Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö yhä leipää ruuan yhteydessä?

Vierailija
21.06.2025 |

Itse en syö.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan syönyt leipää ruuan kanssa. Lapsuudenkodissanikaan ei syöty, en ole oppinut sellaista tapaa koskaan. Onkohan siitä tutkimusta, että missä sellainen tapa on, onko se yleistä maaseudulla?

Oisko varallisuuskysymys? Leipä on halpaa vatsantäytettä, ruokaa ei tarvi niin paljon. Kastikkeenjämätkin pyyhitään leivän kanttipalalla lautaselta.

Vierailija
22/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan keittoruuan kanssa. 

Minä syön yleensä yhden palaa leipää keittolautasellisen kanssa. Pelkkä keitto olisi liian vähän jo kuitujen puolestakin.

Minä syön useamman palan ruisleipää keiton kanssa, pistän juustoa päälle ja kyllä luen samalla Aku ankkaa, vaikka olen yli 50 vuotias nainen. Muuten syön ruoan kanssa yhden leipä siivun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus.

Vierailija
24/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan syönyt leipää ruuan kanssa. Lapsuudenkodissanikaan ei syöty, en ole oppinut sellaista tapaa koskaan. Onkohan siitä tutkimusta, että missä sellainen tapa on, onko se yleistä maaseudulla?

Syön leipää ruoan kanssa ja olen helsinkiläinen syntyjäänkin.

Vierailija
25/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko vanhempasi helsinkiläisiä syntyjään? Millainen koulutus ja työ heillä oli?

Oletan siis, että leipää on syöty ruuan yhteydessä säästömielessä.

Vierailija
26/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko varallisuuskysymys? Leipä on halpaa vatsantäytettä, ruokaa ei tarvi niin paljon. Kastikkeenjämätkin pyyhitään leivän kanttipalalla lautaselta.

Varmaan on. Siitä syystähän Suomessa on paikoittain ja ajoittain syöty puuroakin pääateriaksi.

Vierailija
27/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko hyvätuloinen ja rakastan leipää+juustoa.

Vierailija
28/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä.

Vierailija
29/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Mulle sanottiin aina lapsena, että "ota leipää jos jäi nälkä" kun oli ruokaa aina niin sniidusti että todellakin  jäi nälkä. Jokaisella ruoalla jouduin syömään pelkkää leipää (margariinia sai laittaa päälle) ruoan lisäksi. Harrastin kolmea eri urheilulajia ja olin aina nälissäni. Kun muutin omilleni, en enää koskaan syönyt leipää ruoan kanssa, vaan ruokaa on sen verran, että nälkä lähtee. Omille lapsilleni en ole koskaan sanonut, että ottakaa leipää jos jäi nälkä.

Vierailija
30/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalassa kyllä, mutta en kotona.

Vierailija
31/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko vanhempasi helsinkiläisiä syntyjään? Millainen koulutus ja työ heillä oli?

Oletan siis, että leipää on syöty ruuan yhteydessä säästömielessä.

Molemmat olivat opettajia, ei säästetty ruoassa, me kaikki vain pidimme leivästä.

Vierailija
32/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ruoasta.

keiton kanssa kyllä!

Vierailija
33/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aamuteen kera joko yhden sämpylän tai kaksi paahtoleipää. Joskus harvoin saatan iltasella ottaa hapankorppua tai varrasleipää, siis noin pari kolme kertaa vuodessa. Muuten en syö leipää.

Kysyttiin, syökö leipää ruuan kanssa.

Vierailija
34/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ainakin meillä. Tai kyllä varaa olisi ollut syodä oikeaa ruokaa, mutta faija oli niin sairaan nuuka.

Vierailija
35/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on. Siitä syystähän Suomessa on paikoittain ja ajoittain syöty puuroakin pääateriaksi.

Puuroa tarjotaan kouluissa ja hoivapaikoissa edelleen.

Vierailija
36/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön aamuteen kera joko yhden sämpylän tai kaksi paahtoleipää. Joskus harvoin saatan iltasella ottaa hapankorppua tai varrasleipää, siis noin pari kolme kertaa vuodessa. Muuten en syö leipää.

Kysyttiin, syökö leipää ruuan kanssa.

No, tuosta voi varmaan päätellä että ei, ellei aamupalaa lasketa ruuaksi.

Vierailija
37/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko ap vähän enemmän, miten niin yhä?

Vierailija
38/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaatko ap vähän enemmän, miten niin yhä?

No varmaan tarkoitti sitä, että kun ennenvanhaan syötiin aina ruoan kanssa leipää jos ei ollut varaa syödä pelkkää ruokaa tai haluttiin säästää.

Vierailija
39/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. Lapsuudenkodissani syötiin niin paljon ruuan kanssa leipää, että aloin inhoamaan sitä. Opiskeluaikoina oli kyllä pakko syödä joskus vielä, mutta ei enää sen jälkeen.

Vierailija
40/66 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jälkiruoaksi, kun yritän saada lisää painoa.