Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäävätkö isän puolen isovanhemmat etäisemmiksi?

Vierailija
21.06.2025 |

Mikä on sinun kokemuksesi asiasta? Jäävätkö isän puolen isovanhemmat etäisemmiksi kuin äidin puolen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli lapsena niin, että äidin puolen isovanhemmat oli läheisempiä ja oltiin usein heillä hoidossa veljen kanssa. Meidän lapset sitten taas ovat paljon läheisempiä miehen vanhempien kanssa, koska minun vanhempia ei kiinnosta. Hienosti se äitini juu hoidatti meidät omalla äidillään, mutta itse ei kykene samaan.

Vierailija
22/25 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

omille lapsilleni ovat jääneet. Isän puolen isovanhemmat asuvat mieheni siskon naapurissa ja hänen poikansa on isovanhemmilleen kaikki kaikessa. Meidän lasten kuulumisia ei ole vuosien mittaan paljon kyselty, ovat käyneet meillä 2 kertaa 20 vuoden aikana. Me asumme toki myös kauempana. Äidin puolen isovanhemmat ovat itse aktiivisesti pitäneet yhteyttä, olleet kiinnostuneita ja käyneet meillä säännöllisesti. Lapsilla on näin ollen muodostunut heihin läheiset suhteet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varsin uutena isän puolen isovanhempana ja  muullakin kokemuksella sanoisin, että jää. Omalla kohdalla olen yrittänyt noudattaa tunkeilemattoman anopin roolia, mutta tunnen olevani ulkoringissä. Minulle ei esim. kerrottu vauvan nimeä ennen ristiäisiä, vaikka äidin puolen suku sen tiesi. Olen myös ollut ulkokehällä muutenkin ehkä johtuu siitä, että poikani antaa vaimonsa päättää nämä asiat. 

Tyttärellä on usein äidin kanssa tiivis yhteys ja raskaus ja synnytys yhdistää lisää. 

Tämä.  Käyn pojan perheessä, syntymäpäiville kutsutaan mutta olen se vieras.  Miniän äiti on se perheenjäsen,  3/12 vuodesta viettävät aikaa tämänpuolen mummon kanssa  eli juhlapyhät, lomat, muut viikonloput.

Vierailija
24/25 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu perheistä. Ite olin lapsena enemmän tekemisissä isän vanhempien kanssa, asuttiin lähempänä heitä, vaikka ei äidinkään äidille (isä kuoli mun ollessa 3v) ollut kuin joku 20 km.

Vierailija
25/25 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen isoisistäni on kuollut jo ennen syntymääni, toinen kuoli kun olin lähemmäs 2 v. Isän äiti oli läheisempi mummo, hänen luonaan aina asuttiin lomaillessa, jos ei muuten, niin pihalla teltassa. Äidin äitiä käytiin vaan tapaamassa samalla lomamatkalla.

Omilla lapsilla läheisin on varmaan isän äiti, joka asuu samalla paikkakunnalla. Muille on pitkä matka. Vähiten ollaan oltu tekemisissä isän isän kanssa, jonka luo on pisin matka ja joka ei edes ole niin kiinnostunut meidän seurastamme. Omat vanhempani saattoivat käydä hakemassa meidän esikoisen luokseen, yli 400 km päähän kesälomalla. Tuli sitten yleensä meidän mukana takaisin kotiin, kun menimme sinne vähän myöhemmin.