Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmein paikkakunta, jossa olet viettänyt aikaa

Vierailija
21.06.2025 |

Edellinen ketju poistettiin jostain syystä! 

Aiemmissa ketjuissa on kysytty lähinnä niitä paikkakuntia, joissa on  asuttu. Nyt listaa saa laajentaa niihin kuntiin, jossa olet käynyt töissä, opiskellut, ollut etäsuhteessa, kakkoasunto, kesämökki.. vaatimus on se, että oikeasti tunnet kunnan palveluita muutenkin kuin ruokakaupan ja huoltoaseman, ja tiedät suunnilleen, missä jokin katu tai alue sijaitsee. Eli kesämökki ei riitä, jos käydään kunnassa vain ruokakaupassa. 

Rajaus sen takia, että moni kakku päältä kaunis mutta sisältä silkkoa. Voi vaatia pidempää asumista ja tutustumista, että ihmiset näyttävät todellisen karvansa ja erilaiset puutteet viihtyisyydessä tulevat tutuiksi. 

Aloitan: Forssa 

Ihmiset: Forssa on jossakin tilastossa ollut kärkipäässä kun on etsitty Suomen rasistisinta kuntaa. Ja onnettominta. En ole saanut apua, kun olen kysynyt reittiä, kaupassa ja tk:ssa palvelu todella tylyä. Kampaajalla huono leikkaus ja värjäys, tekijä apaattinen, ei kuunnellut yhtään. Outoa kettuilua muualta tulleille. Ihmiset raahustavat onnettoman näköisinä ja ovat jostain syystä myös huomattavan lyhyitä. Moni mies oli minua lyhyempi, olen siis keskipituinen nainen. Ei mitään hymyjä naapureille tai edes small talk yritystä. Ei lapsiperheitä katukuvassa. Hirveää selän takana puhumista! 

Palvelut: Kylpylä, joka itse asiassa on kiva. Ei juna-asemaa. Sijainti muutenkin huono jos haluaa matkustaa julkisilla. Ensin bussilla Turkuun tai Helsinkiin tai esim Riihimäelle, jossa sitten kulkuneuvon vaihto, jos haluaa lähteä vaikka pohjoisemmaksi. Forssan lähellä on kansallispuisto, siitä iso plussa. Muistaakseni siellä on ollut ilkivaltaa, ei yllätä. Ja suunnitelmia suon kuivaamiseksi eli puisto muuttuisi paljon. Kallista mutta huonotasoista palvelua esim kauneudenhoitoliikkeissä. Tylyä palvelua ei kuunnella asiakasta. Ei korkeakouluja ja paljon työttömyyttä.

Ympäristö: Kouvolaan verrattuna Forssa on ehkä vielä pahempaa neukkukuutio betoniviidakkoa. Kesällä on vähän nätimpää kun lähtee esim puistoon. Forssassa on vähän vehreitä ulkoilureittejä, nekin enemmän puistoa kuin oikeaa metsää. Jos pitää puistoista lenkkipolkuina niin sitten ok. Oikeita metsiä ei ainakaan keskustan lähellä ole eikä kilometrien säteellä moneenkaan suuntaan. Forssasta ei löydy kunnon rantoja keskustan läheltä, vain lampi, jonka rannalla ovat sitten kaikki ja lampi levää täynnä. 

Kulttuuri/ruoka: Paras ravintola lopetti. Jäljellä pizzeriat. Elokuvateatteri muistaakseni bio rex. Pieni, tunkkainen, ummehtunut, epämukavat penkit. Ei yhtään hyvää yökerhoa, vain omituisia räkälä paikkoja, joissa soi karaoke. 

Kaiken kaikkiaan viimeisiä paikkoja minne ikinä muuttaisin. Onneksi pääsin pois! 

Mitä kokemuksia teillä on? Pidetään ketju raatorehellisenä mutta asiallisena ettei poistu! 

