen sitä eteenpäin tai sitten he varastavat siksi koska ovat käyttäneet kaikki tukirahansa aineisiin eikä heillä näin ollen ole varaa maksaa ostoksiaan.

Vierailija
40/69 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mitäs jos siinä tulee hässäkkää ja tappeluu ja jotain sitten sattuu niin kenen vika jos epäily todetaan aiheettomaksi ??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme