Syöttekö yhä leipää ruuan yhteydessä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan keittoruuan kanssa.
Minä syön yleensä yhden palaa leipää keittolautasellisen kanssa. Pelkkä keitto olisi liian vähän jo kuitujen puolestakin.
Minä syön useamman palan ruisleipää keiton kanssa, pistän juustoa päälle ja kyllä luen samalla Aku ankkaa, vaikka olen yli 50 vuotias nainen. Muuten syön ruoan kanssa yhden leipä siivun.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan syönyt leipää ruuan kanssa. Lapsuudenkodissanikaan ei syöty, en ole oppinut sellaista tapaa koskaan. Onkohan siitä tutkimusta, että missä sellainen tapa on, onko se yleistä maaseudulla?
Syön leipää ruoan kanssa ja olen helsinkiläinen syntyjäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan syönyt leipää ruuan kanssa. Lapsuudenkodissanikaan ei syöty, en ole oppinut sellaista tapaa koskaan. Onkohan siitä tutkimusta, että missä sellainen tapa on, onko se yleistä maaseudulla?
Olivatko vanhempasi helsinkiläisiä syntyjään? Millainen koulutus ja työ heillä oli?
Oletan siis, että leipää on syöty ruuan yhteydessä säästömielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko varallisuuskysymys? Leipä on halpaa vatsantäytettä, ruokaa ei tarvi niin paljon. Kastikkeenjämätkin pyyhitään leivän kanttipalalla lautaselta.
Varmaan on. Siitä syystähän Suomessa on paikoittain ja ajoittain syöty puuroakin pääateriaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko varallisuuskysymys? Leipä on halpaa vatsantäytettä, ruokaa ei tarvi niin paljon. Kastikkeenjämätkin pyyhitään leivän kanttipalalla lautaselta.
Olen melko hyvätuloinen ja rakastan leipää+juustoa.
En ikinä. Mulle sanottiin aina lapsena, että "ota leipää jos jäi nälkä" kun oli ruokaa aina niin sniidusti että todellakin jäi nälkä. Jokaisella ruoalla jouduin syömään pelkkää leipää (margariinia sai laittaa päälle) ruoan lisäksi. Harrastin kolmea eri urheilulajia ja olin aina nälissäni. Kun muutin omilleni, en enää koskaan syönyt leipää ruoan kanssa, vaan ruokaa on sen verran, että nälkä lähtee. Omille lapsilleni en ole koskaan sanonut, että ottakaa leipää jos jäi nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatko vanhempasi helsinkiläisiä syntyjään? Millainen koulutus ja työ heillä oli?
Oletan siis, että leipää on syöty ruuan yhteydessä säästömielessä.
Molemmat olivat opettajia, ei säästetty ruoassa, me kaikki vain pidimme leivästä.
Vierailija kirjoitti:
Syön aamuteen kera joko yhden sämpylän tai kaksi paahtoleipää. Joskus harvoin saatan iltasella ottaa hapankorppua tai varrasleipää, siis noin pari kolme kertaa vuodessa. Muuten en syö leipää.
Kysyttiin, syökö leipää ruuan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ainakin meillä. Tai kyllä varaa olisi ollut syodä oikeaa ruokaa, mutta faija oli niin sairaan nuuka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on. Siitä syystähän Suomessa on paikoittain ja ajoittain syöty puuroakin pääateriaksi.
Puuroa tarjotaan kouluissa ja hoivapaikoissa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön aamuteen kera joko yhden sämpylän tai kaksi paahtoleipää. Joskus harvoin saatan iltasella ottaa hapankorppua tai varrasleipää, siis noin pari kolme kertaa vuodessa. Muuten en syö leipää.
Kysyttiin, syökö leipää ruuan kanssa.
No, tuosta voi varmaan päätellä että ei, ellei aamupalaa lasketa ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Avaatko ap vähän enemmän, miten niin yhä?
No varmaan tarkoitti sitä, että kun ennenvanhaan syötiin aina ruoan kanssa leipää jos ei ollut varaa syödä pelkkää ruokaa tai haluttiin säästää.
En syö. Lapsuudenkodissani syötiin niin paljon ruuan kanssa leipää, että aloin inhoamaan sitä. Opiskeluaikoina oli kyllä pakko syödä joskus vielä, mutta ei enää sen jälkeen.