Kommentit (413)

Vierailija
101/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukoski

Vierailija
102/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu, kaikki on kuulemma sukua keskenään ja tietää toistensa asiat. Ja sen kyllä huomasi 2 opiskeluvuoden aikana.

Paras paikkakunta missä olen viettänyt aikaa, on ehdottomasti Kuopio. Ihanat lupsakat ihmiset, upea luonto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulainen. Opiskelin ja siis asuin siellä 90-luvun puolivälissä.  Maksimaalisen ankea pohjanmaalainen pikkukaupunki. Rumaa ja epäviihtyisää. Koko ajan ikävä kotikaupunkiin Ouluun.

Toisaalta nyt siitä on jo niin kauan aikaa, että on alkanut kiinnostaa käydä siellä katsomassa miten paikka on muuttunut.

Vierailija
104/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki. Siellä tuulee aina ja ihmiset on inhottavia. 

Yleensä meren läheisyydessä tuulee enemmän, kuin sisämaassa. Tuliko tämä sinulle yllätyksenä?

Jep. Hangossa tulee enemmän kuin Helsingissä, Kotkassakin.

Hanko on jännä paikka. Ei varsinaisesti vastenmielinen, tavallaan ihan ok, mutta voi jessus se on hiljainen kylä kesäloma-ajan ulkopuolella. Aavekaupunki.

Vierailija
105/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoo. Asuin siellä jonkun puoli vuotta ja en tykännyt yhtään.

Jotenkin niin ruotsalainen. Samoin Loviisa. Niin ruotsalaisen oloista jotenkin. Vähän matkaa itään, niin tulee Kotka ja Hamina, joissa tuntee olevansa taas Suomessa. Ei tule paljo ruotsia mongertavia vastaan. Hyvä kun vein tuossa 21 vuotta sitten kaverin autolla Loviisaan, mökille, niin pysähdyttiin Koskenkylässä kahvitauolla. Oltiin paikassa ainoat, jotka puhuivat suomea. Yhtä hyvin olisi voitu olla Tukholman keskustassa sen perusteella mitä korviin kantautui siitä taustalta. 

Vierailija
106/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuorokausi Helsingin Jakomäessä riitti.  Olin ihan kauhuissani.  

Oli ihanaa tulla kotiin maalle.  Naapurin vanha pariskunta moikkaili iloisesti  istuessaan  puutarhakeinussaan iltakahveilla.  Oli niin leppoisaa ja kaunista.  Ihana oma koti!

Jakomäki ei ole yhtä kuin koko Helsinki. Onhan tuolla alueella varmasti omat ongelmansa, eikä ympäristö ole siisteimmästä päästä.Jakkari ei ole mun mielestä enää ollenkaan pahimmasta päästä Stadissa. Joskus kasarilla sillä oli hurja maine, jakomäkeläiset vetivät Kontulankin jengejä turpaan. Nykyään se on aika uinuva lähiö, Kontula on paljon pahempi.

Vierailija
107/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskova

Vierailija
108/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angeli

Vierailija
109/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä meren läheisyydessä tuulee enemmän, kuin sisämaassa. Tuliko tämä sinulle yllätyksenä?

Oletpa nokkelan  näsäviisas. 

Eri

Vierailija
110/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea valinta Mikkelin, Seinäjoen ja Huittisten välillä. Mikkelissä romani heilui pistolan kanssa torilla, mutta ei uhannut minua. Seinäjoella näin puukkokahakan, mutta kukaan ei kuollut. Huittisissa olen saanut nyrkistä päähän kun kerroin olevani Helsingistä.

Vierailija
111/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea valinta Mikkelin, Seinäjoen ja Huittisten välillä. Mikkelissä romani heilui pistolan kanssa torilla, mutta ei uhannut minua. Seinäjoella näin puukkokahakan, mutta kukaan ei kuollut. Huittisissa olen saanut nyrkistä päähän kun kerroin olevani Helsingistä.

Törmäsin kuuluisaan Huittisten hulluun.

Vierailija
112/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälä. Sisäänpäin lämpeävä ja ankea paikka.

113/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku

Pori

Rauma

Vierailija
114/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Torniossa 80-luvulla. Kaksi vuotta tuntui ikuisuudelta. Paikalliset ja lähikunnista olevat, todella outoa sakkia. Onneksi oli muualtakin tulleita opiskelijoita. Kun opiskelut vihdoin loppui, en ole senjälkeen siellä käynyt, enkä käy!

Vierailija
115/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa nokkelan  näsäviisas. 

Eri

Tyypillinen helsinkiläinen.

Vierailija
116/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Turku

Pori

Rauma

Lisäisin tähän vielä Laitilan, Ukin ja Euran.

Vierailija
117/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeli.

Autiolla torilla muutama mummo myy villasukkia. Kaksi suhteellisen uutta ostoskeskusta josta moni liike lopettanut mm. Clas Olson lähti. Kenkäkauppoja yksi sikakallis olikohan K-kenkä tms. Vaatekauppoihin jos haluaa niin vaihtoehdot H&M tai New Yorker. Kirppiksiä keskustassa ei ole paitsi pieni ja tunkkainen ViaDia. Kebabravintoloita on kyllä joka kulmalla että kebabinhimoon löytyy apu. Kirjaston pihaan on tuotu muutama räikeän värinen kuntolaite imagoa kohentamaan. Liikenneympyrässä seisoo Suuri Ruskea Reikä jota jokainen kaupungissa vihaa paitsi ylpeä taiteilija.

Kaunis kävelysilta satamaan on kirjaimellisesti kustu pilalle. Satamasta myös lähti ravintolalaiva. On kaunis mutta autio paikka,kesäkahvila ja leikkipuisto.

Vierailija
118/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu, kaikki on kuulemma sukua keskenään ja tietää toistensa asiat. Ja sen kyllä huomasi 2 opiskeluvuoden aikana.

Paras paikkakunta missä olen viettänyt aikaa, on ehdottomasti Kuopio. Ihanat lupsakat ihmiset, upea luonto.

Tämä, v**ttu TÄMÄ!!!!

Asun Oulussa ja koko ikäni haikaillut pois täältä. Tuo on ihan totta että kaikki alkuperäiset oululaiset (siis pl. nämä liitetyt kyläpahaset) on sukua keskenään ja muualta muuttaneita ei suvaita. Melkein jokaisen sukunimi on Anttila, Junttila (kyllä :D ), Saarela tai Pietilä. Yliopistollakin melkein kaikilla opiskelijoilla ja proffilla oli pohjalainen sukunimi ja ulkomaalaiset opiskelijat kärsivät yksinäisyydestä. Itse koen jääneeni Oulussa ulkopuolelle juurikin itäsuomalaisen nen-sukunimeni takia.

Ja täällä mollattiin Torniota: olin siellä työharjoittelussa reilu 10 vuotta sitten ja mielestäni ihmiset olivat paljon rennompia ja avarakatseisempia kuin Oulussa.

Itä-Suomessa ja tietysti Helsingissä ihmiset on taas aivan erilaisia, vieraanvaraisia ja nauravaisia. Muualta tulleet otetaan avosylin vastaan. Kuopioon tai Lappeenrantaan muutosta itsekin haaveilen.

Vierailija
119/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava. Mistä tunnistaa keravalaisen naisen?

Liian kireät housut, tissit esillä. Sössöttävä puhetyyli. Moraali 0.

Vierailija
120/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurmes. Tylsä käpykylä kaukana kaikesta/keskellä-ei-mitään, ja murre on hermoja raastava.

Älysitkö edes käydä Porokylässä? Siellä se Nurmeksen todellinen keskusta on. Murre on musiikkia korville verrattuna nykyiseen sössöengelskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi