Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko olleet nuoren ihmisen juhlissa, jotka on järjestetty erikseen isän ja äidin suvuille?

Vierailija
21.06.2025 |

https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8622761

Tuossa Savon Sanomien artikkelissa käsitellään sitä, että joskus eroperheissä vanhempien välit ovat niin jäätävät, ettei onnistu lapsen yhteisten juhlien järjestäminen vaan pitää järjestää erikseen rippi-/yo-juhlat äidin ja isän suvuille .

Oletteko te koskaan olleet juhlissa, jotka on järjestetty erikseen isän ja äidin suvuille? Tai oletteko jättäneet osallistumatta joihinkin juhliin, kun tiesitte, että sun exä on siellä?

Mun miesserkku aikoinaan seurusteli naisen kanssa, joka piti lapsensa rippijuhlat vain omalle suvulleen, kun hän ei kyennyt sietämään lapsen isää silmissään vaikka heidän erostaan oli kulunut 100 vuotta.

Mun tädin exä ei osallistunut ollenkaan lapsensa rippijuhliin vaan ainoastaan konfirmaatioon, koska ne kakku kahvit järjestettiin hänen exän asunnossa, mutta sitten sinne kuitenkin osallistui Miehen sisko ja vanhemmat eli siis täti ja isovanhemmat. Heidänkin erostaan oli kulunut jo miljoona vuotta aikaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperheen nuorelle oli tulossa juhlat ja äiti ilmoitti ettei isän uusi vaimo saa tulla paikalle vaan isä järjestäkööt omat juhlat heille ja sukulaisilleen.

Nuori ilmoitti että siinä tapauksessa hän ei pidä juhlia ollenkaan vaan kieltäytyy niistä täysin. Isän suku ja uusi vaimo on hänen perhettään ja heidän on oltava samoissa juhlissa, tai juhlia ei tule.

Äidin oli pakko nöyrtyä 😊

Vierailija
2/5 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tyttäreni järjesti ylioppilasjuhlansa erikseen meille vanhemmilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osallistunut juhliin joissa tiesin olevan mieheni sisaruspuolia paikalla. 

Vierailija
4/5 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen lapseni kuoli, ja hänen isänsä vaati että pitää järjestää kahdet hautajaiset. Että minun järjestämiini hautajaisiin ei saa kutsua hänen sukulaisiaan.

Vierailija
5/5 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Siis sen puolen suvun juhlissa mihin on kutsuttu, toisen puolen suvun osalta en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